Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@09:17:27 GMT

اعلام حمایت اردوغان از مادورو

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۳۲۰۳

اعلام حمایت اردوغان از مادورو

رئیس جمهور ترکیه طی تماس تلفنی با رئیس جمهور ونزوئلا، حمایت ترکیه از وی را اعلام کرد. ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۴ بین الملل اروپا آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم الجزیره، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور با نیکلاس مادورو همتای ونزوئلایی خود تماس گرفته و حمایت ترکیه از وی را اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"خوان گوایدو" رهبر مخالفان دولت ونزوئلا روز چهارشنبه با ادای سوگند، خود را به عنوان رئیس جمهور موقت کشور معرفی کرد.

وی اعلام کرد به عنوان رئیس جمهور موقت و با حمایت نیروهای مسلح ونزوئلا، به منظور برگزاری انتخابات، قدرت را در دست می گیرد.

وزیر دفاع ونزوئلا: نیروهای مسلح گوایدو را به عنوان رئیس جمهور برسمیت نمی شناسندونزوئلا روابط دیپلماتیک با آمریکا را قطع کردحمایت مکزیک از دولت قانونی ونزوئلا

در حالی که این اقدام باعث هجوم مخالفان نیکولاس مادورو رئیس جمهور قانونی ونزوئلا به خیابان ها شد، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت می شناسد.

این در حالی است که وزیر دفاع ونزوئلا اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور رهبر مخالفان را به عنوان رئیس جمهور این کشور برسمیت نمی شناسند.

همچنین سخنگوی وزارت خارجه مکزیک روز چهارشنبه اعلام کرد که هیچ تغییری در موضع کشورش نسبت به دولت قانونی ونزوئلا صورت نگرفته است.

دولت جدید چپگرای مکزیک، سیاست خارجی خود را بر اساس عدم مداخله در امور داخلی دیگران بنیان نهاده و مسیر متفاوتی را نسبت به دیگر کشورهای منطقه که خواستار کناره گیری مادورو از قدرت هستند، در پیش گرفته است.

انتهای پیام/.

R36486/P/S8,89,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۳۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس جمهور با مردم استان سمنان/ مصوبات سفر اول اجرایی شد

سید محمدرضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به مرحله اول سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان سمنان در آبان ۱۴۰۰، تاکید کرد: پنجشنبه هفته جاری دور دوم سفر استانی رئیس جمهور و هیأت دولت به استان سمنان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در دور اول سفر استانی هیأت دولت سیزدهم به استان سمنان خوشبختانه اقدامات خوبی در سراسر استان سمنان رخ داد و در حوزه اقتصادی و عمرانی شاهد اختصاص اعتبارات خوبی بودیم، افزود: سفر اول هیأت دولت به استان سمنان ۱۴۵ مصوبه با ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب شد.

استاندار سمنان با بیان اینکه این مصوبات و اعتبارات توانسته تحولات خوبی را در سراسر استان ایجاد کند، ابراز کرد: در حوزه عمرانی ۱۰۰ درصد اعتبارات سفر اول اعضای هیأت دولت سیزدهم و رئیس جمهور به استان سمنان تخصیص و هزینه شده است.

هاشمی از اجرایی شدن ۷۵ درصد مصوبات اقتصادی سفر دور اول هیأت دولت سیزدهم به استان سمنان خبر داد و گفت: در مرحله دوم که این هفته برگزار می‌شود، دو برنامه محوری شامل دیدار مردمی در مرکز استان و افتتاح پروژه‌ها ترتیب داده شده است.

وی با بیان اینکه دیدار مردمی رئیس جمهور در مسجد امام (ره) سمنان و در صبح پنجشنبه برگزار می‌شود، تاکید کرد: دیدار با مردم شهرستان شاهرود و میامی نیز در شهر شاهرود رقم خواهد خورد که زمان آن اطلاع رسانی می‌شود.

کد خبر 6079305

دیگر خبرها

  • مادورو: نتانیاهو دیوانه نازی، هرج و مرج ایجاد می‌کند
  • دیدار رئیس‌جمهور با مردم استان سمنان/ مصوبات سفر اول اجرایی شد
  • هشدار مادورو درباره جنگ افروزی رژیم صهیونیستی در منطقه
  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید نتانیاهو علیه ایران
  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید «نتانیاهو دیوانه» علیه ایران
  • دیدار رئیس جمهور با مردم استان سمنان/ مصوبات سفر اول اجرایی شد
  • حمایت از تحکیم خانواده در مجامع بین‌المللی
  • اردوغان : اسرائیل را باید مهار کرد
  • تاکید رئیس جمهور جدید سنگال بر قطع وابستگی با کشور فرانسه
  • مقامات آمریکا و ونزوئلا مخفیانه دیدار کردند