Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@16:07:39 GMT

5 برنامه گردشگری در هرمزگان اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۷۰۰۲

5 برنامه گردشگری در هرمزگان اجرا می شود

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری هرمزگان، رضا برومند در آیین آغاز بکار این جشنواره سه روزه، اظهار داشت: نخستین جشنواره استانی گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی که در میناب آغاز شده اولین آن رویدادهاست.
وی ادامه داد: از ظرفیت هنرمندان برای معرفی استان استفاده خواهیم کرد و فراخوان جشنواره عکس و فیلم « هرمزگان من» با همین منظور منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان بیان داشت: همایش خزر تا خلیج فارس در بهمن با حضور تمام مدیران تاسیسات گردشگری و تورگردانان در بندرعباس برگزار می شود.
برومند ادامه داد: در این رویداد ظرفیت های گردشگری استان برای حاضران معرفی خواهد شد.
وی افزود: هفته فرهنگی هندوستان هم نیمه دوم اسفند امسال در بندرعباس برگزار می شود و این برنامه با توجه به وجود برخی و تعامل های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مردم هرمزگان با هند و مردم اشتراک های فرهنگی با مردم این کشور انجام می شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان خاطر نشان کرد: تور گردشگری دریایی و نمایشگاه صنایع دستی دریایی تا پایان برگزار می شود که همه این رویدادها نتیجه ساخت چشم انداز زییا از گردشگری و صنایع دستی است.
برومند افزود: گردشگری یک استعداد است که سومین منبع درآمدزای جهان به شمار می رود و بسیاری از آسیب های سایر منابع درآمدی را ندارد.
« جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی به مدت سه روز از سوم تا پنجمن بهمن در بخش های عرضه، مسابقه آشپزی تفریحی بین خانواده ها و آشپزی حرفه ای بین مراکز مجاز پذیرایی و انتخاب مراکز برتر غذا در مجموعه تفریحی گردشگری صدف میناب در حال برگزاری است.
3219/ 6048
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها خانواده روابط عمومی گردشگری گردشگری استان گردشگری و صنایع دستی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۷۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۳۸۷ میلیارد ریال از اعتبارات ملی برای میراث‌فرهنگی خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: ۳۸۷ میلیارد ریال اعتبار از محل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی سال ۱۴۰۲ بابت اجرای مصوبات سفر به خراسان شمالی اختصاص یافت.

علی مستوفیان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: باتوجه‌ به اینکه خراسان شمالی نیاز به جذب اعتبارات ملی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری، کارگاه‌های صنایع‌دستی و مرمت بناهای تاریخی و ... دارد، با پیگیری‌های صورت‌گرفته ۳۸۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی ۱۴۰۲ طرح‌های تملک دارای سرمایه‌ای برای حوزه‌های گردشگری میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی جذب شد.

وی با بیان اینکه جذب اعتبارات ملی می‌تواند به ایجاد زیرساخت‌های گردشگری برای ارائه خدمات مناسب و ماندگاری مسافر کمک کند، تأکید کرد: از محل این اعتبار اقداماتی چون ساماندهی و مرمت بناهای مهم تاریخی، احداث و تکمیل موزه‌ها، ایجاد سیستم حفاظتی، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، مطالعه ایجاد مجتمع‌های گردشگری، مطالعه و شناسایی زیرساخت‌های موردنیاز محورهای گردشگری و... انجام می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پنج رویداد فرهنگی کردستان ثبت ملی شد
  • صنایع‌دستی ظرفیتی بی‌نظیر برای تحقق شعار سال
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی
  • بازدید رایگان از مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی در روز اول اردیبهشت
  • ارتقای مهارت بیش از ۶ هزار صنعتگر صنایع دستی
  • مرمت دیوار تاریخی سدار در بندرخمیر
  • بیش از ۶ هزار نفر در دوره های صنایع‌دستی آموزش دیدند
  • جذب ۳۸۷ میلیارد ریال از اعتبارات ملی برای میراث‌فرهنگی خراسان شمالی
  • سومین جشنواره سمنوپزان نوروزگان روستای صح برگزار شد