Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان امروز 4 بهمن‌ماه در همایش استانی نماز با عنوان «شیوه‎ها و مهارت‌های دعوت به نماز» اظهار کرد:نماز در بین همه ادیان الهی وجود داشته است؛ چرا که نماز یک امر فطری است.
وی با اشاره به اینکه همه ادیان الهی با 3 ویژگی عقلانی، فطری و دارا بودن مصلحتی برای انسان‌ها شناخته می‌شوند، بیان کرد: خداوند کانون قدسی، قدرت و توانایی و منبع فیض و رحمت است و همه ادیان به نماز پافشرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر ستاد تفسیر قرآن کشور خاطرنشان کرد: در اسلام وقتی نماز تشریح شده است رابطه انسان با خدا از لحظه تولد تا مرگ با اوست چراکه می‌گوییم انا لله و انا الیه راجعون و اولین کلمه‌ای که کودک می‌شوند الله است و آخرین کلمه‌ای که در هنگام مرگ می‌گوید نیز الله است.
وی با اشاره به اینکه انبیای الهی، دعوت به نماز را در دستور کار داشتند، تصریح کرد: زیباترین لحظه برای انسان لحظه نماز اوست و این زیبایی را همگان دریافت نمی‌کنند؛ نماز مقبول را باید به آغوش کشید.
این کارشناس دینی یادآور شد: بدون نماز، حیات انسان، حیات حیوانی می‌شود؛ همه موجودات خداوند را تسبیح می‌گویند اما تسبیح انسان باید همراه با معرفت باشد.
محمدیان در مورد روش‌های نوین ترویج نماز ابراز کرد: اگر می‌خواهیم به فکر جامعه نمازخوان باشیم، اولین سنگ‌بنای آن باید از دوران بارداری مادران گذاشته شود. اسلام برای زناشویی و دوران بارداری توصیه‌هایی دارد که باید آن‌ها را جدی بگیریم.
وی بر تقویت عواطف مذهبی در دوران کودکی تأکید کرد و گفت: تا سن 4 سالگی باید حس مذهبی را با بازی‌های مذهبی ایجاد کرد، با اسباب‌بازی‌هایی مثل باربی، بی‌حجابی را در بین کودکان نهادینه می‌کنیم. نمایش نمازخوانی را به مهدهای کودک و دبستان‌ها ببرید.
دبیر ستاد تفسیر قرآن کشور با اشاره به اینکه کودکان خود را جای شخصیت‌های داستان‌ها می‌گذارند، تصریح کرد: بسیاری از قصه‌های مذهبی می‌تواند رابطه عاطفی کودکان با شخصیت‌های مذهبی را تقویت کند و قهرمان‌های داستان از ویژگی‌هایی مثل نمازخوانی برخوردار باشند.
وی سن 12 تا 15 سالگی را دورانی خطرناک و سخت برای تربیت نوجوانان دانست و افزود: در این سن بچه‌ها به دنبال استقلال‌طلبی و استدلال‌خواهی هستند و با گروه‌های هم‌سالان بیشتر جوش می‌خورند، در همین راستا در تربیت دینی این ویژگی‌ها باید درنظر گرفته شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا زنجان نماز عروسک باربی تربیت دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۶۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن سلامت با نمایش عروسک‌های دادا و کاکا+عکس

همزمان با چهارمین روز از هفته سلامت جشن سلامت با نمایش عروسک‌های دادا و کاکا و اجرای برنامه‌های متنوع در دبستان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار شد.

عروسک‌های داد و کاکا به عنوان نماد فرهنگی فرزندآوری و جوانی جمعیت هرمزگان با هدف تاثیرگذاری بر مخاطبان کودک و نوجوان، مقابله با آسیب‌های تک فرزندی، فرهنگسازی و ترویج جوانی جمعیت و فرزندآوری طراحی و ساخته است.

همچنین در این مدرسه زنگ سلامت نواخته شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • موزه‌ای که به یک فقر تربیتی پاسخ گفت/ اسباب‌بازی، دروازه شور خلاقانه
  • بازآفرینی داستانی از پهلوان ایرانی برای کودکان/ نمادی از فرهنگ پهلوانی در« پهلوان و فیل»
  • بازآفرینی داستانی از پهلوان ایرانی برای کودکان
  • برگزاری جشن سلامت با نمایش عروسک‌های دادا و کاکا+عکس
  • آموزش و پرورش پله اول حفظ حجاب
  • اتفاق جدید در پویش‌ و جشن های نوروز و رمضان امسال | وقتی جشن‌های شهری با محوریت کودکان و نوجوانان برگزار می شود
  • جزییات پویش های شهرداری تهران در نوروز و ماه رمضان | وقتی جشن‌های بزرگ برای کودکان و نوجوانان برگزار شد
  • تصاویری از کلاس آموزش نماز و قرآن ویژه کودکان در مسجد روستای الیف