Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، محمدعلی جعفری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری یزد در نشست تصویب موسسه خیریه بیمارستان‌های افشارو شهید رهنمون گفت: حمایت و مشارکت‌های مردمی نقشی مؤثر در جهت گسترش خدمات بهداشتی و تحقق عدالت درمانی به‌ ویژه در چهار دهه انقلاب اسلامی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بهبود، جهت‌دهی و ساماندهی خدمات حوزه سلامت مهم‌ترین علت تشکیل مؤسسات خیریه در بیمارستان‌ها است.

جعفری  حضور خیرین را در بهبود و ارتقای خدمات سلامت مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: در سال‌های پس از انقلاب،  حمایت‌های مردمی و تشکیل سمن‌های سلامت‌ محور در جهت تأمین و تجهیز مراکز درمانی، نقشی مؤثر در ایجاد عدالت درمانی و تحقق اهداف والای جامعه پزشکی داشته است.

توسعه واحد‌های بیمارستانی و درمانی با حمایت خیران

وی با اشاره به اقدامات چهل‌ ساله انقلاب در حوزه‌های بهداشتی و درمانی اظهار کرد: گسترش خدمات بهداشتی در طول چهار دهه انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست و مشارکت‌های مردمی نقشی بی‌بدیل در فرآیند توسعه واحد‌های بیمارستانی و درمانی داشته است.

جعفری افزود: تأمین هزینه‌های دارو و درمان بیماران بی‌بضاعت، بیماران خاص و نیازمند و تقویت و توسعه برنامه‌های حمایتی از اقشار آسیب‌پذیر رویکرد دیگر این مؤسسات از بدو تأسیس بوده که این مهم همچنان نیازمند همراهی است.

وی تعامل و ارتباط بین بخشی سازمان‌های سلامت‌محور را رویکرد دیگر این سمن‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: این ارتباط می‌تواند ارتقاء سلامت در ابعاد فرهنگی، بهداشتی و درمانی را در بین آحاد مردم به دنبال داشته باشد.

نمایندگان مؤسسات خیریه نیز در صحبت‌های خود مهم‌ترین هدف تشکیل انجمن‌های خیریه درون بیمارستانی را تکمیل خدمات دولت در حوزه‌هایی که کمتر به آن‌ها توجه شده است عنوان و رویکرد خود را منطبق بر سازمان‌دهی و نیازسنجی خدمات پزشکی موردنیاز شهروندان برشمردند.

انتهای پیام/ی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۴۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک یک میلیارد ریالی خیّر سلامت به بیمارستان شهید بهشتی سبزوار

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر بیمارستان امداد و سوانح شهید بهشتی سبزوار گفت: بخش های درمانی این بیمارستان در سالیان اخیر بهسازی شده بود اما تعویض نشدن در پنجره های آهنی و قدیمی بخش های جراحی عمومی و جراحی ارتوپدی، منجر به ناخرسندی مصدومان و همکارانی بود که در این مرکز به خدمت مشغول بودند.

  سیدمحمد میری امروز در جمع خبرنگاران افزود: به دنبال بازدید خیر نیک اندیش حوزه سلامت حاج حسن سعادت منش از این بیمارستان، وی همه هزینه اصلاح و تعویض در و پنجره های فرسوده بیمارستان را پذیرفت و با اختصاص یک میلیارد ریال به این امر خداپسندانه، تمام در و پنجره های این مرکز تعویض و یا به صورت استاندارد اصلاح شد.   بیمارستان امداد و سوانح شهید بهشتی سبزوار با قدمتی بیش از نیم قرن با ۱۲۰ تخت بستری، علاوه بر ارائه خدمات بخش سوانح و تصادفات، خدمات درمانی مختلفی را به بیماران ارائه می دهد.   دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیش از هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی در قالب ۶ بیمارستان، ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی و ۱۹۵ خانه بهداشت به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌ های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد خدمات بهداشتی و درمانی می‌ دهد.   سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم
  • افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • دهگردشی و ارایه خدمات بهداشتی درمانی در روستا‌های صعب العبور طالقان
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • گسترش مشکلات مدیریت پسماند در استان چهار محال و بختیاری
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد
  • کمک یک میلیارد ریالی خیّر سلامت به بیمارستان شهید بهشتی سبزوار
  • مردمی سازی سلامت در مهریز