Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@16:00:11 GMT

قطر: بحران شورای همکاری خلیج (فارس) حل نشده است

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۶۸۱۹

قطر: بحران شورای همکاری خلیج (فارس) حل نشده است

وزیر خارجه قطر اعلام کرد، تاکنون هیچ نشانه‌ و پیشرفتی از حل بحران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس دیده نشده است.

به گزارش ایسنا، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در اظهاراتی به شبکه آمریکایی بلومبرگ گفت، تاکنون هیچ نشانه‌ای از حل بحران شورای همکاری خلیج فارس دیده نشده است. از زمان برگزاری نشست این شورا در ماه دسامبر هیچ‌گونه تحرک یا اقدامی برای حل بحران صورت نگرفته در حالی که انتظار می‌رفت پیشرفت‌هایی در این باره حاصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر اعلام رای‌الیوم، وی افزود، قطر به قدرت کشورهای شورای همکاری خلیج فارس ایمان دارد، ترکیه، ایران و عراق بخش مهمی از منطقه هستند و دوحه باید با دیگر کشورهای منطقه نیز روابط و مشارکت داشته باشد.

آل ثانی ادامه داد: ما روابط استراتژیک مستحکمی با ترکیه داریم و در روزهای دشوار از یکدیگر حمایت کرده‌ایم، این استراتژی ماست. همچنین ایران بخشی از جغرافیا و همسایه ماست و امیدواریم شورای همکاری خلیج (فارس) طی یک گفت‌وگوی مثبت با ایران تعامل داشته باشند.

وی پیرامون خروج قطر از سرمایه‌گذاری‌ها در امارات یا هر کشور محاصره‌کننده دیگری گفت، قطر تصمیمات خود را در زمینه سرمایه‌گذاری با سیاست درهم‌نمی‌آمیزد، همانند اقدامی که در خط لوله‌های گاز اتخاذ کرد و نیاز امارات به گاز را همچنان تامین می‌کند و این کشور در تولید انرژی خود به این خط لوله متکی است.

پنجم ژوئن ۲۰۱۷ کشورهای مصر، امارات، بحرین و عربستان روابط دیپلماتیک خود را با قطر به بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع کردند اتهامی که دوحه بارها آن را تکذیب کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۶۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۱۴ ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، فاطمه تختی نژاد در مصاحبه با خبرنگار صداو سیما افزود: مهم‌ترین این برنامه‌ها صبح بخیر هرمزگان، کلودنگ عشق، پسین هرمزگان و آهنگ تندرستی است.
وی گفت: به طور میانگین هفته‌ای یک بار رادیو خلیج فارس با رادیو‌های سراسری مانند، معارف، ایران و قرآن و نیز رادیو‌های استان‌های دیگر اجرای مشترک دارد.
رادیو خلیج فارس از سال ۱۳۴۵، بعد از رادیو ارومیه فعالیت خود را آغاز کرد.
در کشور نیز رادیو ۸۴ ساله شد.

بیشتربخوانید:معرفی نفرات برگزیده پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر هرمزگان

دیگر خبرها

  • پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع | به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • ایران به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • حق امضا از خطیر گرفته شد؟!
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • تولید بیش از ۱۴ ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس
  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد
  • ویزای شنگن ۵ ساله برای شهروندان کشور‌های عربی