Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@12:16:32 GMT

13 جاعل پلاک به دستگاه قضایی معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۶۵۷۶

13 جاعل پلاک به دستگاه قضایی معرفی شدند

سرگرد سید جواد حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: دستکاری پلاک خودرو یا نصب پلاک متعلق به دیگر وسایل بر روی خودرو از زمره جرایم رانندگی خارج شده و جرم تلقی می شود.
وی بیان کرد: طبق ماده 720 قانون مجازات اسلامی هر کس در ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه موتوری تغییر ایجاد کند و یا پلاک تقلبی به کار ببرد به تحمل حبس از 6 ماه تا یک سال محکوم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی همدان اظهار داشت: برخی افراد نیز اقدام به گذاشتن وسایل اضافی از جمله کارتن و پلاستیک بر روی پلاک خودرو می کنند که این کار تخلف محسوب می شود.
سرگرد حسینی افزود: طرح برخورد با رانندگان دارای وسیله نقلیه پلاک مخدوش، ناخوانا و کثیف به صورت ویژه توسط عوامل پلیس راهور در حال اجرا است.
وی بیان کرد: پلاک خودرو باید از فاصله 25 متری برای ماموران و شهروندان قابل رویت و خوانا باشد تا در صورت بروز تخلف حق افراد تضییع نشود.
سرگرد حسینی اضافه کرد: به منظور اینکه هنگام بروز سانحه یا ایجاد مزاحمت و ناامنی، شناسایی خودرو صورت گیرد طرح برخورد با دارندگان وسایل نقلیه پلاک مخدوش اجرایی شد.
وی بیان کرد: دوربین های ثبت تخلف نیز با همکاری شهرداری به منظور روان سازی ترافیک و ایجاد انضباط اجتماعی نصب شده در حالیکه برخورد با متخلفان مستلزم خوانا بودن پلاک وسیله نقلیه است.
رئیس عملیات پلیس راهورهمدان گفت: طبق قانون کثیف کردن یا کثیف نگهداشتن پلاک خودرو تخلف محسوب شده و مالک خودرو 600 هزار ریال جریمه می شود.
وی بیان کرد: تعدادی از رانندگان به بهانه بارندگی از تمیز کردن پلاک وسیله نقلیه خودداری می کنند؛ در حالیکه نباید این موضوع عاملی برای ارتکاب تخلف شود.
سرگرد حسینی اظهار داشت: چهار هزار و 500 دستگاه وسیله نقلیه به علت کثیف بودن پلاک خودرو امسال اعمال قانون شدند.
7526//2090
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها پلیس راهنمایی و رانندگی جرم خودرو دستگاه قضایی وسایل نقلیه جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۶۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته انضباطی حسینی را محکوم کرد؛ یک جلسه محرومیت قطعی شد

آفتاب‌‌نیوز :

کمیته انضباطی درباره تخلف انتسابی سیدمجتبی حسینی سرمربی تیم آلومینیوم اراک مبنی بر نشر اکاذیب از طریق مصاحبه پس از دیدار برابر شمس آذر قزوین تأکید کرد، تخلف وی محرز و مسلم است و با استناد به ماده ۷۱ مقررات انضباطی و با رعایت ماده ۹۴ این مقررات، وی به پرداخت یک میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد.

رأی صادره قابل اجرا بوده و قابل تجدیدنظر پس از مدت هفت روز از تاریخ این ابلاغ است.

ضمناً یک جلسه محرومیت تعلیقی ایشان طی دادنامه ۱۰۰۴ پس از قطعی شدن این حکم قابلیت اجرایی خواهد داشت و از دستور موقت صادره به شماره ۲۲۴ نیز رفع اثر می‌شود.

منبع: فدراسیون فوتبال

دیگر خبرها

  • جریمه نقدی کمیته انضباطی برای حسینی
  • قیمت تاکسی برقی؛ بین یک میلیارد تا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان
  • سفر حدود ۷ میلیون گردشگر با وسیله نقلیه شخصی به قشم
  • تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین
  • تردد بیش از ۳ میلیون وسیله نقلیه در محور‌های استان سمنان
  • کمیته انضباطی حسینی را محکوم کرد؛ یک جلسه محرومیت قطعی شد
  • برخورد موتورسیکلت به بلوار در عسلویه ۲ نفر کشته و مصدوم داشت
  • توقیف ۲۳ دستگاه وسیله نقلیه مزاحم در زنجان
  • قوه قضاییه : همراه داشتن هرگونه وسیله ارتباط الکترونیکی در کنکور تخلف محسوب می‌شود
  • اجرای طرح چراغ روشن برای بیش ازهزار وسیله نقلیه