Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ «عبدالله‌المعلمی» نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل مدعی شد: هر گونه راه حل سیاسی در یمن باید حاکمیت دولت، اتحاد نیرو‌های مسلح، تعهد به ابتکار عمل در خلیج فارس، گفت‌وگوی ملی و قطعنامه‌های شورای امنیت را تضمین کند.

وی در ادامه مدعی شد که عربستان سعودی همچنان به حمایت از مردم یمن و حمایت از دولت آن‌ها و پاسخگویی به نیاز‌های بشردوستانه آن‌ها ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

المعلمی در ادامه مدعی شد که گروه انصارالله تحت حمایت ایران علاقه‌مند به صلح نیست.

وی با طرح اظهاراتی بی‌اساس درباره ادعای حمله به یک پایگاه نظامی در یمن توسط یک هواپیمای بدون سرنشین ساخت ایران، از شورای امنیت خواست ایران را تحت فشار قرار دهد تا با توجه به قطعنامه‌های این سازمان، تهران یک راه حل سیاسی جامع در یمن را بپذیرد.

نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل همچنین با انتقاد از رفتار رژیم صهیونیستی در برابر مردم فلسطین از جامعه بین‌المللی خواست تا مسئولیت‌های خود را بر عهده گیرد و برای حل بحران فلسطین و احقاق حقوق فلسطینیان وارد عمل شود.

وی همچنین از شورای امنیت و جامعه بین‌المللی خواست که مقام‌های اشغالگر اسرائیلی را مجبور به اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی کنند تا اسراییل وادار شود به محاصره نوار غزه پایان دهد.

این مقام سعودی مدعی شد: کشور من بر اهمیت صلح جامع و پایدار در خاورمیانه به عنوان یک گزینه استراتژیک برای پایان دادن به مناقشات اعراب و اسرائیل با توجه به منافع بین‌المللی و طرح نقشه صلح اعراب تاکید می‌کند، این طرح شامل ایجاد یک کشور فلسطینی در مرز‌های مشترک با اورشلیم است و موجب پایان دادن به حضور اشغالگرانه اسرائیل در این منطقه می‌شود. همین‌طور این برنامه شامل راهکاری برای تمام سرزمی‌های عربی از جمله جولان در سوریه و لبنان است.

وی همچنین با طرح این ادعا که پادشاهی سعودی، براهمیت رسیدن به یک راه حل سیاسی درست برای پایان دادن به رنج مردم سوریه تاکید می‌کند، خواستار خروج همه نیرو‌های خارجی، به ویژه ایران و گروه‌های تحت حمایت ایران از سرزمین سوریه شد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 نماینده عربستان انصارالله صلح در یمن فشار و تهدید ایران بحران یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۶۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا در حرف و عمل از اسرائیل می‌خواهد که پس از حمله ایران، خویشتنداری کند/ تل‌آویو احتیاط را در دستور کار دارد

ابوالفضل خدائی:  هوارد لافرانچی در مقاله ای برای کریستین ساینس مانیتور نوشت: همه مقام های آمریکایی می دانند که هر یک موشک از بیش از صد موشک بالستیک ایران که بر زمین اصابت می کرد، می توانست تلفات و خسارات وحشتناکی به بار آورد و جنگ غزه را به یک درگیری گسترده تر منطقه ای با پیامدهای غیرقابل پیش بینی تبدیل کند.

 دولت بایدن، پس از یک تلاش تدافعی توانمند و جمعی برای خنثی کردن بارش موشک های ایران، اکنون امیدوار است که پیام "حمایت آهنین" از اسراییل بتواند از تشدید جنگ غزه به سمت یک درگیری منطقه ای جلوگیری کند.

در انتهای داستان، اسراییل از حمله ایران بدون آسیبی سر برآورد- نتیجه ای که برتری نظامی اسراییل و شرکایش و هماهنگی بدون رقیب آنها را نشان داد. اما گذشته از همه اینها، موفقیت در خنثی کردن این موشک های بالستیک بود که سرشت کارسازِ حمایت شرکای بین المللی از اسراییل را در عبور از تنش های یک همسایگی خصم آلود، پر رنگ ساخت. حتی اردن و تا حدودی عربستان سعودی هم در این چتر دفاعی با آمریکا و دیگر شرکایش همکاری کردند.

با توجه به این نمایش همبستگی بین المللی است که آمریکا و دیگران امیدوارند اسراییل آن را در ارزیابی های خود برای واکنش به حمله ایران و نیابتی هایش در نظر بگیرد. یک مقام ارشد کاخ سفید می گوید: "هیچ کس نمی خواهد از نردبان تشدید بالا برود. خنثی کردن حمله ایران، یک دستاورد فوق العاده از توان نظامی و مشارکت شرکای ائتلاف بود. در حرکت به جلو، نیازمند آن هستیم که این نکته را در نظر داشته و به آن اندیشه کنیم."

برخی تحلیلگران می گویند که ناکامی ایران در وارد کردن آسیبی جدی به اسراییل، یک شکست برای تهران است. برخی دیگر می گویند که ایران آنچه را در نظر داشت، پیاده کرد آنهم با نشان دادن اینکه می تواند از قلمروی خود به اسراییل حمله کند.

اما بایدن هم به نتانیاهو تاکید کرد که چنین حمایت قاطع بین المللی به رهبری آمریکا در کار نخواهد بود اگر اسراییل تصمیم بگیرد به گونه ای علیه ایران تلافی کند که خطر فروکشیدن منطقه به یک جنگ بزرگتر را در بر داشته باشد، تحولی که هیچ کس خواهان آن نیست.

این وضعیت، اسراییل را در وضعیتی قرار می دهد که میان رویکرد تاریخی اش یعنی نمایش قدرت و تلافی شدید در پاسخ به هر تجاوزی، با اهمیت حفظ حمایت "آهنین" بین المللی، سبک سنگین کند. پیش از حمله ایران، آن حمایت کمرنگ می شد چرا که اسراییل در حال مجازات حماس و غیرنظامیان فلسطینی در غزه بود.

دیپلمات ها و تحلیلگران بین المللی می گویند که اسراییل ناچار است دو فاکتور کلیدی را در نظر بگیرد: نخست، آیا می تواند عدم پاسخ به چنین حمله ای را، که نخستین مورد در تاریخ اسراییل هم هست، تحمل کند؟ حمله ای که هرچند ناموفق اما توانایی ایران و اراده اش را برای سرشاخ شدن با اسراییل نشان داد. دوم، آیا حفظ حمایت بین المللی، بر سیاست دفاعی اسراییل از زمان بنیانگذاری اش رجحان دارد؛ سیاستی که بر تلافی هرگونه حمله ای، در مواردی حتی با قدرت بیشتر، تمرکز دارد؟

به گزارش رسانه های اسراییلی، در نشست یکشنبه کابینه جنگی اسراییل، درخواست برخی اعضا برای حملات تلافی جویانه فوری علیه ایران، کنار گذاشته شد. کابینه جنگی دوباره روز دوشنبه جلسه داشت که نشان از نهایی نشدن تصمیم دارد.

بنیامین فریدمن، مدیر اندیشکده اولویت های دفاعی در واشنگتن، می گوید که اسراییلی ها خواهان درگیر شدن در یک رویارویی تلافی جویانه در برابر ایران نیستند، بنابراین ممکن است فضایی برای احتیاط وجود داشته باشد. ممکن است بگویند پاسخ می دهیم اما سپس در همان سطحی عمل کنند که سالها علیه ایران عمل کرده اند، مثل هدف گرفتن افسران سپاه پاسداران و ترور دانشمندان هسته ای ایران.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897028

دیگر خبرها

  • ناراحتی عجیب تلویزیون سعودی از اتفاقات اصفهان!
  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • آمریکا در حرف و عمل از اسرائیل می‌خواهد که پس از حمله ایران، خویشتنداری کند/ تل‌آویو احتیاط را در دستور کار دارد
  • گزارش رسانه‌های خارجی درباره صدای انفجار در ایران
  • دفاع از ملت فلسطین مسئولیت بزرگ امت اسلام است
  • کنایه رهبر انصارالله یمن به کشورهای اسلامی در حمایت از فلسطین
  • فیلم/ واکنش انصارالله به تنبیه اسرائیل توسط ایران
  • رهبر انصارالله یمن: این معادله تثبیت شد که اگر دشمن اقدامی کند، باید منتظر واکنشی سهمگین باشد
  • خبرنگاران بازوی رسانه‌ای سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌شوند
  • علامه صادق جعفری: ویرانی قبرستان بقیع، ضربه ای بر قلب امت اسلامی بود