Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-23@15:04:21 GMT

بهترین روش چربی سوزی سریع

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۳۴۳۴

بهترین روش چربی سوزی سریع

به گزارش جهان نيوز، آیا می‌خواهید سریع‌تر چربی‌ها را از عضلاتتان جدا کنید؟ پس این کارها را انجام دهید تا به چربی‌سوز تان سرعت داده شود:

یوگا تمرین کنید
یوگا برای مبارزه با استرس که عامل شناخته شده‌ای برای تجمع چربی شکم و کندی سوخت و ساز است عالی است. پس با تمرین یوگا، با استرس مبارزه کنید.

برای وعده‌های غذایی‌تان برنامه ریزی کنید
به خودتان اجازه ندهید که وعده‌ها را آسان بگیرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور جدی به دنبال وعده‌های غذاییمتعادل و سالم باشید و پیش‌تر آنها را آماده کنید. اگر برای وعده‌های غذایی‌تان برنامه ریزی کنید، خیلی راحت‌تر می‌توانید به آن بچسبید.

بیشتر آب بنوشید
رژیم آب یکی از رژیم‌های شناخته شده است اما نیازی به پیروی از رژیم آب ندارید فقط از نوشابه، الکل و نوشیدنی‌های ورزشی دوری کنید. و بچسبید به نوشیدن همان آب سنتی خودمان.

به سرعت بدوید
چربی سوزی با دویدن یکی از بهترین راهکارهای کاهش وزن است؛ به سرعت تمام دویدن، بدن را مجبور می‌کند تا در طول و پس از ورزش، بیشتر انرژی بسوزاند. همچنین علاوه بر سیستم قلبی عروقی، برای عضلاتتان هم مفید است. این تمرین، سوخت و ساز بدنتان را افزایش داده و سریع‌تر از آهسته دویدن چربی سوزی خواهد کرد.

بیشتر بخوابید
کمبود خواب، به ناچار باعث افزایش وزن می‌شود، چرا که بدن شما، گرسنگی را با خوابالودگیاشتباه می‌گیرد. با ۸ ساعت خواب کامل در شب، جلوی هوس کردن‌هایتان، افزایش اشتها و انتخاب غذاهای بدون ارزش غذایی را خواهید گرفت.

ورزش کنید
آیا می‌خواهید بدون انجام تمرینات سخت و طاقت‌فرسا وزن کم کنید؟ پس ورزش کنید و برای بدنتان بیشتر وقت بگذارید. ورزش‌ها معمولاً تأثیر بیشتری از تمرینات کاردیو دارند و بیشتر هم چربی سوزی می‌کنند.

از تمرین موضعی بپرهیزید
قرار نیست که فقط چربی شکم، بازو یا پاهایتان را آب کنید. بر چربی سوزی کلی بدنتان و تمرین با وزنه تمرکز کنید. بدین ترتیب خیلی سریع‌تر چربی سوزی خواهید کرد.
 
با وزنه‌های سنگین‌تر تمرین کنید
چه می‌شود اگر کمی هم عضله بیاورید؟ با وزنه‌های سنگین‌تر در ست‌های ۱۲ و ۱۵ تایی، تمرین کنید تا رشد عضلاتتان را شاهد باشید. عضلاتتان که رشد کند، چربی سوزی خیلی ساده‌تر خواهد شد.

برنامه را تغییر دهید
اجازه ندهید که بدنتان به یک تمرین خاص عادت کند. چیزها را تغییر دهید! مثلاً تعداد تکرار ست‌ها، وزن وزنه‌ها، و گروه عضلاتی که تمرینشان می‌دهید را تغییر دهید. هر چهار تا شش هفته، زمان تغییر فرا می‌رسد.

پیشرفتتان را زیر نظر داشته باشید
آیا می‌خواهید راست قامت و باریک اندام باشید؟ زیر نظر داشتن پیشرفتتان، کمک خواهد کرد تا ببینید تا چد به هدفتان نزدیک شده‌اید. کمک خواهد کرد تا عادات بد قدیمی را ترک کنید و عادات جدید خوب را ادامه دهید.

یکی از دوستانتان را همراه کنید
بهترین راه برای اینکه در تمرینتان جدی شوید، این است که کس دیگری را هم هل دهید تا آن‌را انجام دهد. چه باهم تمرین کنید و چه به هم یاد بدهید، خواهید دید که تمرین گروهی خیلی در چربی سوزی سریع‌تر مؤثر است.

بیشتر راه بروید
آیا واقعاً همه جا باید ماشین ببرید؟ اگر می‌توانید تا مقصد راه بروید، پس معطل چه هستید؟ اگر نه، دوچرخه سواری که می‌توانید بکنید؟ فقط زمانی از اتومبیل‌تان استفاده کنید که جدا نیاز باشد.
 
وعده‌های غذایی‌تان را زیر نظر داشته باشید
فقط مواد مغذی سالم و مورد نیاز را به بدنتان برسانید. مقدار مصرف چربی، پروتئین و کربوهیدرات را متعادل کنید، و هر یک کالری را حساب کنید. یک بدن خوش اندام، بیشتر از اینکه در باشگاه ساخته شود، در آشپزخانه ساخته می‌شود! پس وعده‌های غذایی‌تان را زیر نظر داشته باشید تا بدانید دقیقاً چه می‌خورید.

به وقتش غذا بخورید
خوردن غذا قبل از تمرین، به شما کمک خواهد کرد تا در طول تمرین انرژی بیشتری داشته باشید. و صرف یک وعده‌ی غذایی پس از ورزش هم به شما اطمینان خواهد داد که مواد مورد نیاز بدن برای ترمیم عضلات و ریکاوری تأمین خواهد شد. در زمینه‌ی عضله‌سازی، این دو وعده‌ی غذایی اهمیت زیادی دارند، همچنین باعث چربی سوزی سریع‌تر هم خواهند شد.

از جا برخیزید
فقط بدین دلیل که جلوی تلویزیون نشستن لذت بخش است، دلیل نمی‌شود انتخاب صحیحی باشد. هرچه زمان بیشتری را به بی کاری سپری کنید، بدنتان کندتر خواهد شد. پس فعالیتتان را افزایش دهید تا بیشتر چربی بسوزانید.اگر این کارها را انجام دهید، خواهید دید که چربی‌هایتان پا به فرار می‌گذارند.

منبع: مجله سلامت

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۳۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درباره فواید خوردن صبحانه بیشتر بدانیم

آفتاب‌‌نیوز :

صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی است که خوردن آن اهمیت فراوانی برای همه سنین دارد. معمولا کودکان از خوردن آن به بهانه‌های مختلف خودداری می‌کنند. شاید شما هم جزء والدینی باشید که فرزندتان در مقابل خوردن صبحانه مقاومت می‌کند. برای دادن صبحانه به آن‌ها به هر ترفندی متوسل می‌شوید، تا حتی اگر بشود یک لقمه در دهان‌شان بگذارید. مشکلی که اکثر والدین با آن مواجهه هستند.

خانم سمیرا ابراهیم‌اف متخصص علوم تغذیه درباره اهمیت خوردن صبحانه برای کودکان می‌گوید:

صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی است. صبحانه‌ای که اول صبح خورده می‌شود در واقع غذایی است که بچه را از یک ناشتایی ۱۰ تا ۱۲ ساعته در می‌آورد. اگر بچه آخر شب غذای خود را به موقع خورده و خوابیده باشد. در این فاصله‌ای که خوابیده تقریبا ذخایر و غذا‌های روز قبل مصرف می‌شود و بدن برای این که روز جدید را شروع کند نیاز به یک سری مواد غذایی جدید مثل ویتامین‌ها و املاح دارد تا بتواند سرحال شود.

وی در ادامه با بیان اینکه صبحانه اولین وعده‌ای است که وارد بدن می‌شود درباره اهمیت کیفیت آن گفت: صبحانه باید کربوهیدرات داشته باشد تا بدن بتواند مقداری گلوکز آزاد و انرژی لازم برای مغز را فراهم کند. این فرایند باعث می‌شود که کودک بتواند بازی کند، یا درس‌هایش را یاد بگیرد. باید پروتئین داشته باشد. چرا که بچه در طول روز در حال جنب و جوش است. برای رشدش نیاز به پروتئین دارد. همچنین باید ویتامین و املاح در آن باشد تا حداقل انرژی مورد نیاز روزانه‌اش تا میان وعده یا نهار تامین شود.

متاسفانه الان بچه‌ها دیر می‌خوابند و شب‌ها غذا‌های سنگین می‌خورند. صبح که از خواب بیدار می‌شوند. به خاطر خواب آلودگی یا هضم بد غذای شب گذشته، اشتهای خیلی خوبی ندارند و صبحانه خوب نمی‌خورند.

بسیاری از بچه‌ها صبح‌ها تمایلی به خوردن صبحانه حتی یک استکان چای را هم ندارند. شما به عنوان یک متخصص چه راهکار‌هایی را پیشنهاد می‌دهید؟

اولین راهکار این است که بچه زودتر از خواب بیدار شود. بین زمان بیدار شدن از خواب و غذا خوردن‌اش فاصله باشد. باید یک زمانی بگذرد. تا این که سیستم بدنی بچه توانایی پذیرش این غذا را داشته باشد.

ما یک سری سنت‌هایی در خوردن صبحانه مثل خوردن چای شیرین یا خوردن نان و پنیر داریم. بعضی از بچه‌ها واقعا به خاطر گرمایی که در بدنشان هست نمی‌توانند تحمل کنند یا دوست ندارند این غذا‌ها را بخورند. برای رفع این مشکل می‌توانیم با یک صبحانه خنک‌تر شروع کنیم، مثلا چند تکه میوه کنار نان و پنیرشان اضافه کنیم. تا حس بهتری به بچه‌ها بدهد. البته میزان آن نباید زیاد باشد. تا معده‌شان را اذیت کند. بعضی از بچه‌ها شیر را دوست ندارند، ولی والدین‌شان زورشان می‌کنند که باید صبح شیر بخورند. می‌توان آن شیر را به یک وعده غذایی دیگر منتقل کرد و از غذا‌هایی استفاده کرد که بچه پذیرشش را موقع صبح داشته باشد.

برای مثال اگر بچه‌ای پنیر دوست ندارد از کره استفاده کنیم. کره دوست ندارد می‌تواند یک مقدارنان و گردو بخورد. باید به ذائقه بچه توجه کرد. به طور کلی در صبحانه کودک حتما باید از گروه نان و غلات استفاده شود. بعضی وقت‌ها به عنوان تنوع غذایی می‌توانید از غلات آماده استفاده کنید. اگر در صبحانه از لبنیاتی مانند پنیر یا شیر استفاده شود خیلی خوب است. در برخی از فرهنگ‌ها از ماست چکیده استفاده می‌شود که می‌تواند همراه با یک مقداری میوه انتخاب خوبی باشد. این میوه می‌تواند به صورت خرما، کشمش یا مویز باشد یا به صورت میوه‌های تازه‌تر مثل انگور یا تکه‌های کوچکی از هندوانه باشد. برای این که تنوع بدهید به صبحانه بچه می‌توانید در فصل گرما در کنار صبحانه بچه از چند تکه میوه استفاده کنید. یا در فصل‌های سرد می‌توان از آش یا حلیم استفاده کرد.

این که هر روز زمانی که بچه از خواب بیدار می‌شود. باید یک تکه نان لواش فریزری همراه با یک پنیر شور را بخورد، واکنش نشان می‌دهد و نمی‌خورد برخی از بچه‌ها قبول می‌کنند و می‌خورد، ولی بعضی بچه‌ها نمی‌خورند؛ بنابراین اگر بچه زودتر بیدار شود و صبحانه متنوع داشته باشد احتمالا بهتر صبحانه می‌خورد.

برخی از بچه‌ها ذائقه‌شان به سمت غذا‌های شیرین مثل شکلات، انواع خامه‌ها و مواردی از این قبیل است. برای وعده صبحانه کودکان غذا‌های شیرین توصیه می‌شود؟

نمی‌توان این مواد غذایی را حذف کرد. در کل خوردن یک صبحانه خیلی شیرین کار خوبی نیست، چون وقتی صبحانه شیرین باشد قند خون به شدت بالا می‌رود و بعد، از آن طرف، انسولین ترشح می‌شود و قندشان سریع پایین می‌آید. ممکن است در یک یا دو ساعت اول گرسنه شوند.

در این صورت باید میان وعده داشته باشند. اگر بچه‌ها صبحانه شیرین می‌خورند حتما باید بعدش میان وعده برای آن‌ها گذاشته شود.

به طور کلی خوردن غذا‌های شیرین برای هیچ کس مفید نیست. این تغییر ذائقه‌ای که برای بچه ایجاد شده است را باید کم کم با جایگزین کردن مواد دیگر جبران کنیم. از شیرینی آن غذا کم کنیم مثلا اگر یک بچه‌ای عادت به چای شیرین دارد می‌توان مقدار چای و شکر آن را به تدریج کمتر کرد. اگر کم کم این شیرینی‌ها را از صبحانه‌شان برداریم و منابع پروتئینی مانند مغز‌ها را برای آن‌ها بگذاریم، منابع خیلی خوبی برای صبحانه و سلامت بچه‌ها هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب | مضرات خوردن قهوه در شب را بدانید
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست
  • آتش نشانان آتش‌سوزی مهیب در یک مجتمع مسکونی را مهار کردند
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد | احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • موج افزایش قیمت دلار فروکش کرد؟
  • شکم تخت می‌خواهید؟ | ۷ ماده غذایی مفید و موثر برای چربی‌ سوزی شکم
  • درباره فواید خوردن صبحانه بیشتر بدانیم
  • کار‌هایی که بعد از ۴۰ سالگی نباید انجام دهید
  • بعد از ۴۰ سالگی انجام این کار‌ها به ضرر شماست