Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-03-28@08:44:20 GMT

ترامپ اجازه سخنرانی سالانه را ندارد

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۴۴۰۱

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به رئیس‌جمهور این کشور روز چهارشنبه نوشته او تا زمان تعطیلی دولت اجازه ایراد سخنرانی سالانه را نخواهد داشت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد تا زمان تعطیلی دولت فدرال، اجازه برگزاری سخنرانی سالانه رئیس‌جمهور آمریکا را نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ترامپ ساعاتی قبل‌ اعلام کرد در نامه‌ای به پلوسی به او تأکید کرده که سخنرانی سالانه رئیس‌جمهور آمریکا، معروف به «وضعیت کشور» بایستی طبق روال هر سال داخل مجلس نمایندگان برگزار شود.

ترامپ در این نامه نوشت: «اگر سخنرانی وضعیت کشور سر موعد، طبق برنامه و مهم‌تر از همه در مکان خودش برگزار نشود برای کشورمان بسیار غم‌انگیز خواهد بود.»

چند ساعت بعد، نانسی پلوسی به این نامه پاسخ داده و نوشته تا زمانی که دولت فدرال تعطیل است و باز نشده، مجلس نمایندگان، قطعنامه‌ای که به رئیس‌جمهور اجازه می‌دهد در این مجلس سخنرانی کند را بررسی نخواهد کرد.

ترامپ و قانونگذاران جمهوری‌خواه از این تصمیم پلوسی انتقاد کرده‌ و وی را متهم کرده‌اند وارد نوعی مناقشات سیاسی شده که هدف آن صرفاً شرمسار کردن رئیس‌جمهور است.

دولت آمریکا از ۳۳ روز پیش (۱ دی‌) در پی عدم موافقت نمایندگان کنگره با تأمین بودجه ۵ میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مرزی مکزیک آغاز شد و از بیست و دومین روز، رکورد تعطیلی ۲۱ روزه دولت «بیل کلینتون» در سال ۱۹۹۵-۱۹۹۶ را شکسته و طولانی‌ترین تعطیلی دولت فدرال در تاریخ آمریکا لقب گرفت. ۸۰۰ هزار کارمند دولت فدرال در نتیجه این تعطیلی بدون حقوق و دستمزد مانده‌اند.

لوایح بودجه دولت آمریکا زمان‌بندی شده هستند و در صورتی که بودجه بعدی تا موعد مشخصی تصویب نشود، دولت وارد وضعیت تعطیل می‌شود. همین موجب شده تا دولت‌ها و ادوار مختلف کنگره از این ضرب‌الاجل‌های زمانی به عنوان اهرمی برای تایید سیاست‌ها و طرح‌های مد نظر خود استفاده کنند.

از سال ۱۹۷۶ که روال جاری برای تخصیص بودجه و اعتبار شروع شده این بیست و دومین بار است که دولت فدرال آمریکا تعطیل می‌شود.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: ترامپ نانسی پلوسی آمریکا فدرال سنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۴۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا به منظور کاهش هزینه‌ها و کوچک کردن دولت، ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند!

بلومبرگ نوشته است که میلی در جریان سخنرانی خود در ۲۶ مارس، از این طرح پرده برداشت. او در این سخنرانی، به کاهش بودجه دولت‌های محلی و همچنین لغو بیش از ۲۰۰ هزار طرح رفاه اجتماعی اشاره کرد؛ طرح‌هایی که به گفته او، فاسد هستند.

به ادعای بلومبرگ، گرچه این تعدیل نیرو تنها بخش کوچکی از نیروی انسانی ۳.۵ میلیون نفری بخش دولتی آرژانتین را تشکیل می‌دهد اما انتظار می‌رود که اتحادیه‌های پرنفوذ کارگری به شدت با این طرح مخالفت کنند. همچنین، این طرح ممکن است درصد بالای رضایتمندی از وی را به شدت کاهش دهد.

یکی از اتحادیه‌های کارگری آرژانتین همزمان با سخنرامی میلی، اعتصاباتی را تدارک دیده بود. همچنین یک گزارش دولتی نیز بر کاهش چشمگیر حقوق کارگران بخش خصوصی از زمان روی کار آمدن میلی تاکید کرده است.

کد خبر 6063607

دیگر خبرها

  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • حسینی: نگاه دولت همکاری و هم‌افزایی با مجلس جدید است
  • بایدن از خجالت پوتین درآمد
  • رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولت را اخراج می‌کند!
  • رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!
  • بایدن باز هم به پوتین توهین کرد
  • توهین دوباره بایدن به پوتین | سومین لقب رئیس جمهور آمریکا برای همتای روسی
  • توهین دوباره بایدن به پوتین
  • دستاوردهای تعامل سازنده دولت سیزدهم با مجلس
  • ترامپ خواستار توقف جنگ غزه شد