Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@21:33:18 GMT

دعوت خبرنگاران به صرف یک فنجان خبر!

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۲۶۵۱

دعوت خبرنگاران به صرف یک فنجان خبر!

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ بعد از گذشت حدود 10 روز از انفجار خبر کشف آثار تاریخی هنگام گودبرداری در یکی از محله های شهرری، در کانال ها و گروه های خبری مجازی و محروم بودن رسانه ها و خبرگزاری های رسمی از دسترسی به منابع اطلاعاتی موثق و انتشار یک فایل تصویری در یکی از کانال های خبری، که این فایل هم بدون هماهنگی با مدیران ارشد سازمان صورت گرفته و مشکلاتی را برای یکی از پرسنل میراث فرهنگی بوجود آورده است، مصیب رحیم زاده، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری، گفت: به منظور تنویر افکار عمومی و رفع ابهام ها و اطلاع رسانی دقیق در مورد کشف آثار تاریخی هنگام گودبرداری در محل خیابان بابک، کوچه زحمت کش، روز دوشنبه هشتم بهمن ماه ساعت 10 صبح نشست خبری با حضور قدیر افروند مسئول مرکز باستان شناسی اداره‌ کل میراث فرهنگی استان تهران و اصحاب رسانه در محل مذکور برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 گفتنی است: یکی از معضلات و مشکلات اصحاب رسانه ری بحث مستقل نبودن ادارات شهرستان است که اکثر مسئولان و روسای ادارات از انجام مصاحبه واهمه دارند و گفت و گو با خبرنگاران را منوط به اخذ مجوز رسمی و کتبی مصاحبه از سوی مقامات بالا دستی خود در ادارات کل تهران می دانند.  

این در حالی است که در عصر ارتباطات و در دوره ای که دنیا به دهکده کوچک جهانی تبدیل شده و مانند روستای کوچکی که به محض وقوع یک رویداد در گوشه ای از دهکده، خبر آن به سرعت در تمام روستا پخش می شود، در جهان امروز هم به محض وقوع کوچکترین رخدادی، در یک گوشه دنیا، خبر آن از طریق وسایل مختلف ارتباط جمعی از جمله فضای مجازی به اقصی نقاط دنیا مخابره می شود؛ در چنین شرایطی بایکوت خبری از سوی مسئولان و تزریق قطره چکانی اخبار، به تقویت شایعات و اخبار غیر موثق در جامعه دامن می زند و اگر این اخبار سیاسی باشد که عمق فاجعه اسفناک تر خواهد بود. لذا ضروری است که مسئولان به محض وقوع رویدادهایی که باعث بروز جو روانی و نا امن شدن جامعه می شود اخبار دقیق و موثق را به سرعت در اختیار خبرگزاری ها و رسانه های رسمی و معتبر قرار دهند.

شایان ذکر است که نمونه ای از این شایعات مربوط به اخبار ضد و نقیض از صدای انفجار در شهرری در تاریخ دوازدهم اسفند 1396 است که حتی رسانه های بیگانه هم در مورد آن اظهار نظر کردند.

امین بابایی مدیر روابط عمومی وقت فرمانداری شهرستان ری با رد شایعات منتشره مربوط به سقوط بالگرد در شهرستان ری، گفته بود: صدای مهیبی که در بخش هایی از این شهرستان به خصوص منطقه شهر آفتاب شنیده شده، ناشی از انفجار یک خمپاره عمل نکرده مربوط به مانور عملیاتی سال گذشته، بوده است.

 سرپرست روابط عمومی استانداری تهران در دوره تصدی خود بر سکان روابط عمومی فرمانداری ری همچنین وعده داده بود که اوضاع نابسامان و آشفته جامعه خبری شهرستان ری را بهبود خواهد بخشید و اخبار و فعالیت های اصحاب رسانه را به صورت آنلاین رصد خواهد کرد و خبرنگاران شناسنامه دار می شوند و با نشریات و رسانه های زرد برخورد خواهد کرد، اما وعده دکتر در حد شعار باقی ماند و   هنوز هم برخی از به قول دوستان شب نامه ها پر رنگ تر از رسانه های رسمی شهرستان ظاهر می شوند؛ یک روز یک دستگاه، اداره و مدیر را بالا می برند و روز بعد آنان را با سر به زمین می زنند و تا کنون هم هیچگونه برخوردی با این طیف صورت نگرفته است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۲۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ رسانه‌ای نیازمند استراتژی است

کارشناس رسانه و فضای مجازی گفت: جنگ رسانه‌ای اگر با استراتژی‌های مناسب همراه باشد، در هدایت یا انحراف افکار عمومی در داخل و خارج می‌تواند مؤثر باشد، به طور قطع چنین عملیات هوشمندانه‌ای، با پیوست رسانه‌ای همراه است و ایران علاوه‌بر پیروزی در عرصه نبرد، جنگ رسانه‌ای را نیز به نفع خود به پایان رساند.

محمودرضا کبیری یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در عملیات «وعده صادق» یکی از تاریخی‌ترین حملات نظامی به اسرائیل از زمان شکل‌گیری این رژیم اشغالگر به اجرا درآمد، اظهار کرد: آنچه عیان است ایران توانست با نادیده گرفتن تمام تهدیدات و واسطه‌گری‌های کشورهای غربی، عربی و آمریکا، توان نظامی و تسلیحاتی خود را به رخ بکشد و فصل جدیدی از نظم جدید منطقه‌ای و جهانی را رقم بزند؛ ورای جزئیات این حمله تاریخی، اصل عمل و حمله نظامی ایران به خاک رژیم اشغالگر، ایران را در قامت برنده قرار داده است.

این کارشناس رسانه و فضای مجازی گفت: موشک، پهباد و عملیات نظامی بخشی از عملیات جنگ به شمار می‌آید؛ تهاجم نظامی ایران به اسرائیل در کمتر از چند ساعت به پایان رسید و پس از آن نوبت جنگ رسانه‌ای است تا طرفین اهداف خود را پیگیری کنند، زیرا روایتی که از جنگ برای افکار عمومی منعکس می‌شود، از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: اسرائیل و رسانه‌های غربی هرچند در ابتدای حمله غافلگیر شدند و پیش‌بینی چنین حملات جسورانه‌ای را از طرف ایران نمی‌کردند، اما بلافاصله با خروج از فضای غافلگیری استراتژی‌های رسانه‌ای خود را فعال کردند. کم رنگ نشان دادن تلفات و تاکید بر رهگیری موشک‌های ارسالی از سوی ایران، از جمله اهداف رسانه‌های عبری، غربی در ساعاتی پس از این حمله بوده است.

کبیری یگانه تصریح کرد: بدیهی است هدف ایران از حمله کشتار و تلفات انسانی و حتی مسکونی نبوده است، بلکه اثبات توان و انگیزه تهاجم بود، این ایران بود که نشان داد هیچ واهمه‌ای از اسرائیل و حامیان مسلح آن ندارد و جایی که منافع ملی کشور ایجاب کند، با تهاجم گسترده از تمامیت ارضی خود دفاع می‌کند.

کارشناس رسانه و فضای مجازی خاطرنشان کرد: رسانه‌های غربی عامدانه تلاش می‌کنند با بزرگ نمایی رهگیری موشک‌ها و نبود تلفات انسانی قابل توجه، افکار عمومی را از اصل ریختن هیمنه رژیم اشغالگر منحرف کنند؛ رسانه‌های غربی سال‌ها ذهنیتی را در افکار عمومی دنیا تزریق کرده بودند که با توجه به قدرت نظامی اسرائیل و حمایت حامیانش، هیچ کشوری جسارت حمله نظامی به این کشور را ندارد، اما شلیک بیش از ۴۰۰ موشک و عبور از گنبد آهنین رژیم صهیونیستی، آسیب‌پذیری اسرائیل را در نزد افکار عمومی پررنگ‌تر کرد.

وی گفت: احتمال می‌رود سناریوی بعدی رسانه‌های صهیونیستی، القای همان تاکتیک همیشگی قربانی نشان دادن اسرائیل باشد؛ مسئولان نظامی ایران با اعلام اینکه هدف از حمله هوایی به اسرائیل انتقام از شهادت فرماندهان ارشد نظامی کشورمان بوده و ایران نیتی برای ادامه حملات ندارد، امکان مظلوم‌نمایی را از رسانه‌های صهیونیستی گرفت، اما تداوم استراتژی صحیح و هوشمندانه برای خنثی کردن سایر اهداف رسانه‌ای نیز اهمیت زیادی دارد. جنگ رسانه‌ای اگر با استراتژی‌های مناسب همراه باشد، در هدایت یا انحراف افکار عمومی در داخل و خارج می‌تواند مؤثر باشد، به طور قطع چنین عملیات هوشمندانه و قاطعی، با پیوست رسانه‌ای نیز همراه است و ایران همچنان که در عرصه نبرد، پیروز شد، جنگ رسانه‌ای این عملیات را نیز به نفع خود به پایان رساند، در ادامه مهم است که رسانه‌های داخلی و افکار عمومی آمادگی مواجهه با سناریوهای رسانه‌ای دشمن را داشته باشند، موفقیت خارجی صورت گرفته در عملیات وعده صادق با انسجام و هماهنگی داخلی همراه شد که این موضوع نقطه عطفی برای نظام و کشور خواهد بود.

کد خبر 744831

دیگر خبرها

  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • دعوت ۶۰ کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان
  • جنگ رسانه‌ای نیازمند استراتژی است
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های این کشور
  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع تکواندوی آسیا
  • مجموعه خبری ۳۰۰ ثانیه
  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع عمومی اتحادیه تکواندو آسیا
  • خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است
  • دعوت همشهری از هواداران تراکتور در تهران
  • گره ناگشوده مسکن ملی در آذرشهر/ جانی که به لب رسیده است