Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-23@06:58:26 GMT

سلامت چشم ها را با ترک عادت های مخرب حفظ کنید

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۴۷۲۳

سلامت چشم ها را با ترک عادت های مخرب حفظ کنید

رکنا: برای داشتن چشمانی سالم توصیه می شود این 7 عادت خطرناک را ترک کنید.

بسیاری از عادات خوب برای حفظ سلامت چشم ها از جمله رعایت یک رژیم غذایی متعادل، استفاده از عینک های آفتابی استاندارد، معاینات منظم چشم پزشکی و ... شناخته شده هستند.

با این حال چندین عادت غلط هم وجود دارند که می توانند به سلامت چشم ها آسیب برسانند و نیاز به اصلاح فوری دارند، از جمله:

مالش چشم: چروک شدن پوست اطراف چشم یکی از نشانه های اولیه بالا رفتن سن است اما مالش چشم می تواند منجر به شکسته شدن عروق خونی کوچک زیر سطح پوست شود و افتادگی پلک و چین و چروک زیر چشم را تشدید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این که راه های زیادی برای از بین بردن چروک زیر چشم از جمله تزریق بوتاکس یا جراحی زیبایی پلک وجود دارد اما پیشگیری همیشه بهتر است.

فراموش کردن عینک آفتابی: اشعه فرابنفش خورشید یکی از خطرناکترین عوامل برای آسیب به چشم ها و پلک است. قرار گیری در معرض نور خورشید منجر به برفکوری، آب مروارید، دژنراسیون ماکولا و ناخنک چشم و حتی سرطان پلک می شود. استفاده از عینک های آفتابی برای محافظت از اشعهUVو اشعهHEVحتی در روزهای ابری ضروری است.

سیگار کشیدن: سیگار کشیدن تنها برای اعضایی از بدن مانند ریه، قلب، مغز و ... خطرناک نیست بلکه می تواند برای چشم نیز اثرات منفی جبران ناپذیر داشته باشد. سیگار خطر ابتلا به بیماری های چشمی مانند آب مروارید، دژنراسیون ماکولا، یووئیت (التهاب قسمتی از چشم که مجرای دستگاه یووه آ نامیده می شود که شامل عنبیه، جسم مژگانی و کروئید (مشیمیه) است)، خشکی چشم و ریتنوپاتی دیابتی را تشدید می کند. در واقع سیگاری ها تا چهاربرابر بیشتر ممکن است کوری را در مقایسه با افراد غیر سیگاری تجربه کنند. خبر خوب این است که ترک سیگار بدون توجه به سن، می تواند خطر ابتلا به بیماری های جدی چشمی را کاهش دهد.

رژیم غذایی فقیر: مصرف بیش از حد فست فودها و اجتناب از مصرف کافی میوه و سبزیجات، ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه ضروری، خطر ابتلا به بیماری های چشمی را تشدید می کند. سبزی های برگ دار، میوه های رنگارنگ و ماهی باعث جلوگیری یا مدیریت بیماری های چشمی وابسته به سن می شود.

محرومیت از خواب: کمبود خواب با قرمزی، ایجاد حلقه های تیره زیر چشم، چروک پوست زیر چشم، خشکی چشم و تاری دید همراه است.

ننوشیدن آب کافی: عدم نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب در روز و دریافت یک رژیم غذایی با سدیم بالا، می تواند منجر به کاهش تولید اشک و از بین رفتن رطوبت محیط چشم شود و فرد را مستعد ابتلا به بیماری های چشمی کند. خشکی چشم، قرمزی و پف کردگی پلک ها از نشانه های کم آبی بدن است.

عدم مراجعه به چشم پزشک: معاینات منظم چشم می تواند مشکلات بینایی را قبل از ایجاد تشخیص دهد. چون بیماری های تهدید کننده بینایی مانند گلوکوم اغلب هیچ علائم هشداردهنده ای ندارند تا زمانی که از دست دادن دائمی دید اتفاق بیفتد. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

بازرس برق راز خانه شیطان در میدان ونک را لو داد / قرار بود برق آن خانه قطع شود ! ماجرای تصویر سلطان سکه در حرم امام رضا(ع) چه بود؟ مرضیه هاشمی آزاد شد + عکس شیلا با حرف های تحریک آمیزش مرا وسوسه کار شیطانی کرد+ عکس زمان واریز عیدی کارمندان و بازنشستگان اعلام شد +جزییات ماجرای اقدام شیطانی چند بسیجی با دختر بهایی کُرد این مرد آبروی ایرانی ها را در ژاپن برد فرید متهم اعدامی وقتی مرد غریبه را در کنار همسرش دید در خانه را روی آنها قفل کرد و ... قصاب مشهدی سگ ها را سلاخی می کرد! / گوشت سگ با قیمت 36 هزارتومان + عکس وحشتناک نقشه زن شیطان برای میوه فروش تهرانی/ این زن 25 ساله او را برای ماساژ به خانه برد ! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا عکس جسد سلاخی شده یک مرد وسط پیاده رو / در آبسرد رخ داد سردار مومنی عزادار شد شوهر سمیه مچ او با مرد غریبه را نیمه شب گرفت / او در را قفل کرد و به پلیس زنگ زد + عکس کشف جسد برهنه سعید داخل پژو / در خانه مجردی پسران چه اتفاقی رخ داد؟+ عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت پزشکی بوتاکس زیبایی سرطان خطرناک ماهی توصیه عادت ترک عکس زن مرد یک زن زن جوان تهران سگ مشهد غیرمجاز من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۴۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۶۷۰ مرکز خدمات سلامت در استان اردبیل

علی محمدیان اردی امروز در آیین بزرگداشت هفته سلامت در اردبیل با تجلیل از خدمات ارزنده خادمان سلامت گفت: جمهوری اسلامی ایران به همت زحمات خادمان سلامت در بسیاری از عرصه‌های بهداشتی و درمانی در سطح دنیا وضعیت مطلوب‌تری دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل افزود: تامین سلامت مردم و تامین مواد غذایی سالم یکی از وظایف مهم دانشگاه‌های علوم پزشکی است و در این راستا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با تمام توان خدمات سلامت را به صورت همگانی و شایسته در اختیار عموم مردم قرار می‌دهد.

او تغذیه ناسالم و کم‌تحرکی را باعث بروز برخی از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی و عروقی عنوان کرد و گفت: استرس نیز یکی از عوامل موثر در ابتلای افراد به انواع بیماری‌هاست.

محمدیان بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان و تصادفات را سه عامل مهم مرگ و میر در ایران و استان اردبیل دانست و افزود: برای مدیریت و کاهش آثار و عوارض این سه عامل باید اقدامات علمی درستی انجام شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • تاثیر شگفت انگیز شکلات تلخ برای بیماری‌های روده‌ای
  • جنگ نرم در غرب مخرب‌تر از نبرد سخت فلسطین و اسرائیل است
  • آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت
  • آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت با تعرفه‌های پزشکی 1403
  • سلامت نوجوانان و جوانان یکی از ضروریات نظام سلامت است
  • دو عادت منفی که فکرش را نمی‌کنید به بدنتان آسیب برساند
  • فعالیت ۶۷۰ مرکز خدمات سلامت در استان اردبیل
  • نمره مثبت در پیشگیری از بیماری‌ها و منفی در ارتقای سلامت
  • تولید نان سبوس‌دار در ۱۸۰۰ نانوایی کشور