Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ برخی مواد غذایی وجود دارند که به دلیل داشتن مواد سمی و آلودگی‌هایی باید از خوردن آن‌ها به صورت خام اجتناب کنید. متخصصان تغذیه اعلام کردند که خوردن برخی مواد غذایی به صورت خام می‌تواند مشکلاتی برای سلامتی به وجود بیاورند. در ادامه با چند مورد از این مواد غذایی آشنا خواهید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیب‌زمینی

سیب‌زمینی خام به ویژه آن‌هایی که سبز و جوانه زده‌اند به دلیل تولید «سولانین» سمی هستند. سم «آلکالوئید» می‌تواند منجر به اسهال، تهوع، گرفتگی، سردرد و در موارد نادر منجر به مرگ شود. در حقیقت باید مصرف سیب‌زمینی‌های سبز را حتی به صورت پخته نیز از قلم بیندازید.

بادمجان

بادمجان خام حاوی سولانین است و همان گونه که اشاره شد در سیب زمینی سبز شده نیز وجود دارد. بادمجان‌های جوان یا آن‌هایی که زود برداشت می‌شوند حاوی بیشترین میزان از این سم هستند و خوردن آن‌ها تاثیرات ناخوشایندی بر معده و روده می‌گذارد.

جوانه‌ها

جوانه‌ها از جمله مواد غذایی سالم در نظر گرفته می‌شوند. با این وجود، جوانه‌های یونجه و تربچه می‌توانند حاوی باکتری‌های مضر «ئی. کولای، سالمونلا، و لیستریا» باشند. جوانه‌ها در شرایط گرم و مرطوب پرورش داده می‌شوند، که محیطی مناسب برای تکثیر این باکتری‌ها نیز محسوب می‌شود. بر همین اساس، اگر قصد خرید جوانه‌ها را دارید آن‌ها را به صورت تازه خریداری کرده و پیش از مصرف شستشو و پختن را فراموش نکنید.

بادام تلخ

بادامی که می‌شناسیم و از مصرف آن لذت می‌بریم به نام بادام شیرین شناخته می‌شود و فواید سلامت مختلفی را نیز ارائه می‌کند. اما گونه‌ای دیگر به نام بادام تلخ نیز وجود دارد که حاوی اسید هیدروسیانیک، ترکیبی خطرناک از سیانید هیدروژن و آب، است. تنها ۷۰ گرم بادام تلخ برای مرگ یک فرد بالغ کافی است. اما اگر بادام تلخ را بپزید می‌توانید آن را مصرف کنید.

آرد

مصرف آرد خام می‌تواند به اندازه مصرف تخم‌مرغ خام مشکل‌آفرین باشد. طی سال‌های اخیر، سازمان غذا و داروی آمریکا و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا آرد خام را به عنوان یک خطر بالقوه برای سلامت انسان معرفی کرده‌اند. طی سفر خود از ساقه گندم تا قفسه سوپرمارکت، آرد ممکن است با عوامل بیماری‌زا مانند باکتری ئی. کولای در تماس باشد، که تنها در صورت پختن از بین می‌روند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تغذیه رسانه سازمان غذا و داروی آمریکا مرگ مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۴۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکزمهاباد؛ کارشناس مسئول سلامت محیط مرکز بهداشت شهرستان بوکان گفت: کارشناسان واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت این شهرستان یکهزار و ۶۱ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد را کشف و امحاء کردند.

مسگری افزود: در جریان بازرسی از مراکز و اماکن سطح شهر پیرو تشدید اقدامات بهداشت محیط، بیش از یک تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته شامل نوشیدنی های گازدار، نبات بدون مشخصات بهداشتی، آبلیموهای دست ساز کپک زده و روغن های سوخته و غیر قابل مصرف شناسایی و غیر قابل مصرف تشخیص داده شد که نسبت به جمع آوری و امحاء این اقلام  برابر مقررات اقدام شد.

مسگری، از شهروندان خواست از خرید مواد غذایی بدون مشخصات بهداشتی خودداری نموده و هنگام خرید به مشخصاتی نظیر ( تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و شماره پروانه ساخت) توجه داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به سامانه بهداشت ۱۹۰ و یا شماره تماس ۴۶۲۳۴۰۶۶-۰۴۴ مرکز فوریت سلامت محیط و کار مرکز بهداشت بوکان اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • دسر ساده و سریع یخچالی را با این سه ماده غذایی ساده درست کنید
  • برای خلاص شدن از چربی شکم از این مواد غذایی دوری کنید
  • شکم تخت می‌خواهید؟ | ۷ ماده غذایی مفید و موثر برای چربی‌ سوزی شکم
  • ریشه‌کن شدن یبوست با این ماده غذایی | دلایل یبوست را بشناسید
  • کشف و معدوم سازی بیش از ۴ تن مواد غذایی فاسد در پارس آباد
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند