Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید ابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۳۲۱ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۵۹۹ کیلوگرم کالا به ارزش ۲۲۱ میلیون و ۷۱۸ هزار و ۶۴۵ دلار از گمرکات استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۷۳ درصد و از نظر دلاری ۵۳ درصد افزایش داشته است.

حسینی ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۰ قلم کالای اول صادراتی از نظر ارزش به ترتیب پنیر، میله های آهنی یا فولادی، گرم نورد شده، پلی استایرن، رب گوجه فرنگی، خوراک دام و طیور، لوله و پروفیل آهنی، نئوپان، پریفرم، اسکلت و قطعات اسکلت و ید بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ۱۰ ماهه امسال عمده کالاهای صادر شده از گمرکات استان گلستان به ترتیب ارزش دلاری به کشورهای عراق، ترکمنستان، افغانستان، قزاقستان، بلغارستان، رومانی، چین، قطر، ازبکستان، فدراسیون روسیه، پاکستان، ترکیه، آذربایجان و غیره بوده است.

حسینی گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری ۵۸ میلیون و ۲۸۳ هزار و ۲۸۱ کیلوگرک کالا به ارزش ۲۶ میلیون و ۳۴۷ هزار و ۶۵۴ دلار وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه قبل از نظر وزن ۸۵ درصد افزایش و از نظر ارزشی سه درصد کاهش را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: عمده اقلام وارداتی این مدت، جو، دانه کلزا و دانه روغنی کلزا، دانه آفتابگردان، ماشین های تزریقی برای کارکردن روی کائوچو یا مواد پلاستیکی و موم مصنوعی بوده است

حسینی بیان کرد: در ۱۰ ماهه سال ۹۷ جمعاً یک میلیون و ۵۲۵ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم کالا به ارزش چهار میلیون و ۵۷۶ هزار و ۲۰۰ دلار و ۲۷۳ میلیارد و ۹۰۳ میلیون و ۲۹۳ هزار و ۳۸۸ ریال تحت رویه صادرات چمدانی از گمرک مرزی اینچه برون به خارج از کشور صادر شده است که از نظر وزن و ارزش دلاری ۳۱ درصد و از نظر ریالی ۱۳۳ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی تأکید کرد: در ۱۰ ماهه امسال همچنین درآمدهای وصولی این گمرک مبلغ ۱۰۷ میلیارد و ۱۴ میلیون و ۷۱۲ هزار و ۳۴۲ ریال بود که این رقم در مدت مشابه سال قبل  ۶۸ میلیارد و ۱۹۹ میلیون و ۵۰۲ هزار و ۴۸۶ ریال بوده است که افزایش ۵۷ درصدی را در این بخش نشان می دهد.

کد خبر 4522333

منبع: مهر

کلیدواژه: سيد ابراهيم حسيني گرگان گمرکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۵۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ

ضرر خالص بوئینگ در سه ماهه اول سال میلادی کنونی، ۳۵۵ میلیون دلار اعلام شد.

به گزارش ایسنا، غول هواپیماسازی آمریکایی بوئینگ در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ میزان ۳۵۵ میلیون دلار ضرر خالص داشته است.

بوئینگ در بیانیه‌ای اعلام کرد درآمد این شرکت ازجمله فروش محصولات و خدمات با کاهش ۷.۵ درصدی به ۱۶.۶ میلیارد دلار در دوره ژانویه تا مارس نسبت به مدت مشابه سال قبل رسیده است.

درآمد این شرکت از فروش هواپیماهای تجاری به ۴.۶۵ میلیارد دلار رسید، در حالی که درآمدهای دفاعی، فضایی و امنیتی ۶.۹۵ میلیارد دلار ثبت شد.

درآمد خدمات جهانی نیز در این دوره سه ماهه بالغ بر پنج میلیارد دلار بوده است.

همچنین شرکت بوئینگ اعلام کرد که درآمد سه ماهه اول مالی سال ۲۰۲۴ به میزان ۱۶.۵۷ میلیارد دلار بوده است. نتیجه بهتر از حد انتظار این شرکت زمانی حاصل شد که اقدامات جامع را در راستای تقویت کیفیت و ایمنی تجارت خود در نظر گرفت.

کل سفارشات معوقه این شرکت به ۵۲۹ میلیارد دلار افزایش یافت که شامل بیش از ۵۶۰۰ هواپیمای تجاری می‌شود. این شرکت کاهش سرعت تولید بوئینگ ۷۳۷ خود را به زیر ۳۸  فروند اعلام کرد که هدف از این اقدام ایجاد بهبود در سیستم مدیریت کیفیت آن است.

دیو کالهون، رئیس و مدیرعامل بوئینگ، اظهار کرد نتایج سه ماهه اول ما منعکس‌کننده اقدامات فوری برای کاهش سرعت تولید ۷۳۷ برای بهبود کیفیت آن است. ما برای تقویت سیستم‌های مدیریت کیفیت و ایمنی خود زمان بیشتری صرف خواهیم کرد و این اقدام آینده‌ای قوی‌تر و با ثبات‌تری را رقم خواهد زد.

به گزارش بیزنس، پس از انتشار این گزارش در پیش بازار نیویورک، سهام بوئینگ ۳.۷۰ درصد افزایش یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • تجارت ۵ میلیارد دلاری گمرکات کردستان در سال گذشته
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • آذربایجان شرقی مبدأ صادرات به ۱۰۳ کشور دنیا
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به حدود ۵ میلیون دلار رسید
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به ۵ میلیون دلار رسید
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان