Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی گفت: من هم در جلسه‌ای که ماه گذشته در مورد واگذاری کشتی پهلوانی به فدراسیون زورخانه‌ای برگزار شد، حضور داشتم، آنجا هیچ تفاهم‌نامه‌ای به امضا نرسید. ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹ ورزشی کشتی و وزنه برداری نظرات - اخبار ورزشی -

سلطانعلی ترخاق در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در رابطه با واگذاری کشتی پهلوانی به فدراسیون زورخانه‌ای اظهار داشت: ماه گذشته بود که جلسه‌ای در دفتر احمدی معاون وزیر ورزش برگزار شد و علاوه بر داورزنی، جوهری (رئیس فدراسیون زورخانه‌ای)، اسبقیان، مهرعلیزاده، من و علیرضا حیدری هم حضور داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همان جلسه با توجه به سن و سوابقی که در کشتی پهلوانی دارم برای حاضرین توضیح دادم که حتی در زمان‌های گذشته و اواخر دوراه پهلوی، مسابقات کشتی پهلوانی را فدراسیون کشتی برگزار می‌کرد و همیشه پهلوان کشور از بین قهرمانان بنام کشتی انتخاب می‌شد. همان زمان فدراسیون سیدمحمد خادم این رقابت‌ها را برگزار کرد و جهان‌پهلوان تختی صاحب بازوبند پهلوانی شد. قهرمانان شاخصی چون منصور مهدیزاده، احمد وفادار، عباس زندی و... نیز که از قهرمانان جهان بودند، به بازوبند رسیدند.

وی ادامه داد: جایگاه کشتی پهلوانی در فدراسیون کشتی بوده و خواهد بود. همان مقطع شعبان جعفری مسئول ورزش زورخانه‌ای بود ولی متولی کشتی پهلوانی، فدراسیون کشتی بود و تمام کمیت و کیفیت کار را برعهده داشت. از سبک‌وزن تا سنگین‌وزن مسابقات هم قهرمانان ما از جامعه کشتی بودند، ضمن اینکه توضیح دادم رسول خادم در این سال‌ها همیشه قهرمانان تیم ملی را به زورخانه می‌برد و ملی‌پوشان ما از جمله حسن رحیمی، کمیل قاسمی، حسن یزدانی، پرویز هادی و... همه به فرهنگ و ورزش زورخانه آشنا بودند.

ترخاق با تاکید بر اینکه نمی‌شود کشتی پهلوانی را از فدراسیون کشتی جدا کرد، تصریح کرد: الان یک زورخانه در ایران هم تشک کشتی ندارد، قبلا هم ورزش زورخانه‌ای یک نرمش برای کشتی‌گیران بود و همیشه پهلوان کشور هم از بین کشتی‌گیران انتخاب می‌شد. در سال‌های 63 و 64 که من رئیس فدراسیون کشتی بودم و امیر شیرگیر رئیس فدراسیون زورخانه‌ای بود، خودم مسابقات کشتی پهلوانی را برگزار کردم که محمدحسن محبی پهلوان کشور شد و عبدالله عزیزی هم به مقام سومی رسید.

رئیس اسبق فدراسیون کشتی در خاتمه گفت: در آن جلسه و نه بعد از آن، ما هیچ چیزی را امضا نکردیم چون معتقدیم که جایگاه کشتی پهلوانی در فدراسیون کشتی است نه فدراسیون زورخانه‌ای.

علیرضا حیدری: فدراسیون زورخانه‌ای، کشتی پهلوانی را رها کرده بود/ نمی‌شود عجولانه تصمیم گرفتانتقاد عیسی مومنی از اظهار نظر داورزنی: نمی‌توانند کشتی پهلوانی را از فدراسیون بگیرند، پروتکلی امضا نکرده‌ایمتعجب گوش‌شکسته‌ها از اظهارنظر معاون وزیر ورزش؛ کشتی پهلوانی از فدراسیون کشتی گرفته شد!



انتهای پیام/

R1435/P/S3,29/CT1 واژه های کاربردی مرتبط کشتی پهلوانی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشتی پهلوانی کشتی پهلوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۴۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند

به گزارش صدای ایران، علی اکبر احمدیان در حاشیه اجلاس بین المللی مقامات عالی امنیتی در سن پترزبورگ با همتای روسی خود دیدار و گفتگو کرد.

در جریان این دیدار دو طرف یک تفاهم نامه امنیتی مشترک امضا کردند.

شایان ذکر است دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدار‌های جداگانه با مقامات و همتان خود در کشور‌های عراق، چین و برزیل دیدار کرد.

دیگر خبرها

  • فیلم| اینجا تمرین پهلوانی می‌کنند
  • پهلوانی به قامت «حیدر»
  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند
  • هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم
  • ورزش باستانی بین آحاد جامعه ترویج شود
  • تجلیل از متولیان ورزش پهلوانی/۷ زورخانه در منطقه ۱۲
  • انتخاب رییس هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای خوزستان
  • انتخاب رییس هیات ورزش زورخانه‌ای خوزستان
  • خادم سیدالشهدا رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای خوزستان شد
  • وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند