Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-03-28@14:10:33 GMT

آمریکا مجبور به آزادی مرضیه هاشمی شد

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۴۹۱۳

معاون برون مرزی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، آزادی خبرنگار و مجری شبکه پرس‌تی‌وی را به آزادگان جهان تبریک گفت و تاکید کرد که آمریکا تحت فشار افکار عمومی مجبور شد خانم مرضیه هاشمی را آزاد کند.


به گزارش شریان نیوز،به نقل از العالم، «پیمان جبلی» معاون برون مرزی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران بامداد پنجشنبه در سخنانی، آزادی خانم مرضیه هاشمی خبرنگار و مجری شبکه خبری پرس‌تی‌وی را به همه آزادگان جهان تبریک گفت و تاکید کرد که آمریکا مجبور به آزادی مرضیه هاشمی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: موضوع هاشمی ثابت کرد که نیاز شدیدی به بیداری و آگاهی افکار عمومی در آمریکا وجود دارد تا دولت این کشور مجبور به آزادی بازداشتی‌ها شود.
جبلی افزود: آزادی خانم هاشمی دست‌آورد بزرگی برای رسانه‌های مستقل از جمله دو شبکه ایرانی «پرس‌تی‌وی» و «العالم» است.

معاون برون مرزی صدا‌وسیما گفت گه موضوع خبرنگار آزاد شده پرس‎تی‎وی جنبه گسترده‌تری پیدا کرده است و باعث شده که مساله بازداشت سایر افراد بی‌گناه در آمریکا در کانون توجه قرار بگیرد.

خانم «مرضیه هاشمی» مجری و خبرنگار شیکه پرس‌تی‌وی بعد از ۱۱ روز بازداشت در آمریکا بدون متهم شدن به هیچ جرمی آزاد شده است.

خانم هاشمی مجری، خبرنگار و مستندساز آمریکایی الاصل شبکه‌ پرس تی‌وی است روز یکشنبه ۱۳ ژانویه (۲۳ دی ماه) بدون اقامه هیچ دلیلی در فرودگاه «سنت لوئیس» این کشور بازداشت و به یک بازداشتگاه پلیس فدرال آمریکا «اف‌ بی‌ آی» در واشنگتن دی سی منتقل شد.

بر اساس اعلام مقامات پلیس فدرال آمریکا هیچ اتهامی متوجه مرضیه هاشمی نیست و او فقط به عنوان شاهد بازداشت شده بود.

برچسب هامرضیه هاشمی

منبع: شریان

کلیدواژه: مرضیه هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۴۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو تهدیدش علیه آمریکا را عملی کرد

زی‌سان: دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه و در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی امتناع آمریکا از وتوی قطعنامه شورای امنیت در مورد آتش‌بس غزه، او سفر هیات اسرائیلی به واشنگتن را لغو کرده است. شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را که خواستار «آتش‌بس فوری در غزه در طول ماه رمضان، آزادی فوری و بی‌قیدوشرط تمام گروگان‌ها و تضمین دسترسی بشردوستانه» می‌شود، تصویب کرد.

۱۴ کشور به این قطعنامه رأی مثبت دادند و آمریکا هم برخلاف دفعات پیشین، آن را وتو نکرد و رأی ممتنع داد.

بر اساس گزارش الجزیره، در این بیانیه آمده است: «تغییر موضع آمریکا به تلاش‌های جنگ و تلاش برای آزادی اسرا آسیب می‌زند. شکست آمریکا در وتوی قطعنامه شورای امنیت عقب‌نشینی آشکار نسبت به موضع قبلی است».

از سوی دیگر، «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در اظهاراتی گفت از تصمیم نتانیاهو برای لغو اعزام هیأت اسرائیلی ناامید شده است.

کربی همچنین گفت عدم مخالفت آمریکا با قطعنامه آتش‌بس در غزه به معنای تغییر سیاست واشنگتن در قبال تل‌آویو نیست بلکه آتش‌بس باید با آزادی اسرای اسرائیلی از غزه همراه شود.

او گفت آمریکا به این دلیل که قطعنامه از «محکومیت حماس» خودداری می‌کرد، به آن رأی مثبت نداد.

پنتاگون، اما از انجام سفر برنامه‌ریزی‌شده «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به واشنگتن خبر داد و گفت این سفر جدای از سفر هیأت اسرائیلی است.

این هیأت قرار بود درباره حمله به منطقه رفح در جنوب غزه با مقام‌های آمریکایی رایزنی کند. 

منبع: ایسنا

tags # اخبار جهان سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • مک‌کال:بایدن برای آزادی زندانیان از افغانستان کاری نکرده است
  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • خیال رئالی‌ها راحت: مصدومیت ستاره تیم جدی نیست
  • حسن یزدانی مجبور به جراحی شد/کامران بدشانسی آورد/ ۳ مدال می‌گیریم
  • نتانیاهو تهدیدش علیه آمریکا را عملی کرد
  • آزادی ۷ زن زندانی با فروش انگشتر رهبر انقلاب+عکس
  • گالانت: تا زمان آزادی اسرا حقی برای پایان جنگ در غزه نداریم
  • تا زمان آزادی اسرا حقی برای پایان دادن به جنگ غزه نداریم
  • گالانت: تا زمان آزادی اسرا حقی برای پایان دادن به جنگ غزه نداریم
  • گوترش: قطعنامه جدید شورای امنیت درخصوص غزه باید اجرایی شود