Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- معاون آموزشي وزارت بهداشت با اشاره به لزوم همکاري اساتيد دانشگاهها در امور مربوط به آموزش پزشکي و همفکري با وزارت بهداشت، گفت: به زودي الگويي براي بهره برداري از اين ظرفيت مهم طراحي خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري آريا از وبدا، دکتر باقر لاريجاني معاون آموزشي وزارت بهداشت در نشست مجازي با دانشگاههاي کلان منطقه آمايشي 1 که با حضور مديران حوزه آموزش وزارت بهداشت برگزار شد، همچنين بر لزوم ايجاد شبکه هاي همکاري ملي براي پيشبرد ماموريت هاي مناطق آمايشي تاکيد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي پس از استماع گزارش اجراي برنامه هاي تحول و نوآوري در آموزش علوم پزشکي در اين منطقه ضمن تشکر از مسئولين دانشگاههاي علوم پزشکي گفت: شنيدن گزارش دانشگاهها جاي خوشحالي است و با نگاه به اين گزارش ها متوجه تفاوت وضعيت آموزش دانشگاهها در قبل و بعد از برنامه هاي تحول مي شويم.
دکتر لاريجاني گفت: حوزه آموزش دانشگاهها پيش از اين برنامه درگير مسائل جاري آموزش بود ولي اکنون يک نگاه جامع به بحث آموزش ايجاد شده و با نقشه روشني تحول در آموزش را پيش مي برند. نگاه از بيرون به وضعيت دانشگاهها بسيار خوشحال کننده است و شاهد تحولات چشمگيري در دانشگاهها هستيم.
وي با اشاره به برخي از بسته هاي تحول آموزش نظير بسته مرجعيت علمي اظهار داشت: اجراي برخي از اين بسته ها و رسيدن به نتيجه در اين زمينه فرايندي زمان بر است، ولي ايجاد گفتمان هايي مانند مرجعيت باعث ايجاد تحول در نيروي انساني دانشگاهها مي شود و از طرفي برخي دانشگاهها الگوهايي را يافته اند که جايگاه بخش هاي مختلف در مرجعيت در کشور مشخص مي شود.
معاون آموزشي وزارت بهداشت اظهار داشت: گزارش ها نشان داد که دانشگاههاي علوم پزشکي کشور ما پتانسيل هايي را دارند که ستاد وزارت بهداشت مي تواند از اين پتانسيل ها استفاده کند. اگر بخواهيم راجع به موضوعات مختلف صحبت کنيم بايد از دانشگاهها به عنوان همکار وزارت بهداشت و در قالب ماموريت گرايي کمک بگيريم.
وي با تاکيد بر لزوم همکاري بين دانشگاههاي کلان مناطق گفت: هريک از دانشگاههاي منطقه امروز راجع به يکي از بسته ها گزارش داد که نشان مي دهد تقسيم کار خوبي بين دانشگاهها صورت گرفته و اميدواريم در تمامي مناطق چنين همکاري در بين دانشگاههاي منطقه شکل بگيرد.
دکتر لاريجاني به گزارش هاي ارائه شده توسط دانشگاههاي منطقه آمايشي 1 اشاره کرد و گفت: در گزارش ها مشهود بود که شبکه کارهاي زيرساختي دانشگاههاي منطقه به هم نزديک شده است. اين کار خيلي بزرگي است و اگر مجموعه دانشگاههاي منطقه دست به دست هم دهند از ساير بخش ها بي نياز مي شوند و باعث مي شود امکانات و زيرساخت ها و دانشجويان در بين دانشگاههاي کلان منطقه منتقل مي شود.
وي ادامه داد: با بخشنامه گروه هاي منطقه اي که ارسال شده و با شبکه اي که شکل گرفته مي توانيد گروه هاي مجازي منطقه اي را شکل بدهيد که اساتيد دانشگاهها بتوانند در ساير دانشگاههاي منطقه هم تدريس کنند.
معاون آموزشي وزارت بهداشت با بيان اينکه اگر بخواهيم برنامه اي نهادينه شود بايد بدنه دانشگاه از جمله اعضاي هيات علمي و دانشجويان را در آن برنامه مشارکت دهيم، اظهار داشت: دانشجويان استعداد درخشان ظرفيت بسيار خوبي براي مشارکت در تحول و نوآوري در آموزش دارند و مشارکت اين دانشجويان در بحث آموزش فضاي دانشگاهها را دگرگون مي کند.
وي اضافه داشت: اگر فضاي گفتمان علمي را در دانشگاه رواج دهيم باعث ارتقاي چشمگيري در دانشگاهها مي شود. خصوصا اگر اين گفتمان در بين دانشجويان باشد، چرا که آنها مي توانند با انرژي که دارند روي موضوعات مختلف متمرکز شوند.
دکتر لاريجاني با بيان اينکه کم کم ثمرات بسته هاي تحول و نوآوري در آموزش در حال هويدا شدن در دانشگاهها است گفت: ماموريت دانشگاهها، ماموريت هاي ملي است و لازم است اقداماتي که انجام مي شود باعث يادگيري در سطح کشور شود و از طرفي در زمينه ماموريتي که دارند از  همه افراد و ظرفيت هاي موجود در کشور استفاده کنند.
وي خاطرنشان داد: در کنار اين ماموريت ها بايد شبکه هايي راه اندازي شود و کسي که ماموريتي را دارد مرکز کار باشد و از بقيه افراد و نهادهايي که مي توانند در زمينه ماموريت کمک کنند دعوت کنند و کار را در سطح ملي سامان دهند.
معاون آموزشي وزارت بهداشت بر اهميت مستندسازي اقدامات صورت گرفته در زمينه تحول و نوآوري در آموزش علوم پزشکي تاکيد کرد و گفت: لازم است اقدامات دانشگاهها در سال 97 مدون شود تا علاوه بر استفاده از تجربيات يکديگر بتوانيم همکاري مشترکي را در سطح کشور داشته باشيم.
وي با تاکيد بر لزوم استفاده دانشگاههاي منطقه از تجارب يکديگر، گفت: در برخي از ماموريت هايي که به مناطق داده شده است، لازم است هماهنگي هايي با ساير حوزه ها مثل بهداشت، درمان و ... صورت پذيرد، که اين هماهنگي ها براي اجراي موفق ماموريت ها بسيار ضروري است.
دکتر لاريجاني گفت: لازم است دانشگاهها مشخص کنند که در سال 98 چه برنامه هايي را دنبال خواهند کرد. ما در ستاد تمام تلاشمان بر اين است که دانشگاهها بتوانند برنامه هاي خود را در حوزه آموزش پيش ببرند. لذا لازم است نقشه راه سال 98 را چه در زمينه امور جاري و چه در زمينه تحول و نوآوري در آموزش علوم پزشکي تدوين شود.
وي خاطرنشان کرد: انتظار مديريت جديد وزارت بهداشت اين است که اساتيد دانشگاهها در امور مربوطه مشارکت فکري و عملياتي داشته باشند و اين امر باعث نقش آفريني اساتيد دانشگاهها مي شود. بايد الگويي براي بهره برداري از نظرات اساتيد طراحي کنيم که بيشتر بتوانيم از ظرفيت اساتيد و مديران دانشگاهها استفاده کنيم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: معاون وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۵۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند

مشاور امور زنان و خانواده وزارت علوم گفت: بیش از ۸۰۰۰ نفر عضو هیات علمی خانم در کشور داریم که سامانه‌ای برای شبکه‌سازی در این حوزه در حال راه اندازی است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست مشاوران زنان و خانواده دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی منطقه یک، با حضور دکتر فخرالسادات نصیری، مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

نصیری مشاور امور زنان و خانواده وزیر عتف در این نشست ضمن قدردانی از فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده در دانشگاه پیام نور، اظهار داشت: بیش از ۸ هزار عضو علمی خانم در کشور داریم که سامانه‌ای برای شبکه سازی در این حوزه در حال انجام است.

همچنین دکتر فرهادی، مشاور زنان و خانواده دانشگاه پیام نور نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های امور زنان و خانواده این دانشگاه را ارائه داد.

گفتنی است در این نشست مسائل و دغدغه‌های حوزه‌ی زنان و خانواده مطرح شد. در پایان نشست نیز از مهدکودک سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور بازدید کردند.

دیگر خبرها

  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • جراحی عجیب پیوند عضو برای اولین بار در کشور
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی
  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • خادمان سلامت نوروزی تجلیل شدند
  • ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت در منطقه را دارا است
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران