Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمی گفت: در دهه فجر میز خدمت و ایستگاه سیار اداره ثبت احوال خراسان جنوبی با همکاری بخشداران و دهیاران در روستاها راه اندازی می شود تا کسانی که به هر دلیلی برای مراجعه به ادارات مشکل دارند، ثبت نام کارت ملی هوشمند و شناسنامه مکانیزه را انجام دهند.

«مجتبی فاطمی» در گفتگو با خبرنگار شبستان با اشاره به اینکه ثبت احوال یک نهاد اجتماعی با مراجعه کننده زیاد است، اظهار داشت:صدور کارت هوشمند ملی در استان با تمام ظرفیت موجود در حال پیگیری بوده که امیدواریم با همکاری مردم این پروژه زیرساختی به پایان برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کارت های ملی قدیمی باطل شده و مردم در سال آینده با مشکل مواجه می شوند، از مردم خواست در اسرع وقت نسبت به تعویض کارت های ملی و شناسنامه های خود اقدام کنند.

 

راه اندازی میز خدمت اداره ثبت احوال در روستاها

وی خاطرنشان کرد: در دهه فجر میز خدمت و ایستگاه سیار اداره ثبت احوال خراسان جنوبی با همکاری بخشداران و دهیاران در روستاها راه اندازی می‌شود تا کسانی که به هر دلیلی برای مراجعه به ادارات مشکل دارند، ثبت نام کارت ملی هوشمند و شناسنامه مکانیزه را انجام دهند.

 

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی ادامه داد: ایستگاه‌های سیار ثبت احوال در روستاهایی که از نعمت اینترنت برخوردار هستند، راه اندازی میشود و مردم میتوانند در این ایستگاه ها، به جای 100 هزار تومان با 22 هزار تومان کارت ملی هوشمند دریافت کنند.

 

فاطمی با بیان اینکه شناسنامه‌های قدیمی باید تبدیل به شناسنامه مکانیزه شود، گفت: از سال آینده هزینه تعویض شناسنامههای قدیمی قطع به یقین بیشتر می شود، لذا تلاش می‌شود در میز خدمت و ایستگاه های سیار ثبت احوال، شناسنامه های قدیمی مردم با همکاری شوراها و دهیاران روستا تعویض شود.

 

وی درخصوص دستاوردهای ثبت احوال در چهلمین سالگرد انقلاب، یادآور شد: اسناد سه جلدی ثبت احوال قبل از انقلاب با حضور دو گواه صادر می شد و اگر یک نفر فوت می شد خانواده متوفی فوت فرزند خود را ثبت نکرده و شناسنامه متوفی را برای فرزند بعدی خود نگه می داشتند.

 

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی ادامه داد: اما بعد از انقلاب تمامی شناسنامه ها و اسنادی که تنظیم می شود با گواهی ولادت و فوت انجام می شود.

 

فاطمی برخورداری هم استانی ها از کارت هوشمند ملی را به دلیل کاهش تخلفات و تسریع در روند دریافت خدمات مهم برشمرد و یادآور شد: کارت هوشمند ملی از دستاوردهای نظام بوده و در جلوگیری از فساد مالی، شناسایی فرارهای مالیاتی و کلاهبرداری موثر است.

 

وی خاطرنشان کرد: اختصاص شماره کد ملی کاربرد خوبی در محاکم قضایی داشته که عدم تکراری بودن آن سبب شناسایی افراد شده و حکم قضایی بر مبنای شماره ملی شخص صادر می شود.

 

صدور 280 هزار شناسنامه جدید

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی همچنین یادآور شد: بعد از انقلاب تمامی شناسنامه های شاهنشاهی و جلد قرمز که از امنیت بسیار پایینی برخوردار بود به شناسنامه های مکانیزه تبدیل شد که این حرکت نیز از دستاوردهای چهل ساله انقلاب است.

 

فاطمی از تعویض 280 هزار شناسنامه جلد قرمز به شناسنامه مکانیزه خبر داد و گفت: شناسنامه های مکانیزه از نظر امنیتی بسیار مفید و مورد جعل و دوباره نوسی نمی شود.

 

وی گفت: در هفته ثبت احوال مهر المثنی هم از روی شناسنامه ها برداشته شد که این اتفاق موجب رضایت مردم شده است.

 

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: انقلاب اسلامی مراجع و علماء مراجع دیدار با مراجع خبرگزاری شبستان بیرجند چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خراسان جنوبي پلاسکو استان بوشهر مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی شناسنامه مکانیزه ثبت احوال بیرجند خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۵۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارت سوخت‌ها شارژ شد؟

این دومین سهمیه ماهانه سال ۱۴۰۳ است که به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز شد، همچنین سهمیه سوخت خودرو‌های عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت‌ها هم‌اکنون ۶ ماه است، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۶ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

هم‌اکنون کشور در شرایط ناترازی تولید و مصرف بنزین قرار گرفته و لازم است مدیریت بهینه مصرف سوخت و استفاده از کارت سوخت شخصی به‌منظور جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت، بیش از پیش مدنظر قرار گیرد تا کشور را در معرض خطر واردات سوخت قرار ندهد.

دیگر خبرها

  • افزایش حمل بار توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی
  • کارت سوخت‌ ها شارژ شد
  • کارت سوخت‌ها شارژ شد؟
  • چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
  • فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در رده درجه دار نیرو استخدام می‌کند
  • فوری؛ تحویل کارت سوخت ۱۰ روزه می شود
  • حدود ۳۱ میلیون کارت سوخت فعال در کشور وجود دارد
  • ثبت ۱۰۵ هزار درخواست جدید صدور کارت سوخت
  • ۷۵ درصد نوزادان زنجان در سال گذشته از مادران زیر ۳۵ سال به دنیا آمدند
  • تعرفه خدمات دولتی در ۱۴۰۳؛ صدور کارت ملی، شناسنامه و سایر خدمات چقدر هزینه دارد؟