Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@11:33:59 GMT

بررسی توسعه همکاری سینمای ایران و چین

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۴۳۸۷

بررسی توسعه همکاری سینمای ایران و چین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در دیدار با اعضای هیأت مدیره و تیان یان یو مدیر شرکت توسعه فرهنگی ژوجیان چین با رائد فریدزاده معاون امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی، بر همکاری‌های مشترک تأکید شد و طرفین راه‌های رسیدن به اهداف مختلف را بررسی کردند.

تبلیغات برای معرفی هرچه بیشتر سینمای ایران به بازار عمومی رسانه‌ای و سینمای چین به منظور دسترسی به اکران گسترده، ایجاد جشنواره اختصاصی برای نمایش محصولات هنری و تجاری ۲ کشور، استفاده از بازار نمایش غیرسینمایی چین برای محصولات ایرانی، ایجاد ارتباط با پخش کننده‌های بزرگ چینی جهت کسب کد مالکیت معنوی برای فیلم‌های ایرانی و حمایت از پخش آثار، حمایت و انتقال تجربیات جهت ساخت شهرک‌های سینمایی پیشرفته، انتشار کتاب‌هایی درباره سینمای ایران توسط نویسندگان و ناشران چینی به منظور درک فرهنگ ایرانی از زاویه دید چینی‌ها از جمله اهدافی بود که در این جلسه از سوی مدیران شرکت توسعه فرهنگی ژوجیان چین با معاونت بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رائد فریدزاده دبیر شورایعالی بین‌الملل سینما و معاون امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی در این دیدار بر امضای تفاهم‌نامه فرهنگی بین دولت‌های ۲ کشور تأکید کرد و افزود: این تفاهم نامه که مراحل اولیه آن طی شده و در آستانه امضا از طرف روسای سازمان‌های سینمایی ۲ کشور است، تسهیل کننده بسیاری از مراودات سینمایی و در عین حال مجوزی برای رفع محدودیت‌های عمومی نمایش فیلم‌های خارجی در چین خواهد بود.

وی ادامه داد: امیدواریم به فاصله کوتاهی پس از امضای این تفاهم‌نامه با جدیت بیشتری در زمینه همکاری‌های مشترک بین ۲ کشور گام برداریم.

معاون امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی همچنین پیشنهاد طرف چینی درباره افتتاح مرکزی برای معرفی سینمای ایران در ماکائو را قابل تأمل و بررسی خواند و توضیح داد: به محض دریافت پیشنهاد مشخص از طرف چین با همکاری نهادهای ذیربط روی آن کار خواهیم کرد.

مصطفی احمدی مسئول بخش تولید مشترک بنیاد سینمایی فارابی نیز در این نشست پیشنهاد طرف چینی بر شروع مذاکرات مشخص درباره تولیدات مشترک را با ارزش خواند و بر ارائه طرح‌های مشخص با سازوکار اجرایی روشن با حفظ مواضع فرهنگی مشترک تأکید کرد.

شرکت توسعه فرهنگی ژوجیان با شعبه‌های که در گوانگجو و ماکائو دارد، مسئول برگزاری جشنواره‌های مختلف در چین است. این شرکت با در اختیار داشتن موسسات انتشاراتی و همین طور روابط مستحکم با شبکه‌های کابلی تلویزیونی و پخش کنندگان معتبر سینمایی در صورت ایجاد ارتباط می‌تواند مسیر دستیابی سینمای ایران به بازار بزرگ کشور چین را تسهیل کند.

کد خبر 4522317 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد فارابی چین فیلم سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۴۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سفر به شهر دوشنبه در کشور تاجیکستان که با دعوت رسمی وزارت تندرستی تاجیکستان انجام شده است، با مسئولان دانشگاه پزشکی ابوعلی سینا دیدار و گفت‌وگو کرد.

سید وحید حسینی رئیس دانشگاه با همراهی سید حسن سراج، معاون بین‌الملل و مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، ۵ اردیبهشت‌ماه با حضور در دانشگاه پزشکی ابوعلی سینا شهر دوشنبه به عنوان بزرگترین دانشگاه پزشکی این‌ کشور، ضمن بازدید از امکانات و توانمندی‌های این مرکز دانشگاهی، در جلسه‌ای با حضور مسئولان دانشگاه پزشکی ابوعلی سینا، راه‌های توسعه همکاری‌های مشترک را بررسی کرد.

در ادامه برنامه‌های سفر، هیئت دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز از قسمت‌های مختلف بزرگترین بیمارستان جمهوری تاجیکستان با نام بیمارستان استقلال بازدید کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بازدید از بخش پیوند این بیمارستان که با کمک علمی و آموزشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه‌اندازی شده است، از دیگر برنامه‌های نخستین روز سفر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • توسعه همکاری‌های برق و انرژی ایران و ترکمنستان
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • اکران فیلم سینمایی «مست عشق» در ۶ سینمای مشهد از فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شش فیلم داریوش مهرجویی در جشنواره مسکو‌ نمایش داده می‌شود
  • میلاد کی‌مرام: نمی‌توان جلوی دیده شدن سینمای قهرمان محور را گرفت