Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-18@13:50:33 GMT

«مسخره باز» با بازی هدیه تهرانی

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۴۰۰۷

به گزارش پارس نیوز، کارگردان تئاترهای موفق «کالیگولا»، «ملکهزیبایی لی نین»، «در انتظار گودو» و «می سی سی پی نشسته می میرد» امسال اولین فیلم سینمایی خود را جلوی دوربین برد. غنی زاده سه سال پیش با «اژدها وارد می شود» مانی حقیقی به عنوان بازیگر به جشنواره فجر آمد و در جشن انجمن منتقدان برای بازیدر آن نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مسخره باز» نخستین تجربه سینمایی همایون غنی‌زاده برای حضور در سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر با انجام آخرین مراحل فنی و ساخت موسیقی آماده نمایش می‌شود.

غنی‌زاده که از کارگردانان تئاتر است در اولین فیلم خود، غیر از حضور در بخش نگاه نو توانست در جمع فیلم‌های بخش اصلی مسابقه این جشنواره نیز حضور پیدا کند.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: «دانش شیفته سینما و عاشق هما هنرپیشه محبوب شهر است. کاظم خان شیفته کازابلانکا و جواز کسبش است.

شاپور شیفته تن ماهی و مصفای ممنوع التصویر است. شهر پر از گدا شده و منتظر زلزله قریب الوقوعی است. هر چند وقت یکبار هم جنازه زنی با سر تراشیده کنار ساحل پیدا می شود. به قول بازپرس کیانی: اوضاع خیته!.»

نکات جذاب

پس از پایان فصل اول سریال «شهرزاد»، علی نصیریان بازی در هیچ فیلم سینمایی قبول نکرد و «مسخره باز» اولین فیلمی است که بازیگر نقش «بزرگ آقا» در آن ایفای نقش می کند. البته نصیریان دو سال پیش هم در «امپراطور جهنم» جلوی دوربین رفت اما همچنان بسیاری منتظر هنر نمایی این بازیگر پرافتخار در فیلم غنی زاده هستند. از سوی دیگر هدیه تهرانی هم امسال دو فیلم در جشنواره دارد که «مسخره باز» یکی از آنها است.

نکات حاشیه ای

چندی پیش علی نصیریان در یک مصاحبه تلویزیونی به تمجید از «مسخره باز» غنی زاده پرداخت و باعث شد بسیاری از خبرنگاران منتظر اکران این فیلم در جشنواره فجر باشند. حضور پر تعداد بازیگران شناخته شده از جمله صابر ابر، رضا کیانیان و بابک حمیدیان در کنار نصیریان و تهرانی به جذابیت این فیلم اضافه کرده است.

شانس جایزه

شنیده می شود که بازی علی نصیریان در این فیلم آنقدر درست از آب درآمده که برخی از منتقدان از حالا او را نامزد دریافت سیمرغ بلورین بازیگری نقش مکمل مرد اعلام کردند. از سوی دیگر بسیاری از مخاطبان منتظر تماشای یک نقش متفاوت از هدیه تهرانی هستند و ممکن است او نیز برای بازی در «مسخره باز» نامزد دریافت سیمرغ بازیگری شود. از سوی دیگر همایون غنی زاده هم احتمال دارد با اولین فیلمش موفقیت چند سال قبل سعید روستایی با «ابد و یک روز» تکرار کند، اما برای رسیدن به سیمرغ باید با کارگردانان سرشناسی رقابت کند. ضمن اینکه از طراحی صحنه فیلم هم نباید غافل شد.

سایر عوامل فیلم عبارتند از:

همایون غنی‌زاده، تهیه کننده: علی مصفا، سرمایه‌گذار: مهدی کرمی، مشاور کارگردان: بهمن فرمان آرا، مجری‌ طرح: ماهان حیدری، بازیگران: صابر ابر، بابک حمیدیان، علی نصیریان، رضا کیانیان، هدیه تهرانی، مدیر فیلمبرداری: علی قاضی، تدوین: هایده صفی‌یاری، صدا گذار: امیرحسین قاسمی، موسیقی: محمدرضا غنی زاده، جلوه‌های ویژه کامپیوتری: جواد مطوری، طراح گریم: ایمان امیدواری، طراح صحنه: سهیل دانش، طراح لباس: الهام معین، صدابردار: محمود کاشانی، برنامه‌ریز: مانفرد اسماعیلی، منشی صحنه: نفیسه ذاکری.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: فیلم سینمایی دوربین علی نصیریان بازی هدیه تهرانی بازی هدیه تهرانی پارس پارس نیوز مسخره باز جشنواره ملی فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۴۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی در قوچان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در روستای گردشگری رهورد با حضور مهندس صفائی فرماندار، بخشداران بخش‌های ۴ گانه شهرستان، باقری رئیس اداره ورزش و جوانان، باتقوا رئیس هیئت بازی‌های بومی محلی شهرستان، دهیار و رئیس شورای اسلامی روستای رهورد درمحل دفتر فرماندار برگزار شد.

این جشنواره در ۱۰ رشته ورزشی از بازی‌های بومی محلی، نمایشگاه صنایع دستی و غذا‌های محلی از روستاه‌های بخش‌های چهارگانه شهرستان ۷ اردیبهشت در مجموعه گردشگری، فرهنگی و ورزشی روستای رهورد بخش باجگیران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در تایباد
  • جشنواره بازی های بومی محلی بهزیستی شاهین دژ
  • جشنواره‌ای مستقل برای استریمرها برگزار می‌شود
  • نماینده شهرستان‌ها در پایتخت هستیم/بعد از اجرا نمایش همراهتان است
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی در قوچان
  • فیلم/ دختر امریکایی که اسرائیلی‌ها را مسخره می‌کند!
  • دربی کوچک تهران، حساس برای نیمه دوم جدول
  • اعلام جدول اجراهای عمومی آثار جشنواره ملی تئاتر رضوی
  • حسن‌زاده: بیانیه‌ها در شان فوتبال ایران نیست
  • برادر کونته اینزاگی را مسخره کرد: به ما نمی‌خوری!