Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق کرمان با بیان اینکه ارزش واقعی مصرفی حامل‌های انرژی در استان کرمان حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان است که فقط ۱۰ درصد آن وصول می‌شود گفت: اگر مشکلات توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در استان را بر نداریم در آینده نزدیک تراز برق استان منفی می‌شود. ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سیدمهدی طبیب‌زاده صبح امروز در چهلمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان که با حضور فدایی استاندار کرمان و پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد اظهار داشت: مجموع ارزش واقعی مصرفی حامل‌های انرژی حدود 40 هزار میلیارد تومان در استان کرمان است که فقط 10 درصد آن وصول می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کار خوبی که کمیته امداد در استان کرمان برای مددجویان تحت پوشش خود انجام داده گسترش و راه‌اندازی پنل‌های خانگی انرژی خورشیدی در بین مددجویان بوده است گفت: امروز نیاز است هر سازمان و نهادی به سمت احداث نیروگاه‌های خورشیدی برود و از این ظرفیت استان به بهترین نحو استفاده کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه امروز می‌خواهند پیک‌زدایی برق را به سمت صنعت ببرند در حالیکه پیک‌زدایی نیست و در واقع خاموشی صنعت است افزود: باید نهضت توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در استان کرمان راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در استان کرمان جای قدردانی دارد و باید کمک کنیم تا الگویی برای سایر کشور شود تصریح کرد: اگر مشکلات بر سر راه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در استان را بر نداریم در آینده نزدیک تراز برق استان منفی می‌شود.

سه نیروگاه 500 مگاواتی برق در کرمان به‌زودی وارد مدار می‌شوندرئیس کمیته امداد: 2 هزار طرح نیروگاه خورشیدی مددجویان در کرمان اجرا می‌شود

در این جلسه محمدجواد فدایی استاندار کرمان با بیان اینکه مصوبات جلسات قبل باید در جلسه بعد پیگیری شود و این مسئله باید اولویت تمام جلسات باشد اظهار داشت: ظرف ده روز آینده برنامه پیشنهادی برای افزایش تولید برق در استان و کاهش مصرف توسط برق منطقه‌ای اعلام شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی ظرف یک‌ماه آینده برنامه پیشنهادی برای صادرات برق از استان را تهیه و ارائه کند گفت: در بحث ماده 12 قانون رفع موانع تولید دکتر پورابراهیمی جلسه‌ای را در تهران با مسئولان مربوطه برنامه‌ریزی کند.

انتهای پیام/

R7860/P/S6,67/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۵۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندارمرکزی:مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی گره‌گشایی می‌شود

استاندار مرکزی در جریان بازدید از برخی از واحدهای تولیدی شهرستان دلیجان از گره‌گشایی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی مرکزی خبر داد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از دلیجان، فرزاد مخلص‌الائمه شامگاه سه‌شنبه به همراه جمعی از مدیران حوزه اقتصادی استان و منتخب دلیجان و محلات، مسائل برخی واحدهای تولیدی و دامپروری و کشاورزی این شهرستان را مورد بررسی قرار دادند و تصمیماتی در راستای تسهیل و رفع موانع تولید اتخاذ شد.

استاندار مرکزی در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی دلیجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز از تعدادی واحدهای صنعتی پیشران شهرستان دلیجان بازدید شد، برخی از واحدها طرح‌های توسعه بسیار خوبی داشتند، اما بعضا با موانعی مواجه هستند که باید گره‌گشایی شود و روند اجرای طرح‌ها تسهیل شود.

وی با اشاره به برخی از موانع واحدهای صنعتی افزود: برخی از موانع واحدهای صنعتی در حوزه منابع طبیعی، حوزه شرکت شهرک‌های صنعتی، حوزه برق و زیرساخت‌ها است، اما برخی از موانع و مشکلات مربوط به سطح ملی است مانند تأمین انرژی و تعرفه‌های مربوط به این حوزه که از نزدیک مسائل و موضوعات را بررسی کردیم و برای  برخی از موضوعات توانستیم به صورت میدانی تصمیم‌گیری داشته باشیم و برای رفع تعدادی از مسائل و موارد این حوزه نیز باید در مرکز استان جلساتی برگزار شود.

استاندار مرکزی عنوان کرد: امروز از واحدهای مربوط به تولید سیمان، واحدهای حوزه نساجی، واحدهای حوزه دامپروری و کشاورزی بازدید شد و طرح‌ها توسعه‌ای بسیار خوبی در شهرستان دلیجان وجود داشت، دلیجان جزو شهرهای صنعتی پیشران کشور است و جا دارد به صورت جدی مسائل این شهرستان مورد توجه قرار گیرد تا تولیدکنندگان با تسهیل و سهولت اقدامات خود را پیش ببرند.

وی با تأکید بر حمایت از طرح‌های توسعه صنعتی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم تأکید بسیار جدی بر حمایت از طرح‌های توسعه صنعتی و توسعه واحدها دارد. بنابراین لازم است برای رفع چالش‌ها این حوزه کمک شود تا تولیدکنندگان اقدامات خود را با روند پر سرعتی پیش ببرند و در سال جهش تولید گام‌های بلند و مؤثری در حوزه تولید استان مرکزی برداشته شود.

استاندار مرکزی در حاشیه بازدید از روند احداث نیروگاه خورشیدی 100 مگاواتی محلات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز به منظور نظارت میدانی و بررسی روند اجرای بزرگ‌ترین طرح نیروگاه خورشیدی کشور در شهرستان محلات در شرکت مانا انرژی پاک حضور داریم، شرکت مانا انرژی پاک ازجمله نگین‌های صنعت استان مرکزی و کشور است. 

وی افزود: در حال حاضر شرکت مانا انرژی بزرگترین نیروگاه خورشیدی درحال ساخت کشور است و با این ابعاد و استاندار و ظرفیت 100 مگاواتی هیچ نیروگاهی در کشور وجود ندارد، عملیات اجرایی نیروگاه از نوروز 1401 عملیات آغاز شد و اکنون شرکت مانا انرژی مراحل پایانی ساخت را طی می‌کند.

مخلص‌الائمه خاطرنشان کرد: شرکت مانا انرژی در حال حاضر حدود 10 مگاوات برق به شبکه تزریق می‌کند امیدواریم در ماه‌های اخیر مراحل تکمیلی ساخت نیروگاه پایان یابد و امسال شاهد تولید 100 مگاواتی برق خورشیدی و برق پاک و تجدیدپذیر از این نیروگاه باشیم. 

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی فضا در یک قدمی واقعیت
  • بزرگ‌ترین نیروگاه برق اتمی جهان بیدار می‌شود
  • استاندارمرکزی:مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی گره‌گشایی می‌شود
  • شهری که برای ۱۰۰ سال آینده طراحی شد
  • سهم ۲۵ درصدی تجدیدپذیر‌ها از ظرفیت صادراتی برق کشور
  • زلنسکی: موشکی برای ایستادگی در مقابل حملات روسیه نداریم
  • چشم ایران به برق خورشید روشن می‌شود؟
  • کربن‌زدایی لندن با بهره‌گیری از انرژی‌های پاک
  • صنایع انرژی بر، ۲ درصد برق مصرفی خود را از انرژی تجدیدپذیر تامین می‌کنند
  • تنش‌های ناشی از کمبود برق کاهش می‌یابد