Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@01:33:25 GMT

افزایش مهلت ثبت سفارش‌ واردات کالا

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۶۹۴۷

ساعت24-رئیس کل گمرک ایران از افزایش مهلت قانونی ثبت سفارش کالاها از سه ماه به ۶­ ماه­ خبر داد.

به گزارش گمرک ایران، مسائل مربوط به تامین ارز و طولانی شدن پروسه ثبت‌ سفارش کالا‌های وارداتی، ­ باعث شده کالا‌های برخی از واردکنندگان به سازمان اموال تملیکی تحویل داده شود و مشکلاتی را برای واردکنندگان به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاخیر در ترخیص کالا‌ها در گمرک مساله‌ای که می‌تواند به علل مختلف از جمله طولانی شدن فرایند ثبت سفارش، تامین ارز یا سایر مشکلات مربوط به ثبت سفارش کالا‌ها به وجود آید.

در چنین شرایطی تعیین مهلت ۲ماهه برای تحویل کالا‌ها به سازمان اموال تملیکی بسیار کم به نظر می‌رسد که رئیس کل گمرک در این باره با تشریح فلسفه این اقدام از افزایش مهلت ثبت سفارش در آینده‌ای نزدیک از سه ماه به شش ماه خبر داد.

مهدی میراشرفی، رئیس کل گمرک ایران درباره ضرورت انتقال کالا‌های موجود در گمرک به سازمان اموال تملیکی بعد از ۲ ماه اظهار داشت: ستاد تدابیر ویژه اقتصادی از بیم اینکه کالا‌ها در گمرک بمانند و مصداق احتکار پیدا کنند مصوبه‌ای صادر کرد مبنی بر اینکه کالا‌ها چه در مناطق آزاد و چه در اماکن گمرکی بعد از ماه مشمول اموال متروکه می‌شوند.

وی اضافه کرد: با این حال در عمل، چون برای ثبت سفارش فقط ­­سه ماه فرصت وجود دارد، صاحبان کالا تا می‌خواستند برای واردات کالای خود ارز دریافت کنند عملا مهلت ثبت سفارش سرمی‌آمد و طبق قانون این کالا‌ها باید به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تحویل داده می‌شدند.

میر اشرفی با اشاره به متروکه شدن برخی از کالا‌ها در گمرک شهید رجایی ادامه داد: با این حال ماده ۳۳ قانون امور گمرکی این امکان را به صاحبان کالا که تا زمانی که کالا فروش نرفته است به سازمان جمع آوری و فروش کالا‌های متروکه مراجعه کرده و مانع فروش کالای خود شوند.

رئیس کل گمرک با بیان اینکه مقرر شده است تا کالا‌های اساسی مشمول انقضای ثبت سفارش نشوند، ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک مهلت ثبت سفارش به شش ماه افزایش پیدا خواهد کرد تا متروکه شدن کالا‌ها برای واردکنندگان مشکلی ایجاد نکند.

کالا‌های متروکه کالا‌هایی هستند که صاحب آن به هر دلیل جهت ترخیص آن به گمرک مراجعه نکرده باشد یا در ارائه اسناد و مدارکی که لازم است تاخیر داشته باشد و این کالا‌ها به سازمان اموال تملیکی اعاده داده می‌شوند.

منبع: جام جم آنلاین

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۶۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف خودرو‌های توقیف‌شده در اموال تملیکی بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، سید علی عسکری در بازدید رئیس کل دادگستری استان بوشهر از انبار‌های اموال تملیکی استان بوشهر، افزود: با تلاش‌های صورت گرفته، در زمان حاضر فقط چند خودرو در انبار‌ها باقی‌مانده و همچنین موتورسیکلت‌های در اختیار این اداره کل در انبار‌های مسقف تا زمان تعیین تکلیف نگهداری می‌شوند.

وی گفت: بخش سردخانه‌ای انبار مرکزی اداره کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی برای نگهداری کالا‌های زود فساد نیز در آینده نزدیک ایجاد می‌شود.

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر اظهار کرد: کالا‌های جدید ورودی به انبار‌های سازمان با همکاری دستگاه قضا در کمترین زمان ممکن تعیین تکلیف می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر نیز در این بازدید با تاکید بر نگهداری مطلوب از خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های موجود در انبارها، گفت: برای جلوگیری از فرسایش و صیانت از اموال عمومی، این وسایل نقلیه باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

مهدی مهرانگیز افزود: در همین راستا تعیین تکلیف اموال تملیکی در انبارها، نحوه نگهداری و روند تعیین تکلیف کالا‌ها و بررسی این قبیل پرونده‌ها در اولویت دستگاه قضا قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: با هدف جلوگیری از تضییع حق مردم و بیت‌المال، باید در روند ترخیص و تعیین تکلیف این کالا‌ها تسریع شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر اظهار کرد: شرایط آب و هوایی استان زمینه‌ساز فساد موادغذایی و بهداشتی است که انتظار می‌رود این قبیل کالا‌های موجود در انبار‌های سازمان اموال تملیکی در اولویت تعیین تکلیف قرار گیرند.

دیگر خبرها

  • توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت اسرائیل
  • توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت رژیم جعلی صهیونیستی
  • ۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد
  • شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • تعیین تکلیف خودرو‌های توقیف‌شده در اموال تملیکی بوشهر
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان
  • بخشنامه جدید برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان
  • مخبر: رویه فعلی ثبت سفارش واردات کالا و تخصیص ارز باید تغییر کند
  • ارز خودرو کجا رفت؟