Web Analytics Made Easy - Statcounter

اپیدرم اولین خط محافظتی پوست در برابر باکتری‌ها و ویروس‌هاست و پوست شما را در گرما خنک و در سرما گرم نگه می‌دارد.

همچنین در صورت بروز حساسیت یا ورود هرگونه آلودگی واکنش نشان می‌دهد و با علائمی چون آکنه، بثورات جلدی، خشکی، اگزما، پسوریازیس، زخم و کبودی همراه است.

با کمک ماسک‌های طبیعی صورت در منزل، می‌توانید آلاینده‌های روزانه، باکتری‌ها و دیگر عفونت‌هایی را که ممکن است بر روی پوست حساسیت ایجاد کنند از بین ببرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد تشکیل دهنده ماسک‌های طبیعی ضد آکنه

آلوئه ورا (گیاه یا آب) عامل ضد التهابی و سرشار از آنتی اکسیدان است.

جوش شیرین (بی کربنات سدیم) عامل ضد میکروبی و ضد قارچی است و در حالی که به آرامی لایه برداری می‌کند، چربی اضافی پوست را از بین می‌برد.

دارچین یک عامل ضد میکروبی طبیعی است.

روغن نارگیل و روغن زیتون دارای اثرات ضد میکروبی و مرطوب کننده هستند.

پودر چای سبز یک آنتی اکسیدان قوی است همچنین به عنوان عامل ضد میکروبی عمل می‌کند و التهاب را کاهش می‌دهد.

عسل آنتی بیوتیک قدرتمند طبیعتی است.

آب لیمو به عنوان یک مرطوبت کننده عمل می‌کند و چربی اضافی پوست را از بین می‌برد.

سرکه سیب دارای خاصیت قلیایی است که سطح pH پوست را متعادل می‌کند.

شکر، پوست شما را از سر سلول‌های مرده خلاص می‌کند و منافذ را از بین می‌برد.

زردچوبه دارای اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدان است.

قبل از استفاده ماسک، مطمئن شوید که پوست شما کاملا تمیز و منافذ شما باز است، بهترین راه برای انجام این کار این است که دوش بگیرید یا از بخار برای پاک کردن و باز کردن منافذ استفاده کنید.

برای این کار کافی است تا آن جوشیده نیمه داغ را در ظرفی بزرگ بریزید و سرتان را با یک حوله بپوشانید و به مدت ۵-١٠ دقیقه بخور دهید.

ماسک چای سبز و عسل

یک قاشق غذاخوری چای سبز (کیسه چای یا چای سبز خورد شده)
یک قاشق غذا خوری عسل
یک قاشق چای خوری آب لیمو
سه قاشق چای خوری شکر (ترجیحا قهوه ای)
تمام مواد تشکیل دهنده را مخلوط کنید و بر روی پوست خود قرار دهید، ماسک را دور چشم، دهان و ابرو قرار ندهید پس از ١٠ تا ١۵ دقیقه با آب گرم شستشو دهید، برای پاک کردن صورت از یک دستمال نرم استفاده کنید.

ماسک جوش شیرین و عسل

یک قاشق چای خوری جوش شیرین
یک قاشق غذا خوری عسل خام
یک قاشق چایخوری روغن نارگیل یا روغن زیتون
تمام مواد تشکیل دهنده را مخلوط کنید و بر روی پوست خود قرار دهید، ماسک را به صورت دایره‌ای یک تا ٢ دقیقه روی پوست ماساژ دهید و
پس از ١٠ تا ١۵ دقیقه با آب گرم شستشو دهید، برای پاک کردن صورت از یک دستمال نرم استفاده کنید.

ماسک زردچوبه و عسل

یک قاشق چایخوری زردچوبه
سه قاشق چای خوری ماست یونانی
یک قاشق چای خوری عسل
تمام مواد تشکیل دهنده را مخلوط کنید و به کمک تکه‌ای پنبه یا یک برس آرایشی ماسک را بر روی پوست خود قرار دهید، ماسک را دور چشم، دهان و ابرو قرار ندهید پس از ١٠ تا ١۵ دقیقه با آب گرم شستشو دهید، برای پاک کردن صورت از یک دستمال نرم استفاده کنید، اگر رنگ زرد زردچوبه باقی مانده باشد، می‌توانید سرکه سیب سرخ را با آب مخلوط کنید و به کمک آن زردی زردچوبه را پاک کنید.

منبع: ساتین

کلیدواژه: بهترین ماسک صورت جوان سازی پوست صورت درمان آکنه درمان جوش صورت ماسک ضد آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۵۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«ایکس» به جنگ بات‌ها می‌رود

 ایلان ماسک اعلام کرد که شبکه اجتماعی «ایکس» متعلق به وی قصد دارد به منظور جلوگیری از «هجوم بی‌امان بات‌ها»، از کاربران جدید یک دلار پول برای پست کردن و لایک زدن و کامنت گذاشتن هزینه بگیرد.

ایکس در ماه اکتبر در جریان طرحی آزمایشی برای مقابله با بات‌ها، از کاربران جدید در نیوزیلند و فیلیپین یک دلار هزینه سالانه گرفت. کاربران جدید در آن دو کشور تنها پس از پرداخت پول توانستند در ایکس پست بگذارند.

در آن زمان ماسک ادعا کرد که دریافت هزینه سالانه یک دلاری باعث می‌شود عملیات نفوذ در ایکس «هزار برابر» دشوارتر شود. همچنین، سامانه کمک ایکس در پستی گفت که «این آزمایش برای تقویت تلاش‌های قابل توجه ما به منظور کاهش هرزنامه، نفوذ در پلتفورم ما، و مقابله با فعالیت بات‌ها طراحی شده است.»

ایکس در اوایل این ماه به کاربران هشدار داد که به طور گسترده‌ای حساب‌های جعلی که تبلیغات می‌کنند را پاک خواهد کرد. پشتیبانی ایکس در این باره گفت که در اثر این کار، تعداد فالوئر‌های حساب‌های ایکس تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. شبکه اجتماعی تاکید کرد که «ما برای اطمینان از اینکه ایکس ایمن و عاری از بات‌ها است، یک شبکه گسترده را طرح‌ریزی کرده‌ایم.»

با این حال، ظاهرا اقدامات ایکس برای پاکسازی بات‌ها آنچنان که ماسک امیدوار بود موفق نبوده است. ماسک اخیرا اذعان کرد که ایکس هنوز با مشکل «مزرعه‌های ترولی تولیدشده توسط هوش مصنوعی» دست و پنجه نرم می‌کند، که به گفته وی به آسانی قادر به عبور از تست «آیا شما ربات هستید» هستند.

کارشناسان درباره اثر‌بخشی اقدامات ایکس برای مقابله با بات‌ها اظهار تردید کرده‌اند. آنها می‌گویند حل مشکل بات‌ها تقریباً غیرممکن است، چرا که تاکتیک‌های اسپمر‌ها همیشه در حال تحول است، و بات‌ها برای جلوگیری از شناسایی خود به استفاده از هوش مصنوعی مولد روی آورده‌اند.

منبع: سیتنا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • یکی از معجزه‌آساترین خواص این گیاه تقویت دید چشم است
  • آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم)
  • «ایکس» به جنگ بات‌ها می‌رود
  • عصبانیت صهیونیست‌ها از هوا خوری یحیی سنوار
  • ۷ دلیل استفاده از سرکه سیب | با این نوشیدنی موثر در کاهش وزن بیشتر آشنا شوید
  • طرز تهیه کروسان خانگی ساده، مرحله به مرحله با تمام نکات (فیلم)
  • تاثیر بی‌نظیر ماسک آب برنج در جوانی و شادابی پوست
  • دانه چیا را اینگونه مصرف کنید تا لاغر شوید
  • ۲ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • طرز تهیه همبرگر مرغ خانگی؛ ساده، سریع و خوشمزه (فیلم)