Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@23:25:48 GMT

امام جمعه سربیشه: ما در بایکوت خبری هستیم

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۶۶۰۲

امام جمعه سربیشه: ما در بایکوت خبری هستیم

به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی اکبر سنجری روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران شرکت کننده در تور خبری اعزامی به شهرستان سربیشه با انتقاد از نحوه مخابره خطبه های نمازجمعه افزود: برخی اداره های شهرستانی و استانی کاخ هایی ساخته اند که هیچ نیازی به آنها نیست و از طرفی مردم بعضی مناطق سربیشه با محرومیت دست و پنجه نرم می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی نمونه یکی از این محرومیت ها را در روستای کلاته کرمانی عنوان کرد و گفت: فرد بیماری در این روستا به لحاظ شرایط خاص خود باید از یک دستگاه مخصوص تنفس استفاده کند در غیر این صورت عمرش به 24 ساعت نمی رسد.
امام جمعه سربیشه اضافه کرد: دستگاه این بیمار از لحاظ برق پرمصرف است و برای منزل این بیمار 700 هزار تومان قبض صادر شده که اداره برق هم به قطع برق این منزل اقدام کرده و انتظار می رود مسئولان راهکاری بیاندیشند.
وی گفت: تعرفه برق این منزل به لحاظ شرایط خاص باید کمتر محاسبه شود اما فعلا این مشکل بین اداره برق و شبکه بهداشت پاس کاری می شود.
حجت الاسلام سنجری افزود: خبرنگاران وظیفه دارند صدای این قبیل مشکلات را به مسئولان برسانند ولی گاهی خبرنگاران شهرستانی از انتقاد کردن و تیتر زدن هراس دارند در برخی مواقع هم حتی مشکلاتی دامن زندگی شخصی شان را می گیرد.
وی با اشاره به لزوم اطلاع رسانی دستاوردهای انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته گفت: دشمن هجمه همه جانبه ای را برای ضربه زدن به انقلاب شروع کرده است که باید دستاوردها به خوبی برای مردم تبیین و معرفی شود تا از واقعیت ها با خبر باشند.
وی انتقال دستاوردها را از وظایف خبرنگاران، خطبا، ائمه جمعه و مبلغان دانست و گفت: شهرستان سربیشه تفاوت زیادی از قبل انقلاب تاکنون داشته است البته برخی ضعف ها نیز وجود دارد و داد مردم بلند است. امام جمعه سربیشه اظهار داشت: قیمت برخی کالاها تا سه برابر افزایش یافته آن هم در بازه زمانی بسیار کوتاه که نیاز به بررسی و تدبیر دارد.
وی با گلایه از برخورد برخی مسئولان نسبت به مطالبه گری گفت: برخی از مسئولان به ما نامه می زنند که اگر مردم مطالبه ای هم دارند در خطبه ها مطرح نکنند.
حجت الاسلام سنجری یکی از مشکلات جدی شهرستان سربیشه را کندی پروژه دوبانده شدن جاده بیرجند - سربیشه - نهبندان عنوان کرد و افزود: حداقل پنج سال گذشته عملیات دو بانده شدن در فاصله 20 کیلومتری پیش رفته که بسیار کند است.
وی با اشاره به فوت هشت نفر در جاده سربیشه - نهبندان به فاصله 24 ساعت گفت: اگر این کشته ها از خانواده مسئولان بودند چه کار می کنند، آیا می دانند چه تعداد خانواده داغدار شدند؟
امام جمعه سربیشه با تاکید بر اینکه راهکاری برای تسریع عملیات دوبانده شدن این مسیر داریم افزود: می توان از ظرفیت شهرداری های سربیشه، نهبندان، شوسف و مود استفاده کرد تا این کار زودتر به سرانجام برسد.
وی یادآور شد: در این چهار شهرداری هم نیروی کار داریم و هم ادوات و ماشین آلات که می تواند در این پروژه به کار گرفته شود.
سنجری با اشاره به راه اندازی 2 کارخانه آسفالت سربیشه و شوسف اظهار داشت: مبالغی به پیمانکاران راهسازی اختصاص می یابد که گاهی هم در قالب اوراق است اما می توان از این ظرفیت ها استفاده کرد.
وی گفت: از مود تا نهبندان 140 کیلومتر جاده داریم که اگر هر شهرداری 40 کیلومتر را عهده دار شود می توانیم در مدت 6 ماه پروژه را به اتمام برسانیم.
امام جمعه سربیشه با تاکید بر اینکه طبق وعده ها باید دوبانده شده این مسیر تا پایان سال 96 انجام می شد گفت: ماشین آلات راهداری در سربیشه فقط زمستان فعال می شود و بقیه سال خوابیده است که استهلاک دارند اما می توان از محل صرفه جویی آن به پروژه سرعت داد.
وی با بیان اینکه برخی ساخت و سازها برای ساختمان ادارات جزو اولویت ها نیست ادامه داد: در سربیشه استخر شنایی داریم که وعده گاه مسئولان شده و اخیرا مدیرکل ورزش و جوانان وعده چند ماهه داده که اگر با این وضع پیش برود بعضی از این پروژه ها را باید جزو آثار باستانی اعلام کنیم.
حجت الاسلام سنجری جاده بازارچه ماهیرود را یکی دیگر از مشکلات شهرستان سربیشه عنوان کرد و گفت: تردد در این جاده زیاد است ولی هنوز اقدامی برای آن انجام نشده است.
وی بیان کرد: وضع کارگران بازارچه ماهیرود نیز باید رسیدگی شود چرا که با مزد ناچیز کار می کنند و گاهی هزینه سرویس آنها از دستمزد بیشتر می شود.
امام جمعه سربیشه در ادامه این نشست بر فعال شدن رسانه ها در شهرستان سربیشه و آموزش خبرنگاران تاکید کرد و گفت: در حال حاضر خطبه های نمازجمعه مطالبی مهمی دارد که حتی به گوش مردم نمی رسد.
وی بر پیگیری محرومیت بخش های مختلف شهرستان از جمله درح نیز تاکید کرد و گفت: مشکل گازرسانی به برخی اصناف شهر سربیشه جزو مطالبات مردمی است.
حجت الاسلام سنجری با اشاره به مشکل آب در برخی روستاهای شهرستان سربیشه عنوان کرد: برخی روستاها با 80 خانوار از یک انشعاب آب استفاده می کنند و برخی روستاها هم اصلا آب ندارند.
وی با بیان اینکه سربیشه آب دارد اما مردم تشنه هستند گفت: مجتمع های آبرسانی به خاطر کمبود اعتبار راکد مانده و نیاز به اقدام جهادی مسئولان دارد.
امام جمعه سربیشه تردد کارمندان به این شهرستان را یکی از مشکلات مهم بیان کرد و گفت: برخی مسئولان حضور محدود در شهرستان دارند حتی بسیاری از کارمندانی که حکم برای سربیشه دارند در شهرستان بیرجند خدمت کرده ولی از امتیازهای منطقه محروم استفاده می کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: گازرسانی، راه اندازی بازارچه مرزی و استقرار ادارات بعد از شهرستان شدن از اقداماتی کلانی بوده که در شهرستان سربیشه صورت گرفته و جزو برکات انقلاب است.
حجت الاسلام سنجری اظهار داشت: شهرستان سربیشه 180 شهید تقدیم انقلاب کرده و در 40 سال گذشته تحولات خوبی داشته است.
وی اضافه کرد: خبرنگاران در سختی ها، مشکلات و شادی ها بین مردم هستند و باید همه قدردان این قشر باشند.
شهرستان سربیشه در 66 کیلومتری بیرجند مرکز خراسان جنوبی است.
9893*3028
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها برق خانواده خراسان جنوبی شهرداری صرفه جویی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۶۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه کشور با بیان اینکه توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست، گفت: پیام اجلاسیه منطقه‌ای، وحدت است و معنایش این است که باید هم‌افزایی فکری، برنامه ای و امکاناتی شکل بگیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری صبح امروز در دومین گردهمایی منطقه‌ای ائمه‌جمعه کشور با موضوع "عهد حضور2" با حضور استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی به میزبانی استان گلستان با اشاره به اینکه پیام اجلاسیه منطقه‌ای، وحدت است و معنایش این است که باید هم افزایی فکری ، برنامه ای و امکاناتی شکل بگیرد اظهارداشت: بصیرت مردم استان گلستان و علما و روحانیون شیعه و سنی این استان در وحدت و اتحاد زبان‌زد بوده و می‌تواند الگوی عملی خوبی برای دیگر استان‌ها باشد‌.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه کشور تاکید کرد: یکی از اولویت‌های مهم شورای سیاست‌گذاری کشور در برنامه‌ها و فعالیت‌های خود و همچنین تشکیل گردهمایی‌های منطقه‌ای، ایجاد وحدت، همگرایی و وفاق بین ائمه‌جمعه کشور در راستای اهداف مشترک توحیدی و الهی است و ارتقاء مسائل سیاسی، اجتماعی و ارتقاء جامعه از منظر اخلاقی، مهم‌ترین مسئولیت ائمه‌جمعه شیعه و سنی کشور است و درک این مسئولیت خطیر و به انجام دادن آن، مسئولیت بسیار بزرگی است.

علی‌اکبری  تصریح‌کرد: هدف از برگزاری این گردهمایی‌ها، بهره‌مندی از همگرایی، همفکری و تجربیات یکدیگر در ماموریت‌های مشترک، به‌روز شدن متناسب با شرایط جامعه و نیازهای جامعه و در نتیجه تولید محصولات خوب برای ادامه مسئولیت بزرگ ما در جهات مختلف فکری، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و پیام تشکیل این گردهمایی‌ها، وحدت، وفاق، همدلی بین ائمه‌جمعه کشور در راستای اهداف مشترک توحیدی و الهی است‌.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه کشور با اشاره به وحدت علما و ائمه‌جمعه شیعه و سنی استان گلستان تاکید کرد: وحدت و وفاق می‌تواند زمینه بسیار خوبی برای تحقق اهداف و برنامه‌های دولت سیزدهم باشد و شاهد رشد و پیشرفت در گلستان هستیم و این پیشرفت، رشد و توسعه بدون وحدت، وفاق و همگرایی بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نخواهدبود.

حاج علی اکبری تاکید کرد: با خردمندی و بصیرت مثال زدنی شاهد تحقق و توسعه وحدت میان شیعه و سنی در استان گلستان هستیم که باید الگویی برجسته برای همه کشور باشد.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • مسئولان باید در برابر سوژه‌سازی‌ها کار اقناعی انجام دهند
  • امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت | دلیل استعفای او در سال گذشته
  • بازدید امام جمعه پاوه از عملیات برفروبی «گردنه ته‌ته»
  • نشست خبری بیست ویکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • گزارش تصویری | نشست خبری بیست ویکمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)