Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@21:46:00 GMT

مرضیه هاشمی آزاد شد

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۴۱۳۷

مرضیه هاشمی آزاد شد

خبرنگار مسلمان «پرس‌تی‌وی» که بدون طرح هیچ گونه اتهامی در آمریکا بازداشت شده بود، بعد از ۱۱ روز از زندان آزاد شد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، شبکه خبری پرس‌تی‌وی دقایقی پیش گزارش داد «مرضیه هاشمی»، مجری این رسانه بعد از ۱۱ روز بازداشت در آمریکا بدون متهم شدن به هیچ جرمی آزاد شده است. 

خانواده خانم هاشمی بعد از آزادی ایشان بیانیه‌ای به زبان انگلیسی منتشر کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترجمه این بیانیه به شرح زیر است:

الحمدالله؛ 

 مرضیه هاشمی از بازداشت بدون اتهام آزاد شده و به خانواده‌اش در واشنگتن‌ دی‌.سی ملحق شده‌ است.

مرضیه و خانواده‌اش اجازه نخواهند داد این مسئله به بوته فراموشی سپرده شود. آنها هنوز گلایه‌های جدی دارند و می‌خواهند بدانند چطور اجازه وقوع این اتفاق داده شد.

آنها خواستار ضمانتی در این باره هستند که این اتفاق، هیچ‌گاه برای هیچ مسلمان یا فرد دیگری رخ نخواهد داد.

همان‌طور که آمریکا از آزارگری‌های پلیس علیه جامعه سیاه‌پوستان آگاه شده، لازم است جامعه آمریکا گفت‌وگو درباره آزارگری علیه مسلمان‌ها توسط اف‌بی‌آی را نیز آغاز کند.

مرضیه هاشمی برای تظاهرات روز جمعه در واشنگتن دی‌سی باقی خواهد ماند و از تمامی شهرهای دنیا می‌خواهد اعتراضاتشان را حفظ کنند.

مسئله در اینجا هرگز فقط به شخص مرضیه هاشمی مربوط نیست. مسئله این است که تک تک ما، اعم از مسلمان یا غیر مسلمان، ممکن است در ایالات متحده بدون اتهام بازداشت شویم.

مرضیه در فرصت مقتضی در این باره اظهارنظر خواهد کرد. 

خانم هاشمی که مجری، خبرنگار و مستندساز آمریکایی الاصل شبکه‌ پرس تی‌وی است روز یکشنبه ۱۳ ژانویه (۲۳ دی ماه) بدون اقامه هیچ دلیلی در فرودگاه «سنت لوئیس» این کشور بازداشت و به یک بازداشتگاه پلیس فدرال آمریکا «اف‌ بی‌ آی» در واشنگتن دی سی منتقل شد.

در اولین دادگاه هاشمی که روز جمعه ۱۸ ژانویه (۲۸ دی‌ماه) تشکیل شد، قاضی اذعان کرد که ایشان هیچ جرمی مرتکب نشده و در یک پرونده نامشخص صرفا به عنوان آنچه اصطلاحا «شاهد کلیدی» مطرح می‌شود، بازداشت شده است.

«شاهد کلیدی» فردی است که گمان می‌رود از اطلاعاتی مهم برای رسیدگی به یک پرونده قضایی برخوردار است. طبق قوانین فدرال، نهادهای امنیتی آمریکا می‌توانند در مواردی که بیم آن وجود دارد که «شاهد کلیدی» کشور را ترک کند و یا گمان‌ می‌رود با ارسال احضاریه برای ادای شهادت حاضر نخواهد شد، می‌توانند اقدام به بازداشت وی کنند. 

در آمریکا استناد به این بند برای بازداشت مظنونان، به ویژه برای ادای شهادت در هنگام جاری بودن تحقیقات هیئت منصفه مورد انتقاد قرار گرفته است.

کارشناسان مسائل حقوقی می‌گویند دولت آمریکا بعد از حوادث ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ از اختیارات این بند برای بازداشت مظنونان برای مدت‌ نامعلوم و بدون طرح اتهام علیه آنها استفاده کرده‌ است. 

«ریکاردو باسکاس»، استاد دانشکده حقوق دانشگاه «میامی» بازداشت مرضیه هاشمی را نقض متمم چهارم قانون اساسی آمریکا دانسته است. این متمم، بازداشت افراد، از جمله شاهدان را بدون دلایل منطقی و موجه ممنوع اعلام می‌کند. 

منبع: فارس

انتهای پیام/ 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آمریکا خبرنگار پرس تی وی خبرنگار مسلمان مرضیه هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۴۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه  

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، شبکه های خبری تلویزیونی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کردند دست کم دو استاد، از جمله کارولین فولین، استاد اقتصاد و نوئل مک آفی، رئیس بخش فلسفه دانشگاه اموری در شهر آتلانتای ایالت جورجیا توسط پلیس آتلانتا بلزداشت شدند.

سی ان ان ویدئویی از بازداشت استاد دانشگاه زن فیلمبرداری کرده است. این دو استاد دانشگاه در طول تعامل خود با پلیس به بازداشت های خشونت‌آمیز و استفاده از زور توسط پلیس علیه دانشجویان اعتراض کرده بودند.

شورای روابط اسلامی- آمریکایی در جورجیا روز پنجشنبه «استفاده از زور و دستگیری» توسط پلیس علیه معترضان در دانشگاه اموری در آتلانتا را محکوم کرد.

معترضان در محوطه دانشگاه اموری پس از تحصن در محوطه چهارگانه دانشگاه صبح پنجشنبه دستگیر شدند.

ویدئویی از صحنه بازداشت دانشجویان نشان می‌دهد که افسران پلیس با معترضان روی زمین درگیر می‌شوند و به زور مردم را در دستبندهای زیپ‌دار قرار می‌دهند.

به گزارش سی ان ان، افسران پلیس از اسپری فلفل برای کمک به پاکسازی منطقه از تظاهرکنندگان استفاده کردند.

آنها همچنین از اسپری فلفل علیه جمعیتی که در اطراف معترضان بازداشت شده توسط پلیس استفاده کردند.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور در باره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می سازد.

اینگونه سرکوبهای خشونت آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتارها و جنایات جنگی اسرائیل به شمار می رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

این تجمعات اعتراضی همچنین نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور، و نیز نگرانی های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین الملل است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازداشت یک استاد دانشگاه دیگر در آمریکا در پی حمایت از غزه
  • طالبان ۶ مرزبان ایرانی را بازداشت و آزاد کرد!
  • ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان آزاد شدند
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه  
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه
  • از خواسته‌های خود پا پس نمی‌کشیم/ چرا باید اسیران را بدون اطمینان از پایان جنگ آزاد کنیم؟
  • فیلم| دنیای آزاد خبرنگاران در آمریکا به روایت تصویر
  • اعتراضات دانشجویان آمریکایی با سرکوب همراه بود
  • آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه + فیلم