Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحیدرضا فریدونی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قبل از انقلاب در این استان هیچگونه ظرفیت ذخیره سازی گندم وجود نداشت.
وی افزود: از مجموع ظرفیت ذخیره سازی گندم در استان 75 هزار تن سیلوی بنتی، 95 هزار تن سیلوی فلزی، 95 هزار تن انبار های مکانیزه و 35 هزار تن انبار های نیمه مکانیزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه هم اکنون 6 کارخانه آرد در این استان وجود دارد اظهار داشت: کارخانه آرد قبل از انقلاب به صورت چکشی بوده است اما هم اکنون تمامی کارخانه های آرد به روش والسی و از استاندارد بالایی برخوردار هستند.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: به علت اینکه کارخانه والسی از تکنولوژی بسیار خوبی برخوردار است آرد با کیفیتی نیز تولید می شود.
فریدونی در خصوص خرید های تضمینی محصولات کشاورزی نیز گفت: این روش خرید نیز با هدف حمایت از قشر تولید کننده بعد از انقلاب ایجاد شد.
وی بابیان اینکه در سال زراعی جاری افزون بر 91 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری شد گفت: گندم با قیمت هر کیلوگرم 13 هزار ریال از کشاورزان این استان خریداری و در انبار ها ذخیره سازی شد.
وی افزود: در چند سال اخیر دانه های روغنی نیز که به عنوان محصولات استراتژیک هستند توسط شرکت غله خریداری می شود که امسال افزون بر سه هزار و 655 تن دانه روغنی کلزا توسط این شرکت خرید شد.
وی اظهار داشت: بیشترین میزان گندم خریدای شده در این سال ها در سال 95 با میزان 260 هزار تن انجام شد.

* کیفیت گندم خراسان شمالی از متوسط کشور بالاتر است
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی با بیان اینکه کیفیت گندم این استان از متوسط کشوری بالاتر است گفت: به علت اقیلم مناسب، استفاده مناسب از کود و سم، استفاده از بذر های اصلاح شده و همچنین مبارزه به موقع با آفات به خصوص سن، کیفیت گندم این استان مطلوب است.
کشاورزان امسال در 49 هزار هکتار اراضی آبی و 80 هزار هکتار اراضی دیم گندم کشت کرده بودند که افزون بر 91 هزار تن تحویل سیلوها شد.
اکنون یکهزار و 112 واحد نانوایی یارانه پز و حدود 300 واحد آزاد پز در خراسان شمالی دایر است و ماهیانه بطور میانگین هفت هزار تن آرد بین واحدهای نانوایی یارانه ای این استان توزیع می شود.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح 300 هزار هکتار کشتزاز است و بیش از 80 هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند، این استان بیشترین شاغل در بخش کشاورزی را دارد.
3007/ 6042
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها انقلاب بخش کشاورزی خراسان شمالی کود محصولات کشاورزی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۳۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی ذخیره ۶۰۰ هزار تن گندم در لرستان

به گزارش قدس آنلاین، حجت اله بیرانوند روز پنجشنبه در همایش روز ملی گندم و نان در سالن همایش اتاق بازرگانی خرم آباد اظهار کرد: همچنین ۱۳ واحد آسیابانی با ظرفیت حدود ۷۰۰ هزار تن در استان وجود دارد که ظرفیتی حدود ۲ برابری محسوب می شود.

وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته روند خرید گندم در لرستان افزایشی بوده است تصریح کرد: تولید گندم در استان به عنوان یک کالای استراتژیک از ۱۲۳ هزار تن در سال ۱۴۰۰ به ۵۳۰ هزار تن در سال گذشته رسیده که در تاریخ استان بی سابقه بوده است.

بیرانوند با اشاره به فعالیت ۲ هزار واحد نانوایی در لرستان گفت: کشاورزان با جهاد خود امنیت غذایی را تامین می کنند و عمده انرژی و کالری مورد نیاز مردم از طریق مصرف نان تامین می شود که زنجیره تولید و تامین گندم و نان در لرستان دارای چرخه مناسبی است.

وی اظهار کرد: مراکز خرید گندم نقش مهمی در چرخه تولید دارند و در برخی شهرستان ها همچون کوهدشت طی مدت زمان کوتاه، خرید حجم بالایی از این محصول انجام می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تولید و ذخیره سازی ۴۳ هزار تن بذر گندم در گلستان
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • ظرفیت سازی برای خرید بیش یک میلون تُن گندم در آذربایجان غربی
  • مردمی سازی در خراسان شمالی باید به جایگاه اصلی خود دست یابد
  • پیش بینی ذخیره ۶۰۰ هزار تن گندم در لرستان
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد هارد دیسک/ اولین هارد یک گیگابایتی ۲۵۰ کیلوگرم وزن داشت!
  • ۷۰۰ واحد مسکن روستایی خراسان شمالی بهره برداری شد
  • ۷۰ درصد ظرفیت سدهای خراسان شمالی خالی است
  • مستند سازی ۶۴ شی تاریخی در موزه‌های خراسان شمالی
  • تلاش برای ایجاد زیرساخت‌ها در ۴۷ سایت نهضت ملی مسکن