Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-03-28@10:21:57 GMT

بیماری‌های غیرواگیر تهدیدی بزرگ حوزه سلامت

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۴۹۴۷

سخنگوی وزارت بهداشت: آمادگی‌های جدی برای مقابله با بیماری‌های غیرواگیر باید وجود داشته باشد که البته اقدامات گسترده‌ای از طریق وزارت بهداشت آغاز شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ایرج حریرچی در حاشیه اولین همایش دریچه‌ای به فردای نظام سلامت ایران با رویکرد ایرانی اسلامی پیشرفت اظهار داشت: تغییر سبک زندگی و بافت سنی در کشور سبب شیوع بیماری‌های غیرواگیر همچون مشکلات قلبی عروقی، بیماری‌های مزمن تنفسی و روان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: آمادگی‌های جدی برای مقابله با بیماری‌های غیرواگیر باید وجود داشته باشد که البته اقدامات گسترده‌ای از طریق وزارت بهداشت آغاز شده است و در گذشته همانطور که در زمینه بیماری‌های واگیر موفق عمل کرده‌ایم در کشور تلاش خواهد شد در این زمینه اقدامات مؤثری صورت گیرد.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه عمده نظام خدمات درمانی کشور باید به سمت پزشکی خانواده و نظام ارجاع رود، گفت: اجرای راهنماهای بالینی و تغییر روش پرداخت امری ضروری است که مورد توجه وزارت بهداشت قرار دارد.

حریرچی گفت:‌تغییر روش پرداخت باید مبتنی بر عملکرد باشد و از هزینه‌های جانبی بکاهد. همچنین ارائه کنندگان خدمات به دلیل اشاعه سلامت و نه بیماری بیشتر پاداش بگیرند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: حریرچی واگیردار سلامت قلبی و عروقی بیماری مزمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۴۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‍ ارائه بیش از ۱۳ هزار خدمت حوزه بهداشت در ۵ روز اول تعطیلات نوروز در نیشابور

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از ارائه ۱۳ هزار و ۱۸۴ خدمت از ۲۹ اسفند لغایت ۵ فروردین انسال در حوزه بهداشت این شهرستان خبر داد.

حامد جز جلالیان در گفت و گو با ایسنا افزود: این درحالی است که طی ۶ روز اول تعطیلات نوروزی ۶ هزار و ۱۶۷ نفر برای گرفتن خدمت به مراکز خدمات جامع سلامت، کلینیک مزدوجین، واحد واکسیناسیون و کلینیک هاری در نیشابور (نیشابور، زبرخان، فیروزه و میان جلگه) مراجعه نموده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این حجم از خدمت با حضور ۳۲۳ نفر از نیروهای ستادی، ۱۱۷۲ نفر از نیروهای محیط در قالب پزشک، ماما، مراقب سلامت، درمراکزخدمات جامع سلامت، ایستگاه‌های سلامت، کلینیک مزدوجین، کلینیک هاری و... در نیشابور میسر شده است.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور افزود: از کل خدمات، برای نیشابور ۵۳۳۷، برای زبرخان ۳۸۸۱، برای فیروزه ۲۱۹۸و برای میان جلگه ۱۷۹۷ خدمت ثبت شده است.

وی در پایان از تمامی نیروهای ستادی و محیط که در ماه مبارک رمضان و بعضاً در زمان افطار ارائه خدمت می‌نمایند کمال تقدیر و تشکر داشته و برای این عزیزان و خانواده‌های محترمشان آرزوی سلامتی و سعادت کرد.

دانشگاه علوم پزشکی نیشابور خدمات بهداشتی و درمانی را در چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه به جمعیت ۵۸۰ هزار نفری ارائه می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر اسبق به خودکشی دکتر پرستو بخشی: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است
  • اجرای برنامه سلامت شهری در کیش
  • شما هم در تعطیلات خواب بی‌نظمی دارید؟ | خواب زیاد این بلاها را سر ما می‌آورد
  • درخواست سازمان نظام پزشکی از سازمان جهانی بهداشت برای لغو عضویت رژیم صهیونیستی
  • مشارکت‌محوری و مردمی‌سازی به دنبال توزیع عادلانه ثروت در نظام سلامت است
  • اهمیت اجرای نظام مراقبت بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در کیش
  • ٢۰ هزار بازدید در حوزه بهداشت انجام شده است
  • ‍ ارائه بیش از ۱۳ هزار خدمت حوزه بهداشت در ۵ روز اول تعطیلات نوروز در نیشابور
  • آغاز به کار ستاد جهش تولید محصولات سلامت محور در وزارت بهداشت
  • ماجرای تلخ خودکشی خانم دکتر؛ وزارت بهداشت اصلا به ایشان کمک نکـرد!