Web Analytics Made Easy - Statcounter

 خالد الفاضل اظهار کرده که وی با چنین برنامه‌ای مخالف نیست اما بر این باور است که ۴۹۵ میلیارد دلار (۱۵۰ میلیارد دینار) پیش‌بینی شده برای تامین این توسعه، خوشبینانه است.

سیمون فلاورز، تحلیلگر ارشد شرکت "وود مک‌کنزی" اخیرا در مقاله‌ای در فوربس نوشت: کویت به همراه امارات متحده عربی و عربستان سعودی در نیمی از تولید اوپک سهیم هستند و هزینه صنعت نفت در این سه کشور در چند سال گذشته با وجود رکود، ثابت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فاصله سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ مجموع سرمایه‌گذاری بالادستی کویت، امارات متحده عربی و عربستان سعودی به میزان ۱۹ درصد کاهش یافت و از ۸۳ میلیارد دلار به ۶۷ میلیارد دلار رسید در حالیکه سرمایه‌گذاری جهانی در همین مدت حدود ۴۰ درصد کاهش داشت.

ظرفیت تولید کویت از میادین نفتی در اختیارش در حال حاضر ۳.۱۵ میلیون بشکه در روز است اما قصد دارد تولیدش را تا سال ۲۰۴۰ به ۴ میلیون بشکه در روز و تا سال ۲۰۴۰ به ۴.۷۵ میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

با این حال تولید این کشور فاصله قابل توجهی با این ظرفیت دارد. کویت در دسامبر ۲.۸ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که بالاتر از ۲.۷۷ میلیون بشکه در روز در نوامبر است. با وجود رشد تولید ماهانه، وزیر نفت کویت که اخیرا به این سمت منصوب شده است گفت: کویت متعهد شده است تولیدش را کاهش دهد و باید سه درصد از تولید روزانه‌اش را از زنجیره تامین کم کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، الفاضل در نخستین اظهارات عمومی خود پس از ورود به هیات دولت کویت گفت: انتظار دارد بازار نفت بزودی تثبیت شود و تقاضا برای این کالا با وجود نگرانی رو به رشد در مورد اقتصاد جهانی، مطلوب است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دلار فوربس کویت امارات متحده عربی عربستان سعودی اوپک صنعت نفت عربستان نفت رشد دولت اقتصاد کویت وزیر نفت شرکت نفتی دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۲۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه اساتید و دانشجویان شرکت کننده در اردوی راهیان پیشرفت در همراهی سرلشکر رحیم صفوی با استاندار هرمزگان دیدار کردند.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در این نشست؛ ساخت پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس را جزو افتخارات مهندسی ایران دانست و گفت: برای احداث این پالایشگاه بیش از ۱۵ هزار کیلومتر کابل کشی و ۶.۵ میلیون اینچ جوشکاری انجام شده که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی با اشاره به ویژگی‌های بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران گفت: بندر شهید رجایی ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار TEU ظرفیت کانتینری دارد که یک میلیون و ۱۰۰ هزار TEU از آن توسط دولت سیزدهم ایجاد شده است ضمن اینکه عملیات توسعه بندر و اضافه‌کردن ۲ هزار ۴۰۰ هکتار دیگر به پس‌کرانه آن نیز آغاز شده است.

دوستی با اشاره به تولید ۴.۵ میلیون تن فولاد در استان هرمزگان از آغاز احداث واحدهای جدید به ظرفیت ۱۰ میلیون تن در استان هرمزگان خبر داد و عنوان‌کرد: میانگین پیشرفت این واحدها که در دولت سیزدهم آغاز شده‌اند ۳۰ درصد است.

وی ادامه داد: در واحدهای جدید فولادسازی تلاش کرده‌ایم تولیدات منطبق با نیاز صنایع پیشران استان همچون کشتی‌سازی باشد.

استاندار هرمزگان ظرفیت پالایش را دیگر مزیت نسبی استان دانست و عنوان‌کرد: در حال حاضر یک میلیون بشکه ظرفیت پالایشی داریم و یک میلیون بشکه نیز ظرفیت جدید در دست احداث است.

دوستی با اشاره به ورود استان به زنجیره ترکیبی شیمی و معدن را جزو اولویت‌های اصلی هرمزگان برشمرد و گفت: در این زنجیره تلاش می‌کنیم تا کشور را از واردات کودهای فسفاته بی‌نیاز کنیم.

وی در گریزی به مزیت‌های شیلاتی استان نیز گفت: ظرفیت پرورش ماهی در قفس استان هرمزگان از ۵ هزار تن در ابتدای دولت به ۱۶ هزار تن رسیده است و ۱۱ هزار تن ظرفیت جدید ایجاد شده است‌.

کد خبر 6088087

دیگر خبرها

  • کارگران رکن اصلی جهش تولید
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • آغاز هفته کارگر با شعار «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی»
  • قول وزیر برای تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو
  • وعده وزیر صمت برای تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو در سال جاری