Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@18:47:50 GMT

اراجیف مجدد نتانیاهو برعلیه ایران

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۲۵۷۴

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل در جریان بازدید از پایگاه نظامی "شیزافون" گفت: "شاید در غزه کسی فکر کرده است که می‌تواند سر برآورده و به ما حمله کند.. همه آن‌ها باید درک کنند که پاسخ، کشنده و بسیار دردناک خواهد بود و ما برای همه سناریو‌ها و هرگونه تنش نظامی آماده ایم".

نتانیاهو مدعی شد: "من مطمئن هستم که ما قدرت یکسره کردن کار را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. در شمال و جنوب و شرق و همچنین میادین دوردست با چالش‌هایی روبرو هستیم و می‌توانیم در آن‌ها پیروز شویم".

نخست وزیر رژیم اسرائیل درباره حمله به سوریه مدعی شد: "ما ارتش ایران را هدف می‌گیریم"

او افزود: "ما تنها کسانی هستیم که با ایرانی‌ها در سوریه می‌جنگیم".

وی گفت: "ایران دشمن شدید اسرائیل است، زیرا از طریق ایجاد مراکزی در خطوط مقدم در لبنان از طریق حزب الله و نوار غزه، تهدید می‌کند که ما را از بین می‌برد و اکنون در تلاش برای ایجاد مرکزی سومی در بخش سوری بلندی‌های (اشغالی) جولان است. ایران می‌خواهد ما را محاصره کند. "

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: غزه سوریه ایران لبنان حزب الله ایران حزب الله سوریه غزه لبنان نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۲۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله اسرائیل به ایران نمادین بود | نتانیاهو به متحدانش لگدپرانی می کند

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: رسانه‌های غربی در پس حمله روز جمعه رژیم صهیونیستی به اهدافی در محدوده اصفهان، این اقدام رژیم صهیونیستی را از زوایای مختلف مورد نقد قرار می‌دهند.

در بخش‌هایی از گزارش پایگاه اینترنتی فارن پالیسی آمریکا با اشاره به حمله موشکی شنبه ۲۵ فروردین ایران به اسرائیل و توصیه آمریکا و متحدان رژیم صهیونیستی برای صرف‌نظر اسرائیل از پاسخ متقابل، به تصمیمات اشتباه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اقدامات بعدی پرداخته شده است.

در بخشی از این گزارش تصریح شده با توجه به اینکه حمله ایران عمل متقابلی در پاسخ به ترور ۷ فرمانده و افسر سپاه در دمشق سوریه انجام شد، اسرائیل می‌توانست به توصیه‌های آمریکا مبنی بر اکتفا به رهگیری موشک‌های ایران عمل کند «اما اسرائیل علاقه چندانی برای پذیرش این توصیه نشان نداد. در حالی که در گزارش‌ها آمده بود که اسرائیل یک ضدحمله فوری را لغو کرد ... رهبران اسرائیل از جمله یوآو گالانت وزیر دفاع، هرتزل هالوی رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل، بنی‌ گاتز عضو کابینه جنگی و خود نتانیاهو همگی وعده انتقام دادند. حمله صبح جمعه ۳۱ فروردین‌ماه اسرائیل به اصفهان حمله متقابل به یک سیستم دفاع هوایی بود و اگرچه تا حد زیادی نمادین بوده است، این سوال را ایجاد می‌کند که چرا اسرائیل دوباره به ایالات متحده و دیگر متحدانش لگدپرانی کرد، به‌ویژه پس از اینکه همه این کشورها به کمک اسرائیل آمده بودند؟»

در این گزارش تاکید شده اسرائیل در مقابل همه دلایل بدی که برای حمله به ایران داشته، تنها یک استدلال داشته و آن این واقعیت بوده است که اسرائیل و ایران درگیر جنگ بلافصلی هستند که درآینده نیز ادامه خواهد داشت و تا زمانی که این درگیری ادامه داشته باشد، منطق عملیاتی این درگیری نیز به سمت تشدید پیش خواهد رفت.

این منطق به نظر رسانه آمریکایی برای نتانیاهو و آینده سیاسی او رهاوردی نخواهد داشت.

در بخش‌های دیگری از این گزارش آمده است:

برای برخی، پاسخ به این که چرا اسرائیل به ایران حمله کرد، به جاه‌طلبی‌های نتانیاهو خلاصه می شود. طبق این روایت، او صرفاً سعی دارد صورت ظاهری خودش را در صحنه سیاست حفظ کند. نتانیاهو عمیقاً در داخل اسرائیل منفور است. او تنها ۱۵ درصد محبوبیت دارد. منبع اصلی مشروعیت سیاسی او، ادعای او برای تضمین امنیت اسرائیل، به شدت آسیب دیده است. و بنابراین، تعجب‌آور نیست که برخی از ناظران، از جمله ایران، استدلال می‌کنند که نتانیاهو خواهان جنگ با ایران است تا وجهه خود را در داخل کشور بازگرداند - یا حداقل تاوان سیاسی خود را پس از فاجعه ۷ اکتبر به تاخیر اندازد تا در این فرآیند شانسش برای بقای سیاسی افزایش پیدا کند.

نتانیاهو ممکن است یک مرد ناامید باشد، اما فشار برای تلافی تنها از جانب او نیست، در واقع برخی از صداهای بلندتر در داخل اسرائیل که خواستار ضد حمله می‌شوند، از سوی رقبای سیاسی نتانیاهو مثل گانتز، گالانت و دیگران که بیشترین سود را از مرگ سیاسی نتانیاهو دارند، شنیده می‌شود. براساس نظرسنجی‌ها اگر انتخابات امروز برگزار شود، احتمالا گانتس نخست‌وزیر خواهد بود.

همچنین مشخص نیست که حمله به ایران حرکت سیاسی خوبی برای نتانیاهو یا هر شخص دیگری باشد. بر اساس نظرسنجی دانشگاه عبری که هفته گذشته منتشر شد، حدود ۷۴ درصد از اسرائیلی ها با ضدحمله به ایران در صورتی که ائتلاف امنیتی اسرائیل با متحدانش را تضعیف کند مخالف بودند. همین نظرسنجی نشان داد که ۵۶ درصد از اسرائیلی‌ها گفته‌اند که تل‌آویو «باید به خواسته‌های سیاسی و نظامی متحدانش پاسخ مثبت دهد» تا «سیستم دفاعی پایدار خودش را در طول زمان تضمین کند».

حتی در داخل ائتلاف نتانیاهو، حمله متقابل محدود اسرائیل در روز جمعه یک پیروزی سیاسی مشخص نبود. به عنوان مثال، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی جناح راست، از این اقدام در توییتر به‌عنوان یک اقدام فلج یاد کرد.

اگر واقع‌بین باشیم، نمی‌توانیم نتیجه بگیریم که اسرائیل با حمله به دشمنانش موفق شده درس عبرت به آنها بدهد.

کد خبر 846416 برچسب‌ها ایران و اسرائیل ایران و آمریکا دفاع - جنگنده

دیگر خبرها

  • گاردین: ایران اسطوره قلعه تسخیرناپذیر اسرائیل را در هم شکست
  • حمله اسرائیل به ایران نمادین بود | نتانیاهو به متحدانش لگدپرانی می کند
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک
  • نقشه آمریکا برای غزه و اسرائیل
  • لفاظی مجدد نتانیاهو علیه مقاومت فلسطین
  • نتانیاهو به تشدید فشار نظامی علیه حماس تهدید کرد
  • اگر کسی گمان می‌کند می‌تواند یکی از یگان‌های ارتش را تحریم کند، من با تمام قدرتم با او خواهم جنگید
  • پاس گل میدان به دیپلماسی
  • تایم‌لاین تقابل ایران و اسرائیل
  • گفت و شنود/ نخور!