Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، شرکت بوئینگ روز چهارشنبه موفق شد نخستین پرواز آزمایشی ماشین پرنده خودران خود را که PAV (به معنای وسیله نقلیه هوایی شخصی) نامیده می‌شود، در ویرجینیا به انجام برساند.

شرکت بوئینگ نکست، که از شرکت‌های زیرمجموعه بوئینگ بوده و در زمینه حمل و نقل هوایی فعالیت دارد، اقدام به طراحی و توسعه این خودروی برقی پرنده به منظور پرواز بر فراز خیابان‌های پر از ترافیک کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمونه اولیه این خودروی پرنده برقی که قادر است مسافران را تا مسافت ۵۰ مایلی (۸۰ کیلومتری) جابجا کند، موفق شد عملیات بلند شدن (تیک آف)، ماندن در هوا و فرود را با موفقیت به انجام برساند.

شرکت بوئینگ که در زمینه تولید هواپیما‌های تجاری و نظامی فعالیت دارد، در تلاش است در زمینه توسعه امنیت وسایل نقلیه هوایی خودران نیز فعالیت کند.

آزمایش بعدی این خودروی پرنده، جابجایی میان پرواز عمودی و حرکت روبه جلوست که از بزرگترین چالش‌ها برای هر وسیله پرونده پر سرعت عمود پرواز محسوب می‌شود.

گفتنی است شرکت‌هایی مانند ایرباس و شرکت تکستران، در حال فعالیت بر روی خودرو‌ها و تاکسی‌های پرنده خود هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۶۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمل جراحی موفقیت‌آمیز خونریزی مغزی کودک ۹ ساله در بیمارستان رازی سراوان

  محمود کهن سال رئیس بیمارستان رازی سراوان گفت: دختر 9 ساله سراوانی که در اثر تصادف دچار خونریزی مغزی اپیدورال شده بود، توسط  جراح مغز و اعصاب بیمارستان رازی سراوان  تحت عمل جراحی اورژانسی قرار گرفت و جانش نجات یافت.

وی ادامه داد: این دختربچه که بر اثر سانحه تصادف دچار کاهش سطح هوشیاری شده بود، به سرعت به این بیمارستان منتقل شد، با معاینات اولیه و انجام سی‌تی‌اسکن، خونریزی مغزی اپیدورال در ناحیه سر وی تشخیص داده شد.

وی افزود:  حال عمومی بیمار رو به بهبود است و بیمار پس از بستری در بیمارستان، از بخش مراقبت‌های ویژه مرخص خواهد شد.

دکتر کهنسال گفت: خونریزی مغزی اپیدورال یکی از اورژانس‌های شایع در تصادفات سر است و اگر به موقع تشخیص و درمان نشود، می‌تواند به مرگ بیمار منجر شود. خوشبختانه در این مورد، بیمار به موقع به بیمارستان منتقل شد و با اقدام سریع تیم پزشکی، جان وی نجات یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • گرانترین خودروی برقی آفرود چینی در راه است
  • عملیات موفقیت‌آمیز «قسام» علیه عناصر صهیونیست در غزه
  • این آزمایش سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد
  • آزمایش جدیدی که سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد
  • نصب ۹۵ دستگاه ردیاب برروی خودروی دهیاران قزوین
  • عمل جراحی موفقیت‌آمیز خونریزی مغزی کودک ۹ ساله در بیمارستان رازی سراوان
  • هزینه آزمایش خون در منزل
  • اجرای موفقیت آمیز طرح بورسیه صنعتی دانشجویان در استان یزد
  • ایران ۵ بحرین ۳: انجام موفقیت‌آمیز اولین مأموریت
  • ساخت کیت انتقال ژن با پایه کربنی در کشور