Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@14:44:38 GMT

ساختار بخش آب وزارت نيرو اصلاح مي‌شود

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۵۰۹۷

ساختار بخش آب وزارت نيرو اصلاح مي‌شود

خبرگزاري آريا- وزير نيرو: ساختار بخش آب اين وزارتخانه تا پايان سال اصلاح خواهد شد که جزئيات اين مهم به زودي اعلام مي‌شود.
ساختار بخش آب وزارت نيرو اصلاح مي‌شودبه گزارش خبرگزاري صداو سيما از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو (پاون)، رضا اردکانيان در گردهمايي مديران ارشد آب کشور به شيوه جديد وزارت نيرو براي انتخاب مديران خود اشاره کرد و گفت: تمامي جوانان تحصيل کرده و شايسته کشور ما نبايد به هيچ عنوان از فراهم شدن فرصت شغلي برابر براي خود نااميد شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکيد وزارت نيرو براي انتخاب مديران خود بر اساس اعلام فراخوان تلاش براي انتخاب پست‌هاي مديريتي براساس يک فرصت برابر است.
وزير نيرو تاکيد کرد: اين وزارتخانه يک دستگاه خدمات رسان است و بايد در مسير کارشناسي مستقيم خود حرکت کند؛ همانگونه که در تلاش براي ارايه خدمات آب و برق پايدار به مردم کشور و تامين آرامش آن‌ها هستيم؛ بنابراين اين اطمينان نيز بايد براي همگان فراهم شود که مديران اين مجموعه از روي کفايت و شايستگي انتخاب شده اند و هيچگونه ملاحظه‌اي براي حضور افراد خاص در پست‌هاي مديريتي وزارت نيرو وجود ندارد.
اردکانيان يکي از مشکلات فعلي وزارت نيرو را ساختار اين وزارتخانه دانست و افزود: براي حل اين مسئله درصدد اصلاح ساختار وزارت نيرو با اولويت بخش آب هستيم که براين اساس ساختار بخش آب اين وزارتخانه تا پايان سال اصلاح خواهد شد که جزييات اين مهم به‌زودي اعلام خواهد شد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به تشريح عملکرد 40 ساله بخش آب و فاضلاب کشور پرداخت و افزود: در بخش تامين آب 19 سد ملي بهره‌برداري شده کشور در ابتداي انقلاب هم‌اکنون با رشد 9 برابري به 172 سد رسيده است و حجم 13 ميليارد و 304 مترمکعب مخازن سد‌هاي ملي بهره‌برداري شده در سال 57 نيز با رشد 3.9 برابري هم اکنون به 51 ميليارد و 765 ميليون مترمکعب رسيده است.
وي با اشاره به اينکه ظرفيت نصب شده نيروگاه‌هاي برق‌آبي کشور نسبت به ابتداي انقلاب رشدي 6.7 برابري داشته است، ادامه داد: هزار و 804 مگاوات ظرفيت نصب شده نيروگاه‌هاي برق‌آبي در ابتداي انقلاب هم اکنون به بيش از 12 هزار مگاوات رسيده است و 552 هکتار شبکه اصلي آبياري و زهکشي کشور (احداث شده) در سال 57 هم اکنون با رشد 4.3 برابري دو هزار و 352 هزار هکتار رسيده است.
وزير نيرو به تشريح دستاورد‌هاي کشور در بخش آب و فاضلاب پرداخت و افزود: هم اکنون تعداد تصفيه‌خانه‌هاي آب شهري کشور با رشد 5.1 برابري به 139 واحد افزايش پيدا کرده و جمعيت تحت پوشش آب شهري کشور از 74.6 درصد ابتداي انقلاب هم اکنون به 99.48 درصد رسيده است.
اردکانيان ادامه داد: تعداد تصفيه‌خانه‌هاي فاضلاب شهري با رشد 54 برابري به 216 واحد رسيده و جمعيت تحت پوشش سامانه فاضلاب شهري نيز در حال حاضر با افزايش 5.8 برابري به 49.3 ميليون نفر رسيده است.
وي اضافه کرد: دو ميليون نفر جمعيت روستايي تحت پوشش آب بهداشتي در ابتداي انقلاب نيز هم اکنون با رشد 8.4 برابري به 16.8 ميليون نفر رسيده است.
وزير نيرو همچنين به تشريح عملکرد 40 ساله توسعه مهندسين مشاور و سازندگان تجهيزات صنعت آب و آبفا (بخش غيردولتي) پرداخت و گفت: براساس برآورد صورت گرفته 200 کارخانه توليد کننده تجهيزات آب و فاضلاب با رشد 6 برابري به هزار و 200 کارخانه رسيده و شرکت‌هاي مهندسين مشاور آب و فاضلاب نيز با رشد 30 برابري نسبت به ابتداي انقلاب به حدود 300 شرکت رسيده است.
اردکانيان با اشاره به اينکه شرکت‌هاي پيمانکاري آب و فاضلاب با رشد 10 برابري به حدود 500 شرکت رسيده است، ادامه داد: در حال حاضر شرکت‌هاي پيمانکار طرح‌هاي ملي سدسازي با رشد 25.6 درصدي به 77 شرکت رسيده و تعداد شرکت‌هاي مهندسين مشاور طرح‌هاي ملي سدسازي هم با رشد 32.5 برابري به حدود 65 شرکت رسيده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آب وزارت نيرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۵۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل فرا رسیده است

 احمد عطاف در نشست شورای امنیت درباره قطعنامه ارائه شده از طرف الجزایر به نمایندگی از کشور‌های عربی برای اعطای حق عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد گفت: فلسطینی‌ها از حق تاریخی برای اعلام موجودیت کشورشان برخوردار هستند و شورای امنیت برای اقدام فوری در این زمینه مسئولیت تاریخی دارد.

به نقل از پایگاه الشروق مصر، شورای امنیت سازمان ملل قرار است بامداد جمعه پیش نویس قطعنامه ارائه شده از سوی کشور‌های عربی مبنی بر اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را به رأی بگذارد.

پیشتر روز سه شنبه یک کمیته شورای امنیت سازمان ملل که درخواست عضویت کامل فلسطین را بررسی می‌کند، نتوانست به اجماعی در این زمینه دست یابد.

گزارش کمیته شورای امنیت درباره پذیرش اعضای جدید که به رویت این خبرگزاری رسیده، آمده است: این کمیته در رابطه با اینکه این درخواست همه معیار‌های عضویت را داراست، نتوانست اجماعا به پیشنهادی برای ارائه به شورای امنیت برسد.

«ونسا فریزر» رئیس دوره‌ای شورای امنیت جمعه گذشته اعلام کرد که اعضای کمیته ویژه بررسی اعضای جدید در سازمان ملل قادر به اجماع بر سر عضویت کامل فلسطین در این نهاد بین‌المللی نشد.

فلسطین اکنون ناظر دائمی در سازمان ملل است. فلسطین در سال ۲۰۱۱ برای عضویت دائمی در سازمان ملل درخواست داده بود، اما بعداً تصمیم گرفت برای مدتی به عنوان ناظر دائمی باقی بماند.

قطعنامه مذکور، برای تصویب نیازمند رأی مثبت ۹ کشور از مجموع ۱۵ عضو این شوراست، مشروط به آنکه هیچ کدام از کشور‌های دارای حق وتو با آن مخالفت نکنند.

آمریکا اعلام کرده است به این پیش نویس رأی مخالف خواهد داد و تلاش می‌کند برخی از ۱۰ کشور مذکور را به امتناع از رأی مثبت به آن، اقناع نماید.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • رئیسی: رشد اقتصادی کشور به ۶ درصد رسیده است
  • بهره‌برداری از ۲۷۰۰ پروژه بهداشتی در دولت مردمی
  • زمان عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل فرا رسیده است
  • ضرورت گسترش بنیاد پویانمایی در وزارت فرهنگ و ارشاد
  • آخرین فرصت خرید نهال گردوی اصلاح شده فقط با 40 هزار تومان
  • اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه آب‌وفاضلاب جزیره خارگ
  • اقتصاد در ورطه خاموشی / هشدار برقی به اقتصاد
  • ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب خارگ اختصاص یافت
  • اصلاح الگوی کشت برنج در کهگیلویه و بویراحمد
  • ضرورت مدیریت تقاضا و اصلاح الگوی مصرف آب آشامیدنی