Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ۲ شرکت (Sodexo) و (Starship Technologies) به تازگی اعلام کرده‌اند طرحی برای استفاده از ربات‌ها برای ایجاد نوعی شبکه حمل و توزیع خوراک به دانشجویان در دانشگاه جورج میسون (George Mason University) در ویرجینیا در دست اجرا دارند.  

دانشگاه جرج میسون در مجموع بیش از ۴۰ هزار دانشجو، استاد و کارمند اداری دارد که می‌توانند با استفاده از نرم افزار تلفن همراه (آی او اس یا اندروئید) سفارش خوراک و نوشیدنی مورد علاقه خود را بدهند تا در هر نقطه از دانشگاه و محوطه خوابگاه و باشگاه‌های ورزشی (Campus) در عرض بازه زمانی کوتاهی به دستشان برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت از برخی شرکای تجاری شرکت‌های تولید کننده خوراک صنعتی و مشهور دنیا برای این طرح کمک گرفته است که شامل Blaze Pizza، Starbucks و Dunkin هستند.

قیمت هر بار حمل خوراک به وسیله ربات خودران تنها یک دلار و ۹۹ سنت می‌شود که قیمتی مطلوب برای دانشجویان است.

۲ شرکت همکار در این طرح ۲۵ ربات دارند که مواد خوراکی درون آن‌ها قرار داده شده و بنا بر مقصد مشخص شده به دست فرد سفارش دهنده می‌رسد.

سیستم پرداخت در این طرح با استفاده از تلفن‌های همراه و گزینه پرداخت دیجیتال انجام می‌شود و طراحان هدف از ابداع این شیوه نوآورانه در حمل و توزیع مواد خوراکی را بهبود کیفیت در زندگی دانشجویان، استادان دانشگاه و کارکنان در زمان کار و تحصیل در این مکان علمی اعلام کرده‌اند.

این شیوه همچنین سبب کاهش هدر رفت وقت و نیز سفارش خوراک سالم از سوی افراد به جای سفارش مواد خوراکی فاقد ارزش تغذیه‌ای و سالم می‌شود.

بسیاری از دانشجویان مجبور به انتظار طولانی در صف‌های توزیع خوراک روزانه در محوطه غذاخوری دانشگاه‌ها هستند که به‌ویژه در زمان امتحان‌های پایان ترم سبب اتلاف وقت دانشجویان می‌شود و بسیاری از مصرف خوراک صرف نظر می‌کنند، اما با این راهکار می‌توانند در محل‌های محوطه دانشگاه خوراک مورد علاقه خود را مصرف کنند.

با رسیدن ربات به مقصد انتخابی، کاربر با وارد کردن کد رمز اعلامی از سوی نرم افزار می‌تواند درب ربات را باز و خوراک خود را تحویل بگیرد.

کل فرآیند سفارش تا تحویل خودرو کمتر از ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و هر ربات می‌تواند حداکثر تا ۱۳ کیلوگرم را مصرف کند.

در ساخت این ربات‌ها از فناوری‌هایی مانند زبان یادگیری ماشین، هوش مصنوعی و همگن سازی حسگر‌ها استفاده شده است تا ربات‌ها بدون وقفه در مسیر درست به مقصد اعلامی برسند.

منبع: foodnewsfeed

انتهای پیام/

فناوری جدید در سفارش غذا

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۶۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات انسان‌نمای تسلا سال آینده آماده فروش می‌شود

به گزارش علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا گفت، ربات انسان‌نمای تسلا هنوز در آزمایشگاه است، اما ممکن است تا پایان سال آینده آماده فروش شود.

چندین شرکت روی ربات‌های انسان‌نما شرط‌بندی کرده‌اند تا کمبود نیروی کار احتمالی را برآورده کنند و کار‌های تکراری صنایعی مانند لجستیک، انبارداری، خرده‌فروشی و تولید خطرناک یا خسته‌کننده را انجام دهند.

ماسک در یک کنفرانس تلفنی به سرمایه گذاران گفت: حدس می‌زنم ربات تسلا به نام «اوپتیموس» (Optimus) بتواند تا پایان سال جاری وظایف خود را در کارخانه انجام دهد.

ربات‌های انسان نما برای چندین سال توسط هوندا ژاپن و هیوندای موتور بوستون داینامیکس در حال توسعه بوده اند.

امسال، استارت‌آپ «فیگور» Figure تحت حمایت مایکروسافت و انویدیا اعلام کرد که با شرکت خودروسازی آلمانی «بی ام و» (BMW) برای استقرار ربات‌های انسان‌نما در تأسیسات این خودروساز در ایالات متحده، همکاری امضا کرده است.

میلیاردر ماسک قبلاً گفته بود که فروش ربات‌ها می‌تواند بخش بزرگ‌تری از تجارت تسلا نسبت به سایر بخش‌ها از جمله خودروسازی باشد.

ماسک با اشاره به توانایی‌های هوش مصنوعی گفت: «فکر می‌کنم تسلا در بین هر سازنده ربات‌های انسان‌نما بهترین موقعیت را دارد تا بتواند با استنباط کارآمد از خود ربات به تولید حجم برسد.»

ماسک سابقه ناکامی در تحقق وعده‌های جسورانه دارد. در سال ۲۰۱۹، او به سرمایه گذاران گفت که تسلا تا سال ۲۰۲۰ شبکه‌ای از خودرو‌های خودران روباتاکسی را راه اندازی خواهد کرد.

تسلا اولین نسل ربات «اوپتیموس» خود را با نام «بامبل بی» (Bumblebee) در سپتامبر ۲۰۲۲ عرضه کرد. امسال، این شرکت ویدیویی از نسل دوم ربات دوپا که یک تی شرت را در محل شرکت تا می‌کند، منتشر کرد.

ویدئوی فیگور که در فوریه از ربات «۰۱» خود منتشر شد، آن را در حال ساخت قهوه نشان می‌دهد، در حالی که بوستون داینامیک هفته گذشته از یک پلت‌فرم الکتریکی برای ربات انسان‌نما اطلس خود رونمایی کرد که در حال چرخش و تغییر از حالت خوابیده به حالت ایستاده و راه رفتن دیده می‌شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرسدس جی کلاس برقی رونمایی شد؛ شاسی‌بلند چهار موتوره با گشتاور شگفت‌انگیز (+عکس)
  • کشف شگفت‌انگیز دانشمندان: این سیارک تکه‌ای از ماه است!
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • (تصاویر) زمین شگفت انگیز را از بالا ببینید
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • تعرض نیروهای امنیتی به دانشجویان حامی فلسطین در قاهره
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • ربات انسان‌نمای تسلا سال آینده آماده فروش می‌شود
  • پهپاد‌های شگفت انگیز
  • تاثیر شگفت انگیز شکلات تلخ برای بیماری‌های روده‌ای