Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-23@23:41:50 GMT

اعتراض مسکو به مداخله غرب در امور ونزوئلا

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۵۰۹۹

اعتراض مسکو به مداخله غرب در امور ونزوئلا

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در فیس‌بوک نوشت: تحولات ونزوئلا به خوبی نشان می‌دهد که چگونه جامعه غربی پیشرفته در واقعیت با قوانین بین‌المللی، حاکمیت ملی و عدم مداخله در امور سایر کشورها برخورد می‌کند؛ از طریق برداشتن دولت آنجا (ونزوئلا).

روز چهارشنبه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهوری موقت به رسمیت شناخت و موجب شد تا تنش‌ها میان واشنگتن و نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا به بالاترین سطح برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مادورو با انتقاد از این تصمیم، قطع روابط دیپلماتیک با آمریکا را اعلام کرد و به دیپلمات‌های آمریکایی ۷۲ ساعت زمان برای خروج داد. رئیس‌جمهوری ونزوئلا این تصمیمات را چهارشنبه در جمع حامیانش که در کاخ ریاست جمهوری در کاراکاس جمع شده بودند، اعلام کرد.    

برزیل و سازمان کشورهای آمریکایی گوآیدو را پیش از اعلام رسمی او به عنوان رهبر ونزوئلا به رسمیت شناختند. آرژانتین، کانادا، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، اکوادور، گوآتمالا، پاناما و پاراگوئه همین خط مشی را دنبال کردند اما بولیوی و مکزیک همچنان مادورو را به رسمیت می‌شناسند. 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۵۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره وضعیت حقوق بشر تصریح کرد واشنگتن درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیمی نگرفته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود اعلام کرد واشنگتن تاکنون تصمیم نگرفته که طالبان یا هر نهاد دیگری را به عنوان دولت افغانستان یا به عنوان بخشی از چنین حکومتی به‌رسمیت بشناسد.

در این گزارش آمده است، طالبان فرمان‌های تحدیدی علیه زنان و دختران صادر کرده‌اند که با تعهدات این کشور در کنوانسیون‌های بین‌المللی مغایرت دارد.

بر اساس این گزارش، وضعیت زنان و دختران در جریان سال 2023 وخیم‌تر شده است و آنها از حق کار و تحصیل محروم شده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت خشونت و تهدید علیه اقلیت‌های قومی و مذهبی نیز در افغانستان وجود دارد.

«ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز پیش از این تاکید کرده بود واشنگتن حکومت طالبان را به‌خاطر آنچه نقض حقوق بشر خواند، پاسخگو قرار خواهد داد.

«امیرخان مقتی» وزیر خارجه حکومت طالبان نیز بارها اعلام کرده است کشورهای غربی با موضوعات حقوق بشری برخورد دوگانه دارند.

وزیر خارجه حکومت طالبان با اشاره به کشتار هزاران فلسطینی تاکید کرده بود چرا غربی‌ها درباره اقدامات رژیم اسرائیل چیزی نمی‌گویند.

چین: نظامیان آمریکایی برای نقض حقوق بشر در افغانستان باید مواخذه شوندماموریت گزارشگر ویژه حقوق بشر در افغانستان تمدید شدنروژ: همکاری با طالبان برای بهبود وضعیت حقوق بشر در افغانستان ارزشمند است

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • وقتی معجزه خداوند، مداخله نظامی آمریکا را شکست داد
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • اسپانیا: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ثبات خاورمیانه مهم است
  • مداخله ۹۵میلیارد دلاری آمریکا در معادلات جهانی | واشنگتن استراتژی سدنفوذ را احیا می‌کند؟
  • مسکو: جنگ ترکیبی با روسیه به قیمت تحقیر آمریکا تمام می‌شود
  • بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا
  • «مادورو» آمریکا را به نقض تعهد خود برای لغو تحریم‌ها متهم کرد