Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «سید ابراهیم حسینی» روز پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی ساوه افزود: انقلاب اسلامی موهبت الهی است که همه باید قدردان آن باشند و برنامه های دهه فجر امسال نیز با در نظر گرفتن ایام فاطمیه باید به صورت پررنگ برگزار شود.
وی اظهار داشت: قانونگرایی و بسط انضباط اجتماعی لازمه جامعه پیشرفته و موفق است و گفتمان عمل به قانون و ایجاد تعهد در جامعه باید روز به روز برجسته شده و سطح مشارکت جویی عمومی در امور اجتماعی تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه شهرستان ساوه خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام بر پیشگیری از قانون گریزی دستورهای ویژه دارد و باید در پیشبرد امور قانون را فراتر از افراد و جریان ها دید.
حجت الاسلام حسینی گفت: قانون ستیزی رفتار ناپسند اجتماعی و ضد ارزش است و عامل آن باید از نگاه جامعه منزوی شود.
وی ادامه داد: هر نافرمانی مدنی و سرپیچی از قانون مولود ناهنجاری‌ است و برای پیشگیری و درمان این معضلات باید همه ارگان های نقش آفرین در حوزه فرهنگ عمومی پای کار باشند و به صورت جدی برنامه ریزی و اقدام کنند.
فرماندار ساوه نیز در این نشست گفت: اعتقاد و باور قلبی در کنار آموزش زمینه ساز قانون گرایی و‌ نظم اجتماعی است.
«محمد بهاروند» افزود:جامعه اسلامی باید روز به روز در الگوی قانون گرایی قوی تر و بالغ تر شود.
وی تاکید کرد: بروز آسیب های اجتماعی و تضعیف نهادهای جامعه از بازخوردهای قانون گریزی است و باید با تدابیر حکیمانه جامعه را در مسیر رعایت قانون با بهره گیری از همه ظرفیت ها به خصوص شبکه‌های اجتماعی قرار داد.
فرماندار ساوه اظهار داشت: تبیین ارزش‌های اسلامی در جامعه به خصوص برای نسل جوان از برخی تخلفات و قانون گریزی جلوگیری می کند.
بهاروند عنوان کرد: در حکومت اسلامی از شهروندان انتظار تمکین به قانونمی رود چرا که این مهم به عملیاتی شدن نظم اجتماعی کمک می کند.
رئیس دادگستری شهرستان ساوه نیز در این نشست گفت: فرهنگ سازی پایه ترویج مولفه های قانون در جای جای جامعه است.
«هادی ملکی» افزود» موضوع تاب آوری اجتماعی باید بیشتر تقویت شود چرا که برخی آمارهای پزشکی قانونی نشانگر معضلاتی در این زمینه است.
وی گفت: مردم در رعایت قانون به مسئولان نگاه می‌کنند و اگر روحیه قانون مداری جاری باشد به اجرای قانون متعهد می شوند.
به گفته رئیس دادگستری شهرستان ساوه،‌ یکی از افتخارات بزرگ حاکمیت ها، اجرای قانون و داشتن جامعه سالم است.
ملکی اظهار داشت: قضات و کارشناسان دستگاه قضایی شهرستان ساوه برای برگزاری دوره‌های آموزشی در مساجد و اماکن عمومی در زمینه قانون گرایی و انضباط اجتماعی آمادگی دارند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه نیز، گفت: تاکنون چند دوره آموزشی ویژه قانون‌گرایی و آموزش قضایی با حضور حقوقدانان و کارشناسان قضایی در مساجد و اماکن عمومی ساوه برگزار و با استقبال عمومی گسترده ای همراه شده است.
«حسین محمودی‌فر» افزود: تدوین سند قانونی با موضوع نظم اجتماعی، تعهد و قانون گرایی در جامعه ضرورت است و دلبستگی آحاد جامعه به قانون، موجب نهادینه شدن فرهنگ و روح قانون گرایی می شود.
شهرستان ساوه با 285 هزار نفر جمعیت و به دلیل ماهیت صنعتی، از شهرستان های مهاجرپذیر کشور است.
6539/6013/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها انقلاب اسلامی جامعه اسلامی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قانون نسل جوان جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۶۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  حجت الاسلام محمدخلیل‌پور   اظهار کرد: رهنمودها و نصیحت‌های امام جمعه محترم شهر ارومیه باید سرلوحه کارهای مجموعه مدیریت شهری قرار داده شود.

وی افزود: با اینکه جز کلان شهری‌های کشور نیستیم ولی هزینه‌های متناسب با کلانشهرهای کشور را در هر حال پرداخت می‌کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به معضل ترافیک گفت: تعاملات دستگاه‌های ذیربط برای رفع معضل ترافیک در شهر ارومیه یک امر ضروری است.

خلیل‌پور تصریح کرد: راکد بودن ساخت و ساز در شهر باعث افزایش جرایم اجتماعی و افزایش شغل‌های کاذب در شهر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه صنعت ساخت و ساز یکی از اساسی‌ترین مباحث اشتغال در شهر ارومیه است به عنوان نماینده مردم در شورا از امام جمعه محترم درخواست مساعدت برای ابلاغ طرح تفصیلی جامع شهری که ارومیه را به عنوان کلان‌شهر معرفی می‌کند، داریم.

خلیل‌پور تاکید کرد: با این کار می‌توانیم ضمن ایجاد اشتغال از جذب کمک‌های دولتی در مباحث مربوط به مسائل ترافیکی و… بهرمند شویم که نقش بسزایی در رونق ساخت و ساز و اشتغال‌زایی و چرخه اقتصادی و توسعه شهر دارد.

 

دیگر خبرها

  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)
  • دستور وزیر کشوربه استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاورد‌های اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است
  • تأکید امام جمعه اردبیل بر افزایش تولیدات هنری برای رفع نیازهای روز جامعه