Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسین اسلامی رییس جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت:: ایستگاه خودکار اقلیم شناسی شهرامامزاده عبدالله آمل در مرکز جهاد کشاورزی اسکومحله راه اندازی شد که در راستای طرح توسعه شبکه ایستگاه‌های هواشناسی، ایستگاه هواشناسی شهر امامزاده عبدالله واقع در مرکز خدمات جهاد کشاورزی این شهر در دهه مبارکه فجر سال ۹۷ احداث و به بهره برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این ایستگاه به صورت خودکار و به صورت برخط (آنلاین) در شبکه ایستگاه‌های هواشناسی استان و کشور قرار گرفته و در مرحله اول، ۵ پارامتر هواشناسی شامل: مقادیر دما، رطوبت، سمت و سرعت باد، فشار و مقدار باران را اندازگیری می‌نماید.

اسلامی ادامه داد:شروع فعالیت این ایستگاه در ارتباط با پایش وضعیت جوی، پیش بینی کوتاه مدت و پاسخگویی به استعلام‌های شرکت‌های بیمه در مورد احتمال خسارت ناشی از وقوع بلایای جوی اعم از وزش باد شدید، طوفان، سرمازدگی و یخبندان و باران‌های سیل آسا در منطقه یادشده نقش بسزایی خواهد داشت.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت:هزینه اجرای این طرح ۲ میلیارد و ۵۰۰ ریال توسط اداره هواشناسی آمل و شهرداری امام زاده عبدالله هزینه شده است.

انتهای پیام/آ

ایستگاه هواشناسی آمل در دهه فجر بهره برداری می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۴۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مبارزه با ملخ مراکشی در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ صالح محمدی با اشاره به برنامه کنترل آفت ملخ در باغ‌های کشاورزی گیلان گفت: مبارزه شیمیایی با ملخ‌های بومی، به ویژه ملخ مراکشی در باغ‌های زیتون استان آغاز شده است. رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: هر سال اواخر اسفندماه کار پایش ملخ مراکشی در باغ‌های رودبار انجام می‌شود، تا با توجه به تراکم و شرایط، برنامه‌ریزی برای مبارزه شیمیایی انجام شود. صالح محمدی اضافه کرد: پارسال در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مناطق مختلف شهرستان رودبار و سیاهکل مبارزه شیمیایی انجام شد و از بروز خسارت اقتصادی به محصولات کشاورزی جلوگیری به عمل آمد. وی با اشاره به اینکه در دیگر شهر‌های گیلان هنوز آثار ملخ دیده نشده است، افزود: با پایش کانون‌های تخم‌ریزی ملخ نخستین پوره‌های سن اول مشاهده و مبارزه شیمیایی با این آفت آغاز شده است. رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اهمیت پایش و ردیابی مناطق آلوده اضافه کرد: با توجه به اینکه مناطق تخم‌گذاری آفت در زمین‌های شخم نزده و سنگلاخ بوده و بیشتر در مراتع و مناطق دور از دسترس است. به گفته صالح محمدی، اهالی مناطق مستعد گیلان از جمله رودبار و دیلمان در سیاهکل در صورت مشاهده دسته‌های پوره ملخ باید سریع به مدیریت جهاد کشاورزی و مراکز خدمات جهاد اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • سوخت تخصیصی بخش کشاورزی جهرم رصد می‌شود
  • جذب اعتبارات برای جبران خسارات سیل اخیر
  • کشت نیشکر در صومعه‌سرا آغاز شد
  • تولید انواع بذر در مراکز تحقیقات کشاورزی فارس
  • یک نفر بر اثر ریزش ساختمان در کلوان جان باخت
  • افزایش سطح کشت کلزا و گندم نسبت به سال قبل
  • آغاز مبارزه با ملخ مراکشی در گیلان
  • وزش باد و بارش باران برای قم پیش بینی می‌شود