Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائتلاف برای فردا گروهی بود که چهار سال قبل در ماه های منتهی به انتخابات دوره هشتم اتاق بازرگانی تهران شکل گرفت و موفق شد اکثریت مطلق اتاق ایران را به دست آورد. در این گروه چند شاخه مشخص وجود داشت که همکاری میان آنها توانست باعث موفقیت شود. بخشی از اعضای ائتلاف برای فردا از گروه خواستاران تحول جدی شدند، برخی از طریق کانون صنایع غذایی و خانه صنعت، معدن و تجارت تهران حمایت می شدند، گروهی از چهره های سنتی بودند اما یک بخش مهم و اثرگذار این گروه نزدیکان به معاون اول رئیس جمهور یعنی اسحاق جهانگیری بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور مهدی جهانگیری، برادر معاون اول رئیس جمهور و همچنین حامد واحدی که از دوستان نزدیک معاون اول بود وزن ائتلاف برای فردا را بالا برد و باعث شد جمعی از فعالان اقتصادی نزدیک به این بخش از اقتصاد ایران به گروه ائتلاف برای فردا بپیوندند. با حضور جهانگیری و واحدی در هیأت رئیسه اتاق تهران در مجموع عملکرد خوبی از این اتاق را شاهد بودیم.

اما به نظر می رسد با عدم ثبت نام مهدی جهانگیری و حامد واحدی تلاش هایی برای حذف سایر چهره های اقتصادی مطرح نزدیک به این جریان فکری در حال انجام است. احمد صادقیان، فعال اقتصادی مطرحی که سال ها هدایت شرکت تک ماکارون را عهده دار بود در این دوره به دلیل جا به جایی سهام از شرکت در بخش کشاورزی منع شده است. این در حالی است که به دلیل تعداد کاندیداها، در بخش کشاورزی شانس پیروزی در این بخش بیشتر بود.

همچنین محمد امیرزاده، از چهره های مطرح بخش خصوصی که در چهار سال گذشته در هیأت نمایندگان اتاق ایران حضور داشت به دلیل تغییر شرکت از حضور در انتخابات منع شده است. امیرزاده اعلام کرد تمایل به شرکت در انتخابات داشته و به خواست خودش از انتخابات کناره‌گیری نکرده اما به مدارکش ایراد غیرقانونی گرفته‌اند.

این فعال بخش خصوصی تاکید کرد: به دلیل این که محل شرکت بازرگانی‌ام را قبل از انتخابات تغییر دادم به من اجازه ثبت نام در این دوره را ندادند، زیرا یکی از مواردی که در انتخابات باید رعایت شود این است که کارت شرکت حداقل باید یک ساله باشد.

به گفته این عضو اتاق، او شش سال است که فعال اقتصادی است و نباید به دلیل تغییر موقعیت مکانی شرکتش، او را از ثبت نام محروم می‌کردند.

این در حالی است که شنیده می شود بعضی دیگر از اعضای ائتلاف برای فردا علی رغم مشکل ثبت نام موفق به حضور در این انتخابات شده اند.

اتاق نیوز در گزارش قبلی به مسئله رقابت درون گروهی برای کسب کرسی هیأت رئیسه پرداخته بود و در گزارش بعدی به مسئله تبعیض در آیین نامه ثبت نام برای اعضای هیأت نمایندگان و اعضای عادی خواهد پرداخت.

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: اتاق اتاق بازرگانی بخش خصوصی انتخابات اتاق بازرگانی مهدی جهانگیری محمد امیر زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۶۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم

اسحاق جهانگیری در گفت‌وگویی از وضعیت توسعه و رشد اقتصادی در کشور انتقاد کرد و گفت: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم.

به گزارش اعتمادآنلاین در ادامه چکیده ای از این گفتگو را می‌خوانید:

معتقدم در سال ۸۴ که دولت را به احمدی‌نژاد تحویل می‌دادیم خودروسازی ایران از خودروسازی ترکیه و چین جلوتر بود. دولت احمدی‌نژاد بنایی گذاشت که کشور از ریل توسعه خارج شد. امارات هم در زمینه اقتصاد در حال جلو افتادن از ماست. وقتی وزیر صنایع شدم از مردم ایران به خاطر شرایط خودرو عذرخواهی کردم. بعد از حذف پیکان طی پنج سال تولید خودرو را به یک میلیون دستگاه رساندیم. در دوره دوم اصلاحات خودرو‌های روز دنیا در کشور تولید شدند. پیکان حذف شد و خودروی ال۹۰ را با همان قیمت پیکان برای اقشار ضعیف تولید کردیم. مجلس هفتم دو طرح خارجی دولت آقای خاتمی را متوقف کرده بود. به نمایندگان مجلس گفتم، اجازه نمی‌دهم طرح تولید ال۹۰ با شرکت رنو را متوقف کنید، می‌خواهید استیضاحم کنید. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر 
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم
  • ائتلاف قالیباف و پایداری‌ها ادامه دارد؛ لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • ائتلاف قالیباف و پایداری ها ادامه دارد /لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • قطعی گاز؛ فردا در ارومیه