Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد طی روز‌های آتی لوایح مرتبط با پایان دادن به تعطیلی دولت آمریکا به رأی گذاشته خواهند شد. اما قانونگذاران آمریکایی همچنان در ارتباط با یافتن بهترین راه برای پایان دادن به تعطیلی دولت با یکدیگر اختلاف نظر دارند و بیشتر تلاش‌های آن‌ها تاکنون با شکست مواجه شده است.

طی ده روز گذشته، دونالد ترامپ و دموکرات‌ها در ارتباط با این موضوع با یکدیگر گفتگو نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که صد‌ها هزار کارمند دولتی برای دومین ماه پیاپی حقوق دریافت نکرده‌اند.

خبرنگار سی ان ان گزارش داد رئیس‌جمهور ترامپ و اعضای دموکرات کنگره آمریکا وارد یک بازی شده‌اند. این در حالی است که تعطیلی دولت همچنان ادامه دارد. رئیس‌جمهور از دموکرات‌ها انتقاد می‌کند و وعده می‌دهد از مطالبات خود عقب نشینی نخواهد کرد.

او در توئیتر خود نوشت: "بدون ایجاد یک دیوار، کشور ما نمی‌تواند شاهد یک مرز یا امنیت ملی باشد دموکرات‌ها از این موضوع اطلاع دارند، اما می‌خواهند یک بازی سیاسی راه بیندازند. این روند باید در نهایت به درستی انجام شود."

در حالیکه ترامپ قرار است هفته آینده در کاخ سفید سخنرانی سالانه خود را ایراد کند، کاخ سفید اعلام کرد با این حال، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به دلایل امنیتی مرتبط با تعطیلی دولت از رئیس جمهور خواسته است سخنرانی خود را تعلیق کند.

هوگان گیدلی، معاون مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرد: "او گفته است سرویس مخفی نمی‌تواند از این مراسم سخنرانی حفاظت کند که این موضوعی کاملا مضحک است."

یک مقام کاخ سفید روز یکشنبه با ارسال ایمیلی اعلام کرد از نیرو‌های مسلح خواست طی برگزاری مراسم سخنرانی سالانه در محل حضور داشته باشند، اما این درخواست رد شد.

مقامات برخی مکان‌های جایگزین از قبیل: ستاد انتخاباتی یا سنای آمریکا را برای ایراد سخنرانی از سوی رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد کرده اند. این در حالی است که دو طرف همچنان در ارتباط با تلاش‌ها برای پایان دادن به تعطیلی دولت با یکدیگر اختلاف نظر دارند و به نظر می‌رسد طرح دموکرات‌ها و جمهوری خواهان برای پایان دادن به تعطیلی دولت آمریکا این هفته راه به جایی نخواهد برد و طرح پیشنهاد شده از سوی رئیس جمهور آمریکا شامل مفادی می‌شود که حامیان و مخالفانش آن را همانند قرص سمی توصیف می‌کنند.

مجری برنامه سپس با «مایکل شی یر» خبرنگار نیویورک تایمز در کاخ سفید در ارتباط با این موضوع گفتگو کرد و گفت: طی ده روز گذشته رئیس جمهور با دموکرات‌ها صحبت نکرده است از سوی دیگر، کنگره سرگرم ارائه لوایح پیشنهادی از سوی دموکرات‌ها و جمهوری خواهان برای پایان دادن به تعطیلی دولت آمریکاست.

به نظر می‌رسد این اقدامات با شکست مواجه خواهند شد. به نظر شما چه اتفاقی در حال رخ دان است و در مرحله بعدی باید چه کاری انجام داد؟

مایکل شی یر در پاسخ گفت: "احتمالا آن‌ها با شکست مواجه خواهند شد. اجماعی از سوی طرف‌ها در این باره وجود ندارد. اما فکر می‌کنم با آن که ما در گذشته هم شاهد تعطیلی دولت بوده ایم، اما می‌توانم بگویم که این بار ما شاهد اقدامی نیستیم. هیچ گونه گفتگو یا اقدام قانونی انجام نشده است. مذاکراتی انجام نشده است و ما شاهد برگزاری نشست‌های شبانه نیستیم و همچنین شاهد گفتگوی دموکرات‌ها و جمهوری خواهان با یکدیگر نیستیم. رأی گیری درباره این لوایح ممکن است سبب پایان دادن به تعطیلی دولت آمریکا نشود، اما دست کم آن‌ها در حال انجام دادن اقداماتی هستند."

مجری: شما در ارتباط با تعطیلی در دولت‌های قبلی هم صحبت کردید، اما این بار دموکرات‌ها همچنان مقاومت می‌کنند. نظر شما در این باره چیست؟

مایکل شی یر: فکر می‌کنم دموکرات‌ها در تلاش برای بازگشایی دولت هستند در حالیکه طرح مورد نظر آن‌ها تغییر چندانی نکرده است. آن‌ها می‌گویند اجازه دهید دولت تحت بودجه کنونی بازگشایی شود. آنچه که جمهوری خواهان انجام داده اند این است پیشنهادی را بر روی میز قرار داده اند که می‌دانند دموکرات‌ها با آن مخالف هستند. آن‌ها می‌دانند این پیشنهادی است که چاک شومر و نانسی پلوسی با آن موافقت نخواهند کرد. به همین دلیل، ما انتظار نداریم این بن بست حل و فصل شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دولت حقوق کنگره آمریکا بازی عقب نشینی توئیتر امنیت ملی کاخ سفید رئیس مجلس رئیس جمهور معاون دولت آمریکا رئیس جمهور آمریکا نیویورک تایمز بودجه بودجه دولت آمریکا کاخ سفید لایحه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۲۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهادری جهرمی: بخشی از حقابه ایران از هیرمند دریافت شده/ نظر دولت درباره تعطیلی آخر هفته

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان سمنان بیان کرد: از مردم استان سمنان بابت استقبال پرشور از رئیس جمهور و حمایت دولت تشکر می کنم. این هفته معاون اول رئیس جمهور سومین دیدار با فعالان بخش خصوصی در سال جاری را داشت دولت سعی می‌کند با تثبیت شعار سال و هم دیدار با گروه های مردمی و هم سازمان های حرفه ای اقدام مشارکتی دولت و مردم در جهت تحقق اقتصادی را داشته باشیم.

وی اظهار کرد: تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار با جدیت پیش می رود آیین نامه دیگری در این خصوص پیرو فرمایشات رهبر انقلاب تصویب و ابلاغ شد همچنین مجوزهای تأیید محور و نه ثبت محور فروردین امسال در دولت تصویب و ابلاغ شد.

سخنگوی دولت با اشاره به سفر رئیس جمهور به پاکستان و امضای ۸ سند همکاری تصریح کرد: سعی می شود در راستای افزایش تولید و افزایش اشتغال از همه بازارهای داخلی و خارجی استفاده شود امروز روز آخر سفر رئیس جمهور به پاکستان است و سپس به سریلانکا می رود که طرفین اسناد همکاری امضا می کنند و افتتاحی هم خواهیم داشت‌.

بهادری جهرمی تصریح کرد: در سفر حجت‌الاسلام رئیسی به پاکستان توسعه همکاری های امنیتی یکی از محورهای گفت‌وگوهاست که در زمینه تبادلات تجاری و امنیتی بین دو کشور اثرگذار است.در سال گذشته هم سهم ارزش ارزی صادرات و هم تنوع سبد کالاهای صادراتی را افزایش دادیم.

وی با بیان اینکه پاکستان ششمین کشور مقصد صادراتی ایران است، گفت: از یک و نیم میلیارد دلار حجم تجارت در ۱۴۰۱ به بیش از ۲ میلیارد دلار افزایش داشت که ۳۸ درصد افزایش ارزش و ۲۳ درصد افزایش حجم داشته است در این سفر حجم تجارت ۱۰‌میلیارد دلاری هدف گذاری شده است. 

افتتاح یک ابر پروژه چند منظوره در سریلانکا

بهادری جهرمی یکی از محورهای صادراتی را خدمات فنی مهندسی دانست و خاطر نشان کرد: رئیس‌جمهور فردا نیز به دعوت رسمی رئیس‌جمهور سریلانکا سفری یک روزه به این کشور در جنوب شرق آسیا خواهند داشت.در سفر سریلانکا نیز علاوه بر امضای تفاهماتی در حوزه‌های کشاورزی، اقتصادی و تجاری، از ابر پروژه چندمنظوره ۲ سد و نیروگاه و انتقال آب که از سوی پیمانکاران ایرانی احداث شده است، افتتاح و بهره برداری خواهد شد. پیشتر هم شاهد صادرات های محصولات دانش بنیان ها و محصولات فناور پایه بوده ایم که پهپادهای کشاورزی، ربات های جراحی و ... از این دست است.  در سفرهای خارجی هم برای تحقق شعار سال یعنی جهش تولید اقداماتی در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتخاب روز تعطیلی آخر هفته باتوجه به اقتضائات فرهنگی و اقتصادی و نظرات کارشناسان صورت گیرد

سخنگوی دولت بیان کرد: موضوعی که در دستور کار مجلس است لایحه دولت است، دولت با بررسی کارشناسی که انجام داد لایحه ای را سال گذشته تقدیم مجلس کرد.پیشنهاد دولت افزایش تعطیلی های انتهای هفته از یک روز به دو روز بود که در لایحه آمده است و نسبت به روز هم پیشنهاد دولت در لایحه روشن است.

وی خاطر نشان کرد: نگاه دولت این است که درباره این تصمیم گیری منعطف‌تری داشته باشیم و متناسب با اقتضائات زمانی و فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی بتوانیم دست بازتری در انتخاب روز داشته باشیم. پیشنهاد دولت این است که ضمن افزایش تعطیلات هفته به دو روز انتخاب این روزها در اختیار نظرات کارشناسی بخش های مختلف قرار گیرد.

رشد ۲۰ درصدی واردات خودرو در سال ۱۴۰۲  

بهادری جهرمی درباره آخرین وضعیت واردات خودرو بیان کرد: ممنوعیت واردات خودرو تا پیش‌از دولت به حدود ۶ سال رسیده بود که با مصوبه دولت واردات خودرو آزاد شد. یکی‌از برنامه‌های دولت اصلاح بازار خودرو از طریق حمایت از افزایش تولید خودرو بود که این برنامه همچنان در دستور کار قرار دارد و در سال ۱۴۰۱ تولید خودرو رشد ۴۰ درصدی داشت.

وی ادامه داد: در ادامه برنامه زمان‌بندی دولت برای استفاده از ظرفیت واردات خودرو تدوین و پیگیری شد.ابتدا واردات خودروهای نو در دولت تصویب شد.در سال ۱۴۰۲ واردات خودرو نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد بیش از ۲۰ برابری داشت.ارز خوبی برای حوزه حمل و نقل در دولت سیزدهم اختصاص داده شده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه ۸۰۰ میلیون دلار نیز برای کشنده و کامیون اختصاص داده شده‌است، خاطر نشان کرد: ۱۵۰ میلیون دلار برای اتوبوس و مینی بوس و آمبولانس تخصیص داده شده‌است.حدود ۸.۴ میلیارد دلار برای واردات قطعات خودرو و موتور اختصاص داده شده که افزایش ۳۲ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته است. در مرحله سوم واردات خودروی سواری کارکرده از مناطق آزاد تصویب شد که فرآیندهای اجرایی آن در حال پیگیری است. در حال حاضر آیین‌نامه‌ای که برای واردات خودرو در دولت تصویب شده باشد ولی ابلاغ نشده باشد، نداریم.

بهادری جهرمی بیان کرد: دولت به حوزه دارو مانند کالاهای اساسی ارز ترجیحی می دهد برآوردهای دولت ۳.۸ میلیارد دلار برای سال جاری است تا ارز ترجیحی به وزارت بهداشت بدهد که بخش اعظم آن طرح دارویار است باید منابع لازم با تفاهم دولت و مجلس در کمیسیون تلفیق بودجه نهایی شود. 

۶۰۰ همت بدهی دولت پیشین در حوزه اوراق و تامین اجتماعی تسویه شد

بهادری جهرمی در پاسخ به سئوالی با اعلام اینکه دولت سیزدهم بدهی‌های دولت پیشین در بخش‌های متعددی از جمله بدهی به نیروگاه‌ها و مطالبات پیمانکاران و شرکت‌ها را پرداخت کرده‌است، گفت: در طول دو سال و نیم فعالیت دولت مردمی، ۲۰۷ میلیارد تومان از بدهی‌های دولت پیشین فقط به تامین اجتماعی تسویه شده است.

سخنگوی دولت افزود: در این دولت همچنین نسبت به تسویه اوراق منتشر شده در دولت پیشین اقدام شد که اصل و سود این بدهی‌ها، ۳۶۰ هزار میلیارد تومان بود که توسط دولت سیزدهم پرداخت شد.

وی تاکید کرد: در مجموع قریب به ۶۰۰ هزار میلیاد تومان از بدهی‌های دولت قبل توسط دولت سیزدهم تسویه شده است؛ اما عدد محدود به این نیست؛ بدهی‌های زیادی به نظام بانکی نیز پرداخت شد که بنده یک عدد ۵۰ همت و ۳۰ همت را در ذهن دارم که به روش‌های متعدد پرداخت شده است.
بهادری جهرمی ادامه داد: سعی کردیم با سبک کردن بدهی‌های دولت به بخش خصوصی و طلبکاران دولت را کمک کنیم که نقش‌آفرینی موثرتری در حوزه تولید داشته باشند.

برای تأمین ارز مورد نیاز دارو هیچ محدودیتی وجود ندارد

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه «بانک مرکزی هم اعلام کرده برای تأمین ارز مورد نیاز دارو هیچ محدودیتی ندارد» گفت: پیش‌بینی می‌گردد از این میزان مبلغ ۱.۲ میلیارد دلار به صورت ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی از سوی بانک مرکزی بابت تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی، برخی داروهای بیماران صعب‌العلاج، شیرخشک رژیمی و واکسن‌ها تخصیص داده شود.مابقی به میزان ۲.۶ میلیارد دلار ارز ۲۸۵۰۰ تومانی بابت دارو و مواد اولیه دارویی، سایر تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی و شیرخشک رگولار از طریق سازمان‌های بیمه‌گر پایه در قالب طرح دارویار در زمان مصرف این محصولات، به مصرف‌کننده نهایی پرداخت می‌گردد.

به گفته وی در لایحه بودجه سال جاری میزان اعتبار اختصاص‌یافته به طرح دارویار مبلغ ۷۴.۹ همت است.

حمایت دولت از کشاورزان همچنان استمرار دارد

سخنگوی دولت با بیان اینکه «قیمت خرید تضمینی گندم که در سال ۱۳۹۹ که ۲۵۰۰ تومان بود در سال ۱۴۰۳ به ۱۷۵۰۰ تومان رسید» خاطر نشان کرد: دولت امسال هم مانند سال گذشته کمک‌های حمایتی را در قالب خرید تضمینی در محصولات اساسی و خرید توافقی مازاد محصول در برخی از فصول سال برای جلوگیری از زیان کشاورز انجام خواهد داد.

وی بیان کرد: در سال زراعی گذشته به دلیل افزایش ۳۰۰ هزار تنی در تولید برنج داخلی، مجوز ثبت سفارش برای حمایت از تولید داخل به میزان ۳۰۰ هزار تن کاهش یافت و به چیزی نزدیک به یک میلیون تن رسید. هرگونه افزایش در تولید برنج داخلی برای سال زراعی جاری به همان میزان، مجوز ثبت سفارش واردات را برای حمایت از برنج‌کاران عزیز ایرانی را کاهش خواهد داد.


در حال بروزرسانی...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمیسیون اجتماعی مجلس با تعطیلی شنبه موافق است/ منتظر پاسخ استعلام از دفتر رهبری هستیم
  • نظر دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته
  • پیشنهاد دولت برای افزایش تعطیلی هفته چه روزی است؟
  • بهادری جهرمی: بخشی از حقابه ایران از هیرمند دریافت شده/ نظر دولت درباره تعطیلی آخر هفته
  • توضیحات بهادری جهرمی درباره تعطیلی آخر هفته
  • تعطیلی آخر هفته پنجشنبه می‌شود یا شنبه؟
  • تعطیلی آخر هفته پنجشنبه یا شنبه می شود؟
  • تعطیلات پایان هفته پس از پاسخ نامه اتاق، تعیین تکلیف می شود
  • تعطیلات پایان هفته پس از پاسخ نامه‌ اتاق، تعیین‌تکلیف می‌شود
  • تعطیلات پایان هفته پس از پاسخ نامه‌ اتاق تعیین‌تکلیف می‌شود