Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-16@14:16:11 GMT

از اوایل هفته آینده بارش ها آغاز می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۶۵۱۶

پول‌نیوز - کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از اوایل هفته آینده شرایط خوبی برای بارندگی در کشور خواهیم داشت.
مرتضی ضرابی کارشناس هواشناسی با اعلام این خبر اظهار کرد: دیشب از بین ۳۱ مرکز استان دمای ۲۰ مرکز به زیر صفر رسید که شهرکرد با ۸ درجه زیر صفر، تبریز با ۷ درجه زیر صفر، همدان با ۶ درجه زیر صفر سردترین شهرهای کشور بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: دمای تهران دیشب به یک درجه بالای صفر رسید اما همچنان سرمای شبانه طی یکی دو روز آینده ادامه خواهد داشت و در طول روز نیز به صورت جزئی بر میزان دمای هوا افزوده می شود.
کارشناس هواشناسی افزود: طی هفته، جو پایداری در غالب نقاط کشور داشتیم که فردا و پس فردا این شرایط تداوم خواهد داشت البته فردا بعد از ظهر با عبور موجی از شمال غرب کشور شرایط برای بارش های پراکنده در بخش هایی از شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز غربی مهیا خواهد شد و همین موج باعث می شود که از غلظت آلاینده ها در تهران کاسته شود.
وی گفت: ان شاءالله نیمه اول هفته آینده شرایط خوبی برای بارندگی در کشور خواهیم داشت چون از شنبه بعد از ظهر موجی وارد کشور خواهد شد که غرب و جنوب غرب و نیمه غربی کشور را تحت تأثیر خودش قرار می دهد.
ضرابی افزود: از روز دوشنبه نیز این موج گسترده تر می شود و مناطق وسیع تری را از بارش های برف و باران بهره مند خواهد کرد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۶۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیرآباد زنجان به عنوان سردترین منطقه استان زنجان گزارش شد

حسین سلطانی با بیان اینکه طی روزهای آینده شرایط جوی پایداری در استان حاکم خواهد بود، گفت:‌هم اکنون آسمان استان غالبا صاف است که گاهی با وزش باد ملایم همراه می شود.

وی یادآور شد: روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری امواج ضعیفی از منطقه عبور خواهد کرد که با فعالیت این سامانه احتمال بارش های ضعیفی در ارتفاعات وجود دارد.

سلطانی با بیان اینکه طی روزهای آینده دمای هوا در مناطق مختلف استان افزایش می یابد و به خصوص اواخر هفته گرمتر خواهد شد، اظهار داشت: در شبانه روز گذشته زنجان با ثبت دمای منفی یک درجه سانتیگراد دومین مرکز استان سرد کشور شد.

وی ادامه داد:‌ همچنین طی این مدت چورزق در شهرستان طارم با ۲۳ درجه سانتیگراد، گرمترین نقطه استان زنجان بود.

سلطانی گفت: دمای فعلی شهر زنجان ۶ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان منفی یک و ۱۶ درجه، ابهر منفی یک و ۱۴ درجه،‌ خرمدره ۲ و ۱۴ درجه، آب‌بر ۹ و ۲۱ درجه، قیدار ۲ و ۱۲ درجه، سلطانیه منفی یک و ۱۴ درجه و ماهنشان ۶ و ۱۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • هوای قم در روز‌های آینده گرمتر می‌شود
  • پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
  • آخرین جزئیات پیش بینی بارش‌ها و وضعیت دمای هوا در کشور / افزایش ۵ درجه‌ای دما در شمال غرب
  • آغاز بارش‌ها در استان یزد/ تداوم بارندگی‌ها تا فردا + فیلم
  • پیش‌بینی بارش‌ها تا شش هفته آینده در کشور
  • روند افزایشی دما در خراسان رضوی آغاز شد
  • پیش‌بینی رگبار باران برای پنج روز آینده در تهران
  • سامانه بارشی از خراسان رضوی خارج شد/ آغاز روند افزایشی دما در استان
  • خیرآباد زنجان به عنوان سردترین منطقه استان زنجان گزارش شد
  • خیرآباد با دمای منفی ۴ درجه سردترین ایستگاه زنجان به ثبت رسید