Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی که در «نشست صلح در دنیای چند قطبی» در داووس سوئیس به سر می برد، در گفتگو با خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ اظهار کرد: از همان آغاز تاسیس شورای همکاری ما به قدرت کشورهای آن باور داشتیم، اما ترکیه، ایران و عراق بخش مهمی از منطقه هستند و لازم است، با کشورهای دیگر این منطقه روابط و شراکت داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آل ثانی در خصوص روابط دوحه و آنکارا هم گفت: روابط ما با ترکیه راهبردی و مستحکم است، ما در روزهای سخت کنار یکدیگر ایستادیم، زمانی که آنکارا روزهای سختی را می گذراند، دوحه در کنارش ایستاد و زمانی که ما شرایط مساعدی نداشتیم، آنها در کنار ما ایستادند.

وی در خصوص تحولی در موضوع برون رفت از بحران بوجود آمده در شورای همکاری خلیج فارس میان قطر و عربستان، امارات و بحرین هم گفت: شاهد هیچ گونه پیشرفت یا اقدامی از زمان پایان آخرین اجلاس شورای همکاری که دسامبر گذشته (آذرماه) برگزار شد، نیستیم.

وزیر امورخارجه قطر درباره این که آیا پروژه های اقتصادی و سرمایه گذاری با امارات و دیگر کشورهای تحریم کننده تحت الشعاع مسائل سیاسی بوجود آمده قرار خواهد گرفت، هم گفت: ما در فکر این نیستیم که مسائل سیاسی را در تصمیمات اقتصادی و سرمایه گذاری دخالت بدهیم.

وی گازرسانی قطر به امارات که همچنان پس از تحریم دوحه از سوی ابوظبی ادامه دارد، نمونه ای از آن مواردی دانست که دوحه مسائل سیاسی را در پروژه های اقتصادی اش دخیل نمی کند.

عدم توقف پروژه گازرسانی قطر به امارات درحالی است که دولت ابوظبی به عنوان میزبان مسابقات 2019 جام ملت های آسیا، مسائل سیاسی را در ورزش وارد کرده است.

امارات به اتباع قطری اجازه نداد برای تشویق تیم ملی شان به ابوظبی سفر کنند.

عربستان، امارات متحده عربی، بحرین و مصر ژوئن 2017 (15 خرداد 96) روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع و با متهم کردن این کشور به نزدیکی با ایران، تحریم‌ها و محدودیت‌های گسترده‌ای را علیه دوحه اعمال کردند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: قطر تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۴۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان و محمد اسحاق دار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان طی مکالمه تلفنی در خصوص روند رو به رشد روابط تهران و اسلام آباد و برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این گفتگو، با استقبال و ابراز خرسندی از سفر حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به پاکستان، این سفر را نقطه تحولی در روابط دو کشور همسایه و مسلمان توصیف کرد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگو با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات دولت جمهوری اسلامی پاکستان برای انجام سفر رئیس جمهور محترم کشورمان به اسلام آباد، بر علقه و علاقه دیرینه و اشتراکات مختلف فرهنگی و اجتماعی و دینی بین دو کشور به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند در روابط فی مابین تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد خوشبختانه هماهنگی‌ها و توافقات بسیار خوبی بین بخش‌های مختلف در دولت جمهوری اسلامی ایران و پاکستان جهت ارتقای روابط تهران و اسلام آباد و در راستای خدمت به منافع دو کشور صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • دفتر حماس تا زمانی که برای میانجی‌گری با اسرائیل «مفید و مثبت» باشد در دوحه باقی می‌ماند
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد
  • ویزای شنگن ۵ ساله برای شهروندان کشور‌های عربی
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • دیدار نخست وزیر قطر با مشاور امنیت ملی امارات در دوحه
  • تأکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود
  • واگذاری سهام باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج‌فارس غیرقانونی است
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان