Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-23@22:18:29 GMT

فرمول سم زدایی از بدن قبل از بارداری

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۳۶۸۷

فرمول سم زدایی از بدن قبل از بارداری

رکنا: فرمول سم زدایی از بدن قبل از اقدام برای بارداری کمک می کند تا در این دوران حساس کمتر مستعد بیماری های مختلف باشید.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: پاکسازی بدن قبل از بارداری بسیار اهمیت دارد چرا که موجب سپری شدن ایام خوب و بدون عارضه برای زنان در دوران بارداری است و حداقل سه ماه قبل از بارداری باید رژیم غذایی مناسب و تدابیری را رعایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 الهام اختری اظهار داشت: پاکسازی بدن قبل از بارداری بسیار اهمیت دارد چرا که موجب سپری شدن ایام خوب و بدون عارضه برای زنان در دوران بارداری است.

وی افزود: پاکسازی به طور متوسط به حداقل 45 روز زمان احتیاج دارد و 45 روز پس از آن هم برای داشتن رژیم صحیح نیاز است، که به این ترتیب حداقل از سه ماه قبل از بارداری باید رژیم غذایی مناسب و تدابیری را رعایت کرد.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران در پاسخ به پرسشی که چه غذاهایی را قبل از باردار شدن و برای پاکسازی بدن توصیه می‌‌شود؟ اضافه کرد: سرخ کردن یا تفت دادن مواد غذایی در روغن‌‌های سرخ کردنی، توصیه نمی‌‌شود و اگر افراد به روغن حیوانی گاوی قابل اعتماد دسترسی دارند، به مقدار کم برای تفت دادن از آن استفاده کنند، در غیر این صورت از سرخ کردن غذاها پرهیز شود و برای تفت دادن مختصر می‌‌توان از روغن زیتون استفاده کرد ولی شعله بالا و سرخ کردن به هیچ عنوان با روغن زیتون توصیه نمی‌‌شود.

اختری افزود: مصرف خورش به، خورش سیب، تاس کباب، انواع ته چین‌‌ها (هم ته چین‌‌های حاوی سبزی و گوشت)، آبگوشت (کمی نخود و گوشت و پیاز، با چاشنی زعفران)، انواع کباب‌‌ها به خصوص کباب گوسفندی، البته کباب گوشت پرندگان در ایام قبل از بارداری به افراد توصیه می‌‌شود، البته باید خاطر نشان کرد که پاکسازی برای زن و مردی که قصد باردار شدن دارند ضروری است.

وی ادامه داد: به طور کلی در روزهای قبل بارداری، ایام بارداری و ایام شیردهی، گوشت‌‌های کباب شده یکی از بهترین انتخاب‌ است چرا که گوشت آب پز شده چاق کننده‌ تر از گوشت کباب شده است چرا که با کباب کردن کمی از چربی گوشت کم شده ولی مواد ضروری آن در خودش باقی می‌‌ماند، بر عکس گوشت آب پز که بخشی از مواد ضروری وارد آب حاصل از پختن می‌‌شود.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران عنوان کرد: نان سنگک یکی از بهترین نان‌‌های در دسترس است که به همراه کمی کره حیوانی و مرباهایی مانند سیب، به، انجیر، بالنگ، پوست پسته، آمله، هویج، گل سرخ و بهارنارنج به عنوان یک صبحانه استاندارد توصیه می‌‌شود همچنین خوردن پنیر را به همراه ریحان، گردو و انگور، به عنوان شام یا عصرانه باید در نظر گرفته شود

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

بازرس برق راز خانه شیطان در میدان ونک را لو داد / قرار بود برق آن خانه قطع شود ! ماجرای تصویر سلطان سکه در حرم امام رضا(ع) چه بود؟ ماجرای اقدام شیطانی چند بسیجی با دختر بهایی کُرد زمان واریز عیدی کارمندان و بازنشستگان اعلام شد +جزییات کشف جسد برهنه سعید داخل خودروی پژو / در خانه مجردی پسران چه اتفاقی رخ داد؟+ عکس فرید متهم اعدامی وقتی مرد غریبه را در کنار همسرش دید در خانه را روی آنها قفل کرد و ... اطلاعات سپاه تبهکار معروف میلیاردر به نام " دکتر " را دستگیر کرد / در مخفیگاه هولناک او چه می گذشت+عکس شیلا با حرف های تحریک آمیزش مرا وسوسه این کار شیطانی کرد+ عکس عکس جسد غرق در خون زن جوان در پیاده رو+ عکس این مرد آبروی ایرانی ها را در ژاپن برد زن 14 ساله مشهدی : همسرم در تاریکی شب مچم را با 2 پسر جوان گرفت قصاب مشهدی سگ ها را سلاخی می کرد! / گوشت سگ با قیمت 36 هزارتومان + عکس وحشتناک نقشه زن شیطان برای میوه فروش تهرانی/ این زن 25 ساله او را برای ماساژ به خانه برد ! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا عکس جسد سلاخی شده یک مرد وسط پیاده رو / در آبسرد رخ داد مادر مطلقه خدیجه و سلیمان کوچولو را فجیع کشت! / او مشکل مالی داشت؟! + عکس ها شوهر سمیه مچ او با مرد غریبه را نیمه شب گرفت / او در را قفل کرد و به پلیس زنگ زد + عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: طب سنتی طب چاق طب سنتی بارداری مواد سم زدایی بیماری چاق عکس زن مرد تهران یک زن زن جوان سگ فیلم مشهد غیرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۳۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افسردگی پس از زایمان و ضرورت‌های درمانی و حمایتی 

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر سمیرا عبدالهی گفت: اختلالات رفتاری جزو شایعترین اختلالات همراه با بارداری هستند که در بین این اختلالات افسردگی شیوع بیشتری داشته به طوری که ممکن است در ۱۰ تا ۲۰ درصد از بارداری‌ها اتفاق بیفتد. زنانی که پیش از بارداری مبتلا به افسردگی بوده‌اند، احتمال بروز و عود علائم در آنها بعد از زایمان بیشتر است.

وی درباره علائم افسردگی گفت: احتمال عود افسردگی بعد از زایمان زیاد بوده و به خصوص در ۱۲ ماه بعد از زایمان ممکن است که اوج علائم افسردگی را داشته باشیم. شایعترین علامت‌های آن، اختلالات روحی و خلقی، کاهش اشتها، کاهش انگیزه و امید و اختلالات خواب است. در برخی مواقع ممکن است علائم شدید و به صورت افکار خودکشی و یا دگرکشی ظاهر شود.

وی در ادامه افزود: چنانچه هر کدام از این علائم به صورت طولانی مدت و مزمن در زنان باردار و شیرده وجود داشته باشد به عنوان اختلالات رفتاری یا مود شناخته شده و باید تحت نظر روانپزشک درمان شود.

دکتر عبدالهی در مورد عوارض داروها برای جنین اظهار کرد: برخی از این داروها ممکن است در بارداری برای جنین مشکلاتی ایجاد کند که با نظر پزشک متخصص تغییر داده می‌شوند، اما اغلب داروهایی که برای درمان اختلالات افسردگی تجویز می‌شود، برای جنین عارضه‌ای ندارند، اما باید از نظر تنظیم دوز تحت نظر پزشک تجویز شود.

این متخصص زنان و زایمان بیان کرد: داروهایی که در درمان این اختلال در زنان استفاده می‌شوند داروهای مهار کننده بازجذب سروتونین هستند که وضعیت روحی و روانی را بهتر می‌کنند. در این بین دارویی به نام پاروکستین وجود دارد که ممکن است برای جنین عارضه ایجاد کرده و باعث اختلالات صرعی شود. بنابراین اگر زنان باردار تحت درمان با این دارو و نیز داروی لیتیوم هستند حتما باید تحت نظر روانپزشک دارو تغییر کند.

دکتر عبدالهی در ادامه بیان کرد: بعد از تشخیص و شروع ‌درمان، در طول بارداری مادر باید به صورت مرتب تحت نظر روانپزشک ویزیت شود و هر زمان که مادران باردار افکار خودکشی یا دگر کشی داشته باشند، باید به صورت اورژانسی بستری شده و تحت درمان‌های بیشتر قرار گیرد. حتی ممکن است لازم باشد که برای بیماران شوک هم در نظر گرفته شود.

اندوه بارداری با افسردگی متفاوت است

وی در خصوص اندوه بارداری گفت: موضوع مورد توجه در مورد اختلالات بارداری اندوه بارداری است که ممکن است در تشخیص افتراقی با افسردگی قرار گیرد. اندوه بارداری در روزهای ابتدایی بعد از زایمان تقریبا هفته اول زایمان بروز می‌کند و به دنبال آن مادر احساس غمگینی و عدم توانایی در نگهداری از فرزندش را دارد که در واقع با اختلالات جسمی همراه نیست و درمان آن هم اقدام حمایتی از طرف همسر و اطرافیان مادر است.

وی افزود: در حالی که شیوع افسردگی بعد از بارداری و تقریبا علائم آن از روز دهم یا دو هفته بعد از زایمان ظاهر می‌شود، نکته مهم این است که همراه علائم افسردگی ممکن است علائم توهم و یکسری اختلالات هذیان گویی وجود داشته باشد که نوع دیگری از اختلالات بارداری و رفتاری است و ممکن است بسیار خطرناک‌تر از علائم افسردگی بوده و به درمان بیشتری تحت نظر پزشک نیاز دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی در ادامه تاکید کرد: نکته مهم همراهان و خانواده بیمار هستند که حتما باید حمایت لازم را برای مادر داشته باشند و به علائم بیمار توجه کنند، اگر علائم خطرناک بروز کند، حتما اورژانسی به پزشک مراجعه کنند و مصرف داروها، مشاوره‌های روانی و کاردرمانی به موقع انجام شود تا بیماری کنترل شود.

دیگر خبرها

  • فرآیند دیدنی تهیه قهوه ترک روی شن در خیابان‌های استانبول (فیلم)
  • فرمول خانگی برای درمان بی‌خوابی
  • افسردگی پس از زایمان و ضرورت‌های درمانی و حمایتی 
  • افتتاح ۱۱۷ طرحِ محرومیت زدایی در بم
  • ماجرای قتل ۳۰ هزار تومانی در کبابی!
  • اجرای بخش دوم لایروبی رودخانه کارون
  • طرز پخت و سرو غذا‌های مشهور خیابان از بره بریانی و کباب کوبیده (فیلم)
  • طرز تهیه و سرو کباب کوبیده و جگر در خیابان‌های ترکیه (فیلم)
  • جفت در بروز دیابت بارداری نقش دارد
  • شش ترفند برای پخت یه جوجه کباب اعلاء