Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، نتایج تازه‌ترین نظرسنجی که روز پنجشنبه در یکی از روزنامه‌های فرانسه انتشار یافت بیانگر کاهش بی‌سابقه اعتماد مردم فرانسه به رسانه‌های این کشور در سال ۲۰۱۸ است.

بر اساس نظرسنجی سالانه‌ای که نتایج آن روز پنجشنبه در روزنامه «لاکروا» فرانسه انتشار یافت، در سال ۲۰۱۸ اعتماد مردم فرانسه به رسانه‌های مختلف کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نتایج همچنین بیانگر بی‌اعتمادی فزاینده نسبت به روزنامه‌نگاران است که بار‌ها در حاشیه تظاهرات مردم مخالف نظام سرمایه‌داری مورد حمله قرار گرفته‌اند.

این نظرسنجی که گروه «کانتار» Kantar از سوم تا هفتم ژانویه برای روزنامه لاکروا انجام داده است، نشان می‌دهد شاخص‌های سنجش اعتبار رسانه‌ها در سال گذشته به پایین‌ترین حد در تاریخ فرانسه رسیده است. این بی‌اعتمادی بیش از همه دامنگیر شبکه‌های تلویزیونی است، چون تنها ۳۸ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی آن‌ها را قابل اعتماد دانسته اند که نسبت به سال قبل، ۱۰ درصد کاهش یافته است.

طبق این نظرسنجی هرچند رادیو هنوز در صدر رسانه‌های قابل اعتماد فرانسوی‌ها است ولی میزان اعتماد به رادیو هم ۶ درصد کاهش یافته و به ۵۰ درصد رسیده است. اعتماد به مطبوعات مکتوب نیز با ۸ درصد کاهش به ۴۴ درصد رسیده است. اما از میزان اعتماد به اینترنت کاسته نشده و هنوز یک چهارم فرانسوی‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی آن را قابل اعتماد می‌دانند.

هرچند بی‌اعتمادی بیشتر از دیگر رسانه‌ها دامنگیر تلویزیون است، اما این رسانه هنوز اولین وسیله اطلاع رسانی (۴۶ درصد) برای همه اقشار است. پس از تلویزیون اینترنت در مقام دوم اطلاع‌رسانی قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرانسه تظاهرات نظرسنجی اعتراضات فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۴۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدموید علویان، در نامه‌ای به بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، عنوان داشت: همانطور که مستحضرید وزارت بهداشت با سال‌ها فعالیت و تلاش مستمر در جهت حفظ سلامت جامعه که منجر به کاهش قابل توجه بار بیماری‌های ناشی از هپاتیت B و هپاتیت C در جامعه خصوصاً بیماران خاص شده است.

غربالگری خون‌های اهدایی از نظر هپاتیت C از سال ۱۳۷۵ اثر چشم گیری در کاهش شیوع این بیماری در جمعیت‌های پرخطر از جمله بیماران هموفیلی، تالاسمی و دیالیزی داشته است.

از طرف دیگر، آغاز برنامه غربالگری تمامی بیماران خاص از نظر هپاتیت C و درمان رایگان آنها در سال ۱۳۸۵ که توسط آن وزارتخانه هدایت و حمایت شده است. همچنین با پیگیری‌های شبکه هپاتیت ایران و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و مراکز علمی و تحقیقاتی وابسته، از میزان مبتلایان به این بیماری به طور قابل توجه کاسته است.

این مدل به عنوان یک مدل موفق در جوامع علمی خارج و داخل کشور مطرح و مورد تقدیر قرار گرفته است. شیوع هپاتیت C در بیماران هموفیلی از ۴۰ درصد به کمتر از ۱ درصد و در بیماران تالاسمی از ۳۰ درصد به کمتر از ۱ درصد و در بیماران دیالیزی از ۱۸ درصد به کمتر از ۱ درصد در سراسر کشور کاهش جدی پیدا کرده است. لازم به ذکر است همکاری انجمن‌های مردم نهاد، کانون هموفیلی، انجمن تالاسمی ایران و خانواده بیماران هموفیل و تالاسمی زبانزد است.

درمان رایگان بیش از ۲۰ هزار بیمار خاص مبتلا به هپاتیت C برگه درخشانی از خدمت خالصانه به این بیماران است که سبب کاهش جدی مرگ و میر ناشی از آن شده است. در بسیاری از استان‌ها، از بیماران خاص مبتلا به بیماری هپاتیت خبری نیست و اولین استان در سال ۱۳۹۶، خراسان جنوبی بود که ریشه کنی هپاتیت C در بیماران خاص انجام داد و از طرف شبکه هپاتیت ایران به مسعود ضیایی متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری جایزه نینا (Novelty in NoHep activity) اهدا شد.

حال آنچه که سبب شد تا به حضرتعالی نامه بنویسیم این است:

۱- اعلام رسمی حذف هپاتیت C با توجه به کاهش بیش از ۹۰ درصد مبتلایان در بیماران خاص در کشور به سازمان بهداشت جهانی و پیگیری انتقال این تجربه به سایر کشورها

۲- تاکید به تمامی مراکز بیماران خاص در کشور تا در صورت مشاهده موارد ابتلای جدید به هپاتیت C با تائید مولکولی (پی سی آر) سریعاً به وزارت بهداشت اعلام، تا پیگیری درمان و ریشه یابی راه انتقال در موارد جدید صورت گیرد.

در خاتمه خواهشمند است دستور فرمائید تمامی مکاتبات اینجانب در مسئولیت قبلی به عنوان رئیس شبکه هپاتیت ایران مورد بازبینی حضرتعالی و کارشناسان و مدیران مرتبط قرار گیرد.

کد خبر 6082394 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • «به افق فلسطین» فاتح خط مقدم جنگ رسانه‌ای
  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت
  • حقوق کارکنان دولت در سال جاری چند درصد زیاد شد ؟
  • آمار مخاطبان در نوروز و رمضان ۸ درصد افزایش داشته است
  • افزایش مخاطبان ویژه برنامه‌های رمضانی رسانه ملی
  • زنان کمتر می‌خوابند و استرس بیشتری دارند
  • ۲۰ کشوری که بیشترین جمعیت زاغه نشین را دارند
  • رویترز:‌ صادرات نفت ایران بیشترین رقم در ۱۰ ماه گذشته شد
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید