Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه آلمان در دیدار با همتای آمریکایی خود در واشنگتن با توجه به مناقشات بین آمریکا و روسیه درباره پیمان منع موشک‌های میان برد هسته‌ای از مسکو خواست درباره برد موشک‌های خود شفاف سازی کند. ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷ بین الملل اروپا آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان، "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان در سفر به واشنگتن و دیدار با "مایک پامپئو"، وزیر امور خارجه آمریکا از روسیه خواست تا درباره برد موشک های جدید خود شفاف سازی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناتو و در صف مقدم آن ها دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روسیه را متهم می کند که با موشک های جدید خود مدل  9M729 پیمان منع موشک های میان برد هسته‌ای موسوم به "ای ان اف" را نقض می کند.

 "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا تصمیم دارد به‌بهانه عدم پایبندی روسیه به توافق منع موشک‌های میان‌برد هسته‌ای موسوم به "ای‌ان‌اف" از این معاهده خارج شود.

مقام نظامی روس: ما پیمان موشکی را نقض نکرده‌ایمریابکوف: آمریکا فقط به‌دنبال بهانه برای خروج از پیمان موشکی استدرخواست آلمان از روسیه برای نجات پیمان موشکی

آمریکا به روسیه یک اولتیماتوم 60روزه داده تا دوباره به این توافق پایبند شود و از روسیه درخواست کرده که سلاح‌های موشکی نوع 9M729 خود را نابود کند. این اولتیماتوم آمریکا طی روزهای آینده (دوم فوریه) به تاریخ پایانی خود نزدیک می‌شود. واشنگتن اعلام کرده که اگر روسیه در این دوره زمانی به این توافق پایبند نشود آمریکا خروج خود را از آن اعلام می‌کند.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد در زمان ریاست جمهوری رونالد ریگان با میخائیل گورباچف، رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق مذاکره شد. این پیمان در سال 1998 به‌تصویب مجلس سنای آمریکا رسید. هدف این پیمان ممانعت از تولید و نیز نابودی موشک‌های هسته‌ای کوتاه‌برد و میان‌برد و همچنین موشک‌های متعارف هر دو کشور بود.

هایکو ماس بر این عقیده است که پیشنهادات مسکو درباره موشک های جدید خود و پایبندی به معاهده موشک های میان برد هسته ای کافی نیست. به گفته وی باید الزامات لازم درباره چگونگی شفاف سازی در این باره وجود داشته باشد. تا به حال روسیه آماده نبوده شفافیت کامل را در این راستا ایجاد کند. انتظارات همچنان روی میز قرار دارند و توپ در زمین روسیه است.

هایکو ماس، جمعه هفته گذشته هم در سفر به مسکو با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود هم درباره قرارداد موشک‌های میان‌برد هسته‌ای و لزوم پایبندی به آن صحبت کرده است.

ماس در روسیه گفت: این قرارداد منافع امنیتی ما را به‌شیوه‌های بنیادین به هم نزدیک می‌کند. ما بر این باوریم که روسیه می‌تواند این توافق را نجات دهد.

هایکو ماس در آستانه سفر خود به واشنگتن تصریح کرد که ما نمی توانیم از آمریکا صرف نظر کنیم. از این رو ما می خواهیم شراکت خود را تقویت کرده و در صورت لزوم از نو بازسازی کنیم. بخصوص در مواقع بحران های بین المللی به شایستگی عمل واشنگتن نیاز است.

وی این مسئله را خوب ارزیابی کرد که با وجود بحران تعطیلی دولت در آمریکا می تواند مذاکراتی را در این کشور انجام دهد.

ماس شب گذشته به نیویورک سفر کرد تا به عنوان عضو موقت شورای امنیت سازمان ملل که از اول ژانویه به آن دست یافته در یک نشستی با موضوع حمایت از آب و هوا شرکت کند.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "آلمان" اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار آلمان اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار آلمان اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۶۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سازمان فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بامداد پنجشنبه تایید کرد که نیرو‌های مسلح یمن چند موشک و پهپاد به سمت یک کشتی آمریکایی شلیک کردند.

سنتکام، اما مانند ادعا‌های گذشته، این‌بار نیز مدعی شد که یک موشک و ۴ پهپاد پرتاب‌شده از یمن را بر فراز خلیج عدن رهگیری کرده است.

در این بیانیه آمده است: «موشک شلیک شده توسط یمنی‌ها احتمالاً یک کشتی متعلق به یک شرکت آمریکایی با ۱۸ آمریکایی و ۴ یونانی را هدف گرفته بود».

پیش از این در شامگاه چهارشنبه، «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرده بود نیروی دریایی این کشور طی عملیاتی نظامی کشتی آمریکایی «MAERSK YORKTOWN» را با چند موشک دریایی مناسب در خلیج عدن هدف قرار داده است.

سریع همچنین گفت که نیروی پهپادی این کشور طی دو علمیات نظامی دیگر یک ناوشکن جنگی آمریکایی را در خلیج عدن و کشتی اسرائیلی «MSC VERACRUZ» را در اقیانوس هند با پهپاد مورد اصابت قرار داده که تمام عملیات‌ها با موفقیت انجام شده است.

نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرده اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به باریکه غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی و کشتی نیرو‌های ائتلاف حامی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

دیگر خبرها

  • تایفون آمریکا در راه آسیا و اقیانوسیه(+عکس)
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد
  • پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده
  • پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا
  • پولیتیکو: آمریکا ماه گذشته موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • تاکید بایدن بر حمایت‌های واشنگتن از کی‌یف