Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-28@12:01:30 GMT

سقوط قیمت نفت در پی افزایش ذخایر نفت آمریکا

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۶۰۷۶

به گزارش اکوفارس به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۲۵ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش نسبت به روز چهارشنبه، به ۶۰.۸۹ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۲ سنت کاهش نسبت به روز گذشته، به ۵۲.۴۰ دلار در هر بشکه رسید.

به گفته تحلیلگران گروه بانکی ANZ، قیمت نفت به دلیل تداوم نگرانی‌ها نسبت به متزلزل شدن رشد اقتصاد جهانی، تحت فشار کاهشی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چشم انداز تقاضای بیشتر برای نفت به دلیل نگرانی‌ها پیرامون اوضاع اقتصاد جهانی تیره مانده است.

هیو فریم، مدیر سرمایه‌گذاری در شرکت "فریم فاندز" در این باره گفت: اقدام صندوق بین‌المللی پول در تنزل نرخ رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ و تداوم هشدارها در خصوص آهسته شدن رشد اقتصاد جهانی در دو سال آینده، فشار فروش در بازار نفت ایجاد کرده است.

صندوق بین‌المللی پول اوایل هفته جاری پیش‌بینی خود از نرخ رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ را به دلیل ضعف در اروپا و برخی از اقتصادهای نوظهور کمتر کرد.

در این بین، رهبران جهان و مدیران شرکت‌های بزرگ هفته جاری در داووس سوییس گرد آمدند تا در بحبوحه نگرانی‌های اقتصادی، درباره سیاست مناسب گفت‌وگو کنند.

بر اساس گزارش رویترز، بازار نفت همچنین به افزایش ذخایر نفت آمریکا که بدنبال کاهش تولید پالایشگاه‌های این کشور روی داد، واکنش منفی نشان دادند.

طبق گزارش موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۸ ژانویه، به میزان ۶.۶ میلیون بشکه کاهش یافت و به ۴۴۳.۶ میلیون بشکه رسید در حالی که تحلیلگران انتظار داشتند آمار، کاهش این ذخایر به میزان ۴۲ هزار بشکه را نشان دهد. فعالیت پالایشگاه‌های نفت آمریکا ۱۵۲ هزار بشکه در روز کاهش یافت.

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۶۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه دستور کاهش تولید نفت را صادر کرد

سه منبع صنعتی آگاه روز دوشنبه اعلام کردند دولت روسیه به شرکت‌ها دستور داده است تولید نفت را در سه ماهه دوم کاهش دهند تا مطابق با تعهدات مسکو در برابر اوپک پلاس، دستیابی به هدف تولید ۹ میلیون بشکه در روز تا پایان ژوئن، تضمین شود.

به گزارش ایسنا، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه، اوایل ماه میلادی جاری اظهار کرد: روسیه تولید و صادرات نفت خود را به میزان ۴۷۱ هزار بشکه در روز دیگر در سه ماهه دوم در هماهنگی با برخی از اعضای گروه اوپک پلاس کاهش خواهد داد.

روسیه قصد دارد کاهش صادرات را به تدریج کمتر کرده و تنها به کاهش تولید متمرکز شود.

نواک سطح هدف گذاری شده برای تولید را اعلام نکرد. اما اگر این کاهش مطابق با برنامه اجرا شود، تولید به حدود ۹ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا خواهد کرد.

این منابع آگاه به رویترز گفتند: دولت روسیه اهداف مشخصی به هر شرکت داده که نیاتش برای عمل به تعهد خود در برابر اوپک پلاس برای کاهش تولید به منظور حمایت از قیمت جهانی نفت را نشان می‌دهد.

منابع آگاه اظهار کردند: این کاهش تولید پیک فصلی تعمیرات در پالایشگاه‌ها را که بسیاری از آنها تولید سوخت را در نتیجه اختلالات و حملات پهپادی اوکراین کاهش داده‌اند، تسهیل خواهد کرد.

نواک ماه گذشته گفته بود تولید نفت روسیه ۹.۵ میلیون بشکه در روز است.

تولید نفت و میعانات گازی روسیه در نتیجه اقدامات هماهنگ با اوپک، از اوج سالانه ۱۱.۷ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۹، به حدود ۱۰.۸ میلیون بشکه در روز در ماه‌های اخیر کاهش پیدا کرده است.

روسیه پس از آغاز حمله نظامی به اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲ تصمیم گرفت آمار مربوط به تولید نفت خود را منتشر نکند و بسیاری از داده‌ها را پس از این حمله محرمانه کرد. طبق آمار منابع آگاه و محاسبات رویترز، تولید نفت روسیه در ماه‌های آوریل، مه و ژوئن، به ترتیب، به میزان حدود ۳.۶ درصد ۴.۱ درصد و ۴.۹ درصد از سطح تولید مارس کاهش پیدا خواهد کرد که مطابق با وعده روسیه برای کاهش داوطلبانه تولید است.

بر اساس گزارش رویترز، نواک اعلام کرده است روسیه در آوریل تولید خود را ۳۵۰ هزار بشکه در روز دیگر کاهش خواهد داد و صادرات از سطح مارس به میزان ۱۲۱ هزار بشکه در روز کاهش پیدا می‌کند. تولید در ماه می به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز و صادرات به میزان ۷۱ هزار بشکه در روز دیگر کاهش پیدا می‌کند. در ژوئن همه کاهش اضافی تولید از محل تولید نفت خواهد بود. این آمار شامل تولید میعانات گازی که نوعی نفت بسیار سبک است و در سال ۲۰۲۳ به حدود ۱.۳ میلیون بشکه در روز رسید، نمی‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت
  • طلای جهانی سر خم کرد
  • سقوط بیت‌کوین
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد / اتفاق عجیب در اقتصاد ایران
  • افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد
  • قیمت جهانی طلا از دلار جلو زد
  • ریزش قیمت طلا در راه است ؟
  • قیمت نفت کماکان صعودی ماند
  • روسیه دستور کاهش تولید نفت را صادر کرد
  • پیش‌بینی وضعیت تورم در کشورهای مختلف جهان در سال ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی)