Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، پیام معتمد، مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی با بیان اینکه چهار ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه به‌طور کامل عملیاتی شده و آماده دریافت گاز از بخش دریا و خشکی است،‌ تصریح کرد: این طرح تا پایان بهمن‌ماه با ظرفیت کامل شیرین‌سازی روزانه ٥٦ میلیون متر مکعب، معادل ظرفیت اسمی ۵۶ میلیون مترمکعب به تولید ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره وضع واحدهای مسیر دریافت گاز از دریا گفت: با توجه به آمادگی بخش فراساحل برای ارسال گاز به پالایشگاه، واحدهای جدیدی از جمله تثبیت میعانات گازی (۱۰۳)، پشتیبان تثبیت میعانات گازی (١١٠) و مخازن ذخیره‌سازی این محصول (۱۴۳) در مسیر بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

معتمدافزود: همزمان با ورود گاز ترش به پالایشگاه، این واحدها آماده سرویس‌دهی هستند و میعانات گازی به عنوان یکی از محصولات جدید تولیدی پالایشگاه فاز ١٣ در مخازن ویژه خود دخیره‌سازی خواهد شد.

مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی با اشاره به آمادگی تولید اتان از نخستین ردیف واحد تولید اتان پالایشگاه این طرح، گفت: این واحد پیش از این راه‌اندازی شده و پالایشگاه فاز ١٣ به خط لوله انتقال اتان پارس ۲ به مجتمع‌های پتروشیمی متصل شده است.

معتمد به دیگر محصول تولیدی پالایشگاه فاز ١٣ پارس جنوبی اشاره کرد و یادآور شد: یکی از چهار ردیف بازیافت گوگرد در مدار تولید قرار دارد و روزانه از سوختن بیش از ٦٠٠ تن گاز اسیدی در مشعل‌ها جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر محصول گوگرد مایع تولید شده در مخازن مربوطه ذخیره می‌شود، افزود: با راه‌اندازی واحد دانه‌بندی گوگرد از ٢٥ دی ماه جاری، تولید گوگرد دانه‌بندی شده از اوایل ماه آینده در فاز ١٣ پارس جنوبی آغاز می‌شود.

به گفته مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی، با بهره‌برداری از بخش فراساحل و تکمیل زنجیره تولید در طرح توسعه فاز ١٣ پارس جنوبی، پالایشگاه این طرح فرآوری منابع گازی را آغاز کرده و محصولات گازی هدف‌‌گذاری شده در این طرح تولید خواهد شد. 

طرح توسعه فاز ١٣ پارس جنوبی برای تولید ۵۶ میلیون متر مکعب گاز غنی از میدان مشترک و تولید روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز متان، ۲۹۰۰ تن گاز مایع (ال‌پی‌جی)، ۲۷٥٠ تن اتان، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن گوگرد طراحی شده است.

بیژن زنگنه، وزیر نفت صبح امروز (پنجشنبه، چهارم بهمن‌ماه) برای بازدید از فازهای در حال تکمیل پارس جنوبی و طرح‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به همراه مسعود کرباسیان، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و بهزاد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عسلویه سفر کرده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پارس جنوبی پتروشیمی شرکت ملی نفت ایران متان نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۶۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید پژو پارس متوقف شد؟ | توضیحات مهم سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی | ببینید

دریافت 4 MB

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: قرار بر این بود که پژو پارس به دلیل اینکه استانداردها را رعایت نکرده بود تولید آن متوقف شود که با رفع مشکلاتی که اعلام کردند و با دستور رئیس جمهور به تولید ادامه می دهد. سایپا قول داده است که به مشکل قطعه را رفع کند و بدون افزایش قیمت خودروهایی که ثبت نام کرده است را تحویل دهد.

کد خبر 844551 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم سازمان تعزیرات خودرو - ایرانی

دیگر خبرها

  • جنرال گلد بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر
  • اجرای طرح کیفیت بخشی محصولات سنگین، اولویت پالایشگاه بندرعباس است
  • افتتاح بلوک دوم گازی نیروگاه قدس سمنان
  • سرعت‌ عمل بالای روسیه در احیای ظرفیت پالایشی آسیب‌دیده
  • ساخت دومین پالایشگاه تولید پلاسما با ظرفیت ۴۰۰ هزار لیتر
  • کدام پالایشگاه‌ ها بیشترین افزایش تولید و فروش را در سال ۱۴۰۲ داشته‌اند؟
  • بازگشت واحد ۲ گازی نیروگاه شهیدرجایی به مدار تولید 
  • بازگشت واحد ۲ گازی نیروگاه شهیدرجایی به مدار تولید
  • تولید پژو پارس متوقف شد؟ | توضیحات مهم سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی | ببینید
  • امضای قراردادهای اجرایی طرح فشارافزایی میدان مشترک گازی پارس جنوبی