Web Analytics Made Easy - Statcounter

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای خطاب به دونالد ترامپ اعلام کرد که رئیس جمهوری ایالات متحده تا زمان بازگشایی دولت فدرال نمی تواند سخنرانی «وضعیت اتحاد» خود را در کنگره ایراد کند. آفتاب‌‌نیوز : در حالی که دونالد ترامپ در نامه‌ای به رئیس مجلس نمایندگان اصرار کرده که می‌خواهد هفته آینده برای ایراد سخنرانی سالانه خود به کنگره برود، نانسی پلوسی جواب داده که موافق تاریخ برگزاری نیست و بنا دارد آن را تا زمان بازگشایی دولت فدرال به تعویق بیاندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قرار بود سخنرانی سالانه آقای ترامپ روز ۲۹ ژانویه در حضور همه نمایندگان کنگره و همچنین مقامات لشکری و کشوری برگزار شود اما هفته پیش نانسی پلوسی، رئیس جدید مجلس نمایندگان طی نامه‌ای به آقای ترامپ پیشنهاد کرد که تاریخ این سخنرانی را عوض کند و یا این که بدون آمدن به کنگره آن را از داخل دفتر کار خود در کاخ‌سفید ایراد کند؛ چرا که به گفته خانم پلوسی با ادامه تعطیلی بخش‌هایی از دولت فدرال تامین تدابیر امنیتی این سخنرانی "مقدور و معقول به نظر" نمی‌رسد.
آقای ترامپ که در چند روز گذشته این نامه رئیس دموکرات مجلس نمایندگان را بی‌پاسخ گذاشته بود صبح امروز (چهارشنبه سوم بهمن) در نامه‌ای که متن آن در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت تاکید کرد که وزارت امنیت داخلی به او اطمینان خاطر داده که برای تامین امنیت این سخنرانی "هیچ مشکلی" ندارد و بر همین اساس او مصر است که هفته آینده و مطابق تاریخ تعیین شده به کنگره برود تا به "وظیفه ای که قانون اساسی" بر دوش او گذاشته عمل کند و مردم کشورش را از تصمیمات دولت برای سال جدید میلادی آگاه کند.
آقای ترامپ در نامه امروز خود حتی تاکید کرده بود که: "باعث تاسف خواهد بود که اگر آن روز شما (نانسی پلوسی) در کنگره نباشید".
اما خانم پلوسی با اشاره به ادامه تعطیلی دولت فدرال که امروز وارد سی و سومین روز خود شده از رئیس‌جمهوری خواسته که بر سر تاریخی جدید پس از بازگشایی دولت توافق کند.
بخش‌هایی از دولت آمریکا از جمله وزارت امنیت داخلی و پلیس سرویس مخفی این کشور از زمان آغاز تعطیلی دولت (۲۲ دسامبر) به کارمندان خود حقوق نداده‌اند.
این تعطیلی که حالا به رکورد تاریخی جدید تبدیل شده بر سر بودجه درخواستی آقای ترامپ برای احداث دیوار مرزی آغاز شده است.
رئیس جمهور آمریکا مصرانه از کنگره خواسته ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار برای احداث دیوار در مرز مکزیک در اختیار او قرار دهد و تاکید کرده که هیچ لایحه بودجه‌ای که در آن به این خواسته توجه نشده باشد را امضاء نخواهد کرد.
در برابر، دموکرات‌ها می‌گویند احداث دیوار فیزیکی در مرز را غیرضروری و خلاف "ارزش‌های آمریکایی" می‌دانند اما حاضرند بقیه مفاد بودجه دولت را تصویب کنند تا حدود ۸۰۰ هزار کارمند دولت به سر کار بازگردند و پس از آن با جمهوری‌خواهان بر سر بودجه وزارت امنیت داخلی و مرزبانی مذاکره کنند.
خواسته‌ای که آقای ترامپ رد کرده و به این ترتیب تعطیلی دولت فدرال وارد پنجمین هفته خود شده است.
در یک سده گذشته سخنرانی ابتدای سال رئیس‌جمهوری در کنگره یک آیین منظم و مهم بوده و تمامی روسای‌جمهوری از این فرصت برای همراه کردن افکار عمومی با برنامه‌های دولت خود در سال جدید استفاده کرده‌اند.
هر چند در تاریخ ایالات متحده ارسال کتبی رئوس موضوعات مورد نظر رئیس‌جمهوری هم بی‌سابقه نبوده است. بنابر اسناد مرکز ملی اسناد آمریکا توماس جفرسون، سومین رئیس‌جمهور این کشور رئوس مطالب مورد نظر خود را به صورت کتبی به کنگره می‌فرستاده است.
این سنت تا سال ۱۹۱۳ ادامه داشته اما در دوره ریاست‌جمهوری وودرو ویلسون، او تصمیم گرفت شخصا در کنگره و با حضور اعضای هر دو مجلس نمایندگان و سنا سخنرانی کند.
پس از او به غیر از چند مورد نادر، همه روسای‌جمهور آمریکا از این تریبون سالانه برای تشریح برنامه‌های خود استفاده کرده‌اند.
یکی از این موارد سخنرانی سالانه رونالد ریگان بود که به علت همزمانی با سقوط سفینه فضایی چلنجر به تعویق افتاد.
در این جلسه رسمی همه سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان در کنگره حاضر می‌شوند و قاضی‌القضات دیوان عالی و فرماندهان ارشد نظامی هم میهمانان ویژه این سخنرانی هستند که به طور زنده از تلویزیون پخش می‌شود.
بسیاری تنش‌های جدید میان کنگره و کاخ‌سفید را "رخ نشان دادن" دموکرات‌های تازه به اکثریت رسیده در مجلس نمایندگان به کاخ‌سفید می‌دانند و این که آقای ترامپ می‌خواهد در همین آغاز به کار کنگره جدید نشان دهد که "قدرت" در دست کیست.
منبع: بی بی سی

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کنگره تعطیلی دولت آمریکا دونالد ترامپ نانسی پلوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۲۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: ایران می خواهد تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند | اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اسرائیل نیست

به گزارش همشهری آنلاین، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در مقاله‌ای نوشت «ایران می‌خواهد اسرائیل را به‌طور کامل و تا ابد نابود و تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند».

وی در این مقاله که در وال‌استریت‌ژورنال منتشر شد، مدعی شد: اگر ایران حملاتش علیه اسرائیل را گسترش دهد، آمریکا نیز وارد این درگیری خواهد شد. اسرائیل فناوری و آموزش لازم برای دفاع از خود را دارد.

بایدن در بخش دیگری از این مقاله خاطرنشان کرد: مجلس نمایندگان باید قانونی را در مورد امنیت اوکراین و اسرائیل و همچنین کمک به فلسطینی‌ها تصویب کند. اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اوکراین و اسرائیل نیست.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین تاکید کرد: پیروزی پوتین در اوکراین بدین معناست که ائتلاف ناتو در خطر است. پوتین تلاش می کند که اراده غرب را بشکند اما ما این اجازه را به او نخواهیم داد.

وی همچنین مدعی شد چین فناوری‌های دقیق و بسیار مهم در صنعت دفاعی به روسیه می‌دهد.

کد خبر 845303 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه آمریکا و اسرائیل جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • تلاش کنگره آمریکا برای فروش تیک‌تاک ادامه دارد
  • کوتاه آمدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای ارسال سلاح به اوکراین
  • حمایت دموکرات‌ها برای تصویب کمک‌های آمریکا به اوکراین و اسرائیل
  • احتمال بازگشایی مدارس از شهریورماه/ طرح شناور شدن آغاز سال تحصیلی پیگیری می‌شود
  • رأی‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا در مورد کمک‌های جدید به اوکراین و رژیم صهیونیستی
  • نمایندگان کنگره آمریکا: اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند
  • تلاش نمایندگان مجلس آمریکا برای لغو معافیت 10 میلیارد دلاری ایران
  • بایدن: ایران می خواهد تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند | اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اسرائیل نیست
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ