Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مطابق قوانین موجود در ارتباط با سربازی و خدمت وظیفه عمومی، براساس ماده ۴۵ قانون خدمت وظیفه عمومی مشمولان خدمت می‌توانند با ارائه سابقه از آزادگی، ایثارگری و جانبازی والدین خود را از خدمت سربازی به صورت قطعی معاف کنند.

اما طبق گفته مسئولان نظام وظیفه، مدت زمان ایثارگری برای گرفتن معافیت، از۲۸ ماه پایین نخواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته قابل توجه است که این مدت زمان امکان دارد افزایش داشته باشد و ممکن است این معافیت برای فرزندان کسانی که ۲۸ یا ۲۹ ماه ایثارگری دارند نیز در پایان سال متوقف شود.

در نظر داشته باشید که مشمولان در صورت داشتن غیبت نمی‌توانند از مزایا بهره‌مند شوند و اولویت بهره‌مندی از این امتیاز معافیت ایثارگری به ترتیب با سربازان در حال خدمت، مشمولان دارای برگه اعزام، مشمولانی که در مهلت قانونی معرفی شده‌اند و همچنین مشمولان دارای معافیت تحصیلی خواهد بود.

افراد واجد شرایط می‌توانند برای اخذ گواهی جبهه به سازمان نیرو‌های مسلح مربوط (ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) مراجعه کنند و سازمان‌های نیرو‌های مسلح برابر روش جاری که در مورد رزمندگان دارای ۳۰ ماه جبهه یا فرزندان ایثارگران متولد ۱۳۷۲ به قبل عمل می‌کردند، نسبت به بررسی و صدور گواهی اقدام خواهند کرد.

همچنین مطابق با قوانین، کسری منطقه برای انجام ۱۷ ماه خدمت در منطقه امنیتی است و برای کسانی که مدت کمتری در منطقه حضور داشتند به نسبت محاسبه می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سربازی نظام وظیفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۶۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان اعزام مشمولان پایه خدمتی اردیبهشت ۱۴۰۳ اصفهان

سرپرست معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان شرایط، زمان و مکان اعزام مشمولان پایه خدمتی اردیبهشت ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، اکبر معادلی اظهار کرد: مشمولانی که دارای برگ اعزام به تاریخ روز شنبه یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ هستند باید رأس ساعت ابلاغی در برگ اعزام خود در محل جدید اعزام به آدرس اصفهان، تاکسیرانی، جنب ورزشگاه نقش جهان، سالن سرپوشیده ۲۵ آبان حضور یابند.

وی افزود: مشمولان باید قبل از ورود به مراکز آموزش، بهداشت فردی از جمله کوتاه کردن موی سر و گرفتن ناخن‌ها را رعایت کنند و لوازم بهداشتی و وسایل شخصی شامل قاشق و چنگال، لیوان، حوله و لباس گرم را به همراه داشته باشند.

سرپرست معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: مشمولان دقت کنند که هنگام اعزام اصل مدارک مورد نیاز شامل برگ اعزام، برگ محل مراجعه، برگ واکسیناسیون، کارت ملی و شناسنامه، مدارک مربوط به شرایط خاص متأهلان، پدر نظامی شاغل یا وابسته، گواهی فوت والدین، جانبازان و خانواده درجه یک شهدا را همراه خود داشته باشند.

کد خبر 745570

دیگر خبرها

  • فراخوان اعزام مشمولان پایه خدمتی اردیبهشت ۱۴۰۳ اصفهان
  • این افراد به خدمت سربازی اعزام می شوند
  • اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی به خدمت سربازی
  • فراخوان سازمان وظیفه عمومی اعزامی‌های اول اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سازمان وظیفه عمومی اعزامی‌های اول اردیبهشت ۱۴۰۳ را فراخواند
  • مشمولان سربازی بخوانند؛ فراخوان جدید و مهم سازمان وظیفه عمومی + جزئیات
  • فراخوان مشمولان اعزامی در اول اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت‌ماه
  • سازمان نظام وظیفه اطلاعیه جدید صادر کرد
  • سازمان وظیفه عمومی اعزامی‌های اول اردیبهشت ۱۴۰۳ را فراخواند/ عدم حضور به معنای غیبت است