Web Analytics Made Easy - Statcounter

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در واکنش به تحولات سیاسی و اوضاع ونزوئلا گفت: اتحادیه اروپا به طور کامل از مجمع ملی ونزوئلا به عنوان یک نهاد منتخب و دموکراتیک حمایت می کند، نهادی که باید قدرتش احیا شده و به آن احترام گذاشته شود.

وی در ادامه افزود: اتحادیه اروپا قویا خواستار آغاز یک روند سیاسی سریع در ونزوئلا است که منجر به برگزاری انتخابات آزاد و منصفانه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت: حقوق مدنی، آزادی و امنیت همه اعضای مجمع ملی ونزوئلا از جمله خوان گوایدو باید حفظ شده و به طور کامل محترم شمرده شود.

این در شرایطی است که رئیس شورای اروپا نیز حمایت خود را از خوان گوایدو به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا اعلام کرده است.

دونالد تاسک با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: امیدوارم همه کشورهای اروپایی در حمایت از نیروهای دموکراتیک در ونزوئلا متحد شوند. بر خلاف نیکولاس مادورو، مجمع ملی ونزوئلا از جمله خوان گوایدو در بین شهروندان ونزوئلا یک مقبولیت دموکراتیک دارد.

خوان گوایدو" رهبر مخالفان دولت ونزوئلا روز چهارشنبه با ادای سوگند، خود را به عنوان رئیس جمهور موقت کشور معرفی کرد.

 اکثر کشورهای عضو گروه لیما متشکل از کشورهای آمریکای لاتین حمایت خود را از رهبر مخالفان ونزوئلا اعلام کرده و وی را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت شناخته اند.

آمریکا نیز خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت و قانونی ونزوئلا به رسمیت شناخته است.

روسیه و ترکیه ضمن محکوم کردن این اقدام اعلام کرده‌اند که همچنان مادورو را به عنوان رئیس جمهور قانونی و مشروع ونزوئلا به رسمیت می شناسند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سیاست خارجی ونزوئلا اتحادیه اروپا انتخابات سیاست خارجی اتحادیه اروپا حقوق عنوان رئیس جمهور توئیتر کشورهای اروپایی دولت رئیس جمهور آمریکای لاتین رئیس جمهور ونزوئلا ترکیه اتحادیه اروپا انتخابات توئیتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ونزوئلا فدریکا موگرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۴۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

پیترس اوستویس، رئیس بخش خاور میانه، آسیا و اقیانوسیه اتحادیه اروپا در سفر به ولایت هرات با حضور معاون مقام ولایت و رئیس نمایندگی وزارت خارجه با والی هرات دیدار کرد.

شیخ نور احمد اسلام جار، والی هرات در این دیدار بر لزوم همکاری این اتحادیه در بخش‌های کاهش تاثیرات اقلیمی، صنعتی شدن زراعت و مالداری، وصل کردن بانک‌های افغانستان به بانک‌های بین‌المللی و ایجاد سهولت‌ اخذ ویزا برای تاجران افغانستانی در بیرون از کشور تاکید نمود.

از سویی دیگر، مولوی مهاجر فراهی، معاون والی هرات ضمن استقبال از سفر هیئت اتحادیه اروپا به هرات، از همکاری‌های اتحادیه اروپا با افغانستان به خصوص ولایت هرات ابراز قدردانی نمود. 

پیترس اوستویس، رئیس بخش خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه اتحادیه اروپا، از ادامه کمک های اتحادیه اروپا به مردم افغانستان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند
  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند که برخاسته از معارف اهل‌بیت(ع) است
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • چرا بغل کردن مادر رئیس جمهور ونزوئلا محرومیت نداشت، سید حسین داشت؟