Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-18@00:24:05 GMT

ارائه بودجه سال آینده شهرداری تهران

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۱۸۹۵

ارائه بودجه سال آینده شهرداری تهران

صراط: سکینه اشرفی با اشاره به دغدغه اعضای شورای شهر تهران درباره اجرایی بودن احکام برنامه سوم توسعه، گفت: براساس تاکید اعضای شورای شهر مبنی بر عملیاتی بودن احکام برنامه سوم، در نهایت به بند‌ها و تبصره‌های احکامی که ارایه دادیم، چندین مورد اضافه شد. به گزارش سایت شهرداری تهران، وی با اشاره به دغدغه اعضای شورای شهر را ناشی از اجرایی نشدن برنامه‌های اول و دوم توسعه شهرداری تهران افزود: تقریباً تمام احکام و کلید واژه‌هایی که مدنظر شهرداری بود، تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته در حوزه‌های مختلف به دلیل تغییر و تحولاتی که ایجاد شد، ۷۸ حکم در لایحه تقریباً به ۱۰۰ حکم در مصوبه نهایی برنامه سوم توسعه شهر تهران رسید.    »» تمرکز بر بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد  معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران درباره روند تدوین بودجه ۹۸ شهرداری تهران بر لزوم تطبیق بودجه با برنامه سوم تاکید کرد و گفت: در تمام ۱۰ روزی که برنامه سوم در شورای شهر بررسی شد، همکاران من در حوزه بودجه، احکام برنامه را رصد می‌کردند و به موازاتی که احکام تصویب می‌شد، تغییرات لازم در بودجه را هم اعمال می‌کردند. اشرفی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و تحریم‌ها ادامه داد: شرایط کشور به گونه‌ای است که حتی بودجه ۹۸ کل کشور هم متاثر از آن است. بودجه شهرداری هم از این قائده مستثنا نیست. وی افزود: شورای شهر، شهرداری را موظف کرده که بودجه را بر اساس درآمد‌های پایدار تدوین کند. از طرف دیگر حتماً تغییراتی را مدنظر قرار دادیم که یکی از آن‌ها تغییر بر اساس برنامه سوم توسعه تهران است. دیگری، افزایش درآمد‌های پایدار است و اینکه شرایط بحرانی کشور چقدر می‌تواند بر بودجه شهرداری اثر بگذارد. معاون شهردار تهران گفت:، اما مهم‌ترین اقدامی که از آبان ماه که تدوین بودجه آغاز شد، صورت گرفته بحث کاهش هزینه‌ها بوده است. درواقع همه به نوعی این دغدغه را داشتند که شهر تهران گران اداره می‌شد، بنابراین تمرکز ما بر بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد و پیاده سازی آن حداقل در ماه‌های نخست سال ۹۸ است.  اشرفی بودجه‌ریزی عملیاتی را منتج به کاهش هزینه‌ها بیان وتصریح کرد: شهرداری تهران با توجه به قوانین، سالانه ملزم به افزایش حقوق و دستمزد کارکنانش است، اما بحث ما این است که هزینه‌های مختلف مثلاً در سازمان‌ها و شرکت‌ها باید روند کاهشی داشته باشد. همه شهروندان تهرانی انتظار دارند حتی یک ریال عوارضی که پرداخت می‌کنند در جای خود و در حوزه‌های زیرساختی و برای منافع همه شهروندان هزینه شود. این موضوع سعی شده در بودجه ۹۸ و استفاده از کاهش هزینه‌ها گنجانده شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: بودجه معاون شهرداری سکینه اشرفی برنامه سوم توسعه شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۱۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون برنامه هفتم در روزهای آینده نهایی می‌شود

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با تقدیر از بخش نیروهای مسلح و دفاعی کشور که حماسه مهم را (عملیات وعده صادق) خلق کردند، گفت: قانون برنامه هفتم در سال گذشته پس از ارایه لایحه از سوی دولت، در مجلس نیز مورد تصویب قرار گرفت و پاره‌ای از اختلاف‌نظرها بین شورای نگهبان و مجمع تشخیص، هیئت عالی نظارت و مجلس شورای اسلامی باقی بود که بخش عمده‌ای از آنها تا پایان سال رفع شد.

بیشتر بخوانید: تعرفه‌های جدید پزشکی ابلاغ شد

وی افزود: فکر می‌کنم که بخش کوچک باقیمانده نیز در روزهای آینده نهایی شود و ما در ابتدای سال جاری، قانون برنامه ۵ساله پیشرفت را رسماً دریافت و شروع کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: رسیدگی به بخش دوم بودجه در مجلس به‌سرعت انجام شده است و طی امروز و فردا در کمیسیون تلفیق نهایی می‌شود و هفته آینده به صحن علنی مجلس می‌آید، همچنین قانون بودجه از ابتدای سال اجرا می‌شود ولی پرداختی‌های این ماه بر اساس جداول سال گذشته بود.

منظور تصریح کرد: اعتبارات بخش ورزش و فرهنگ ۴۵ درصد افزایش یافته است این در حالی است که افزایش بودجه دولت ۲۳ درصد است، همچنین در بخش سلامت شامل تحول قابل‌توجهی بودیم که رشد ۳۰درصدی داشت و قرار است ۲۵ درصد کادر درمان استخدام شوند و ۱۸۰۰ نفر عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی در سال جدید می‌شوند که به‌طورکلی ۴ هزار میلیارد تومان برای کادر درمان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ۳۵۰۰ هزار میلیارد تومان برای تغذیه دانشجویان پزشکی اعتبار تخصیص یافته که دو برابر سال گذشته است، ادامه داد: حوزه دانشگاه و آموزش عالی بیش از بودجه عمومی رشد داشته است که دانشگاه‌های برتر ۴۰ درصد و متوسط ۳۰ درصد رشد اعتبارات داشتند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین خبر داد که امسال ۷۰ هزار معلم جذب خواهد شد.

منظور تأکید کرد: امسال طرح‌های زیادی افتتاح خواهد شد زیرا اعتبارات آن‌ها تأمین شده است و تا پایان سال این پروژه‌ها افتتاح می‌شوند.

کد خبر: 1227365 برچسب‌ها برنامه هفتم توسعه

دیگر خبرها

  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • قانون برنامه هفتم در روزهای آینده نهایی می‌شود
  • امسال ۷۰ هزار معلم جذب آموزش و پرورش می شوند
  • قانون برنامه هفتم توسعه به زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • واکنش چمران به جوابیه سازمان شهرداری‌ها برای ورود واگن‌های مترو
  • بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری گرگان ابلاغ شد
  • طفره کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تفحص حقوق‌های نجومی
  • تحقق درآمدی ۸۲ درصدی شهرداری اراک در سال ۱۴۰۲