Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هنری اداره کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی درباره علت تعطیلی پنج روزه تئاترها گفت: طبق مصوبه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید دو روز قبل و دو روز پس از شهادت حضرت زهرا(س) حرمت نگه داشته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مشهدپیام، در خصوص علت تعطیلی پنج روزه تئاترهای مشهد گفت: براساس مصوبه مربوط به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام شده است که در خصوص دو روایت 75 روز و 95 روز شهادت حضرت زهرا(س) دو روز قبل از شهادت و دو روز پس از شهادت ایشان حرمت نگه داشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: تعدادی از تئاترهایی که در سالن‌ها اجرا می‌شوند موزیکال هستند و اگر قرار باشد فقط این تعداد از تئاترها تعطیل شده و بقیه اجرا شوند با اعتراض مواجه می‌شویم.

وی اضافه کرد: بنابراین برای نگه داشتن حرمت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مجبور به این شدیم که تمامی تئاترها را طی این پنج روز تعطیل کنیم.

محمدی با اشاره به اینکه سؤال کردند که چرا در حوزه سینما این اتفاق نیفتاده، یادآور شد: تصمیم‌گیری در حوزه سینما به صورت کلان کشوری است و بر مبنای مصوبه‌ای که درباره آن اعلام کردند تعطیلی رسمی از اذان مغرب روز قبل از شهادت تا اذان مغرب روز شهادت تعطیل است.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی متذکر شد: این مصوبه شورای تبلیغات اسلامی هم در حکم مصوبه شورای فرهنگ عمومی به شمار می‌رود.

گفتنی است، پیش از این یکی از اعضای شورای نظارت بر تئاتر استان خراسان رضوی در پست اینستاگرامی خود (در اینجا بخوانید) با اشاره به تعطیلی پنج روزه تئاترها در شهر مشهد به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س)، این اقدام را اجحاف به شخصیت ایشان عنوان کرده و اعلام کرده بود در ایام شهادت ایشان به جای ازدیاد برنامه‌های فرهنگی، از انجام اصیل‌ترین برنامه فرهنگی و هنری جلوگیری شده است.

حمیدرضا سهیلی در مطلب خود نوشته بود: مشخص نیست چرا باید فقط تئاتر مشمول این تعطیلی پنج روزه بشود در حالی که سینما و تلویزیون به کار روتین خود ادامه می‌دهند؟!

سمیه عطائی

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۷۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، سیدهادی طباطبایی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران و در خصوص جزئیات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان افزود: ۲ نفر که حائز بیشترین آرا مردم در شهرهای مشهد و کلات بودند روز ۲۱ اردیبهشت‌ماه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت تا سهمیه پنجم این حوزه انتخابیه برای ورود به مجلس شورای اسلامی مشخص شود.

وی بیان کرد: از ۱۳ اردیبهشت‌ماه تبلیغات دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی شروع خواهد شد که در این زمینه مناظرات و تبلیغات شخصی افراد در حال ضبط است.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: افرادی که در فاصله بین اسفند و اردیبهشت‌ماه به سن رای دادن رسیده‌اند و فقط افرادی که در این حوزه انتخابیه در دور قبل رای داده باشند و یا اصلا رای نداده باشند می‌توانند رای بدهند.

وی گفت: با توجه به بررسی انجام شده از شعب اخذ رای، تعدادی از شعب که با استقبال کمتری روبرو بود را ادغام کردیم لذا برای شهر مشهد هزارو ۲۰ شعبه و برای کلات تعداد ۴۴ شعب اخذ رای تدارک دیده شده که در حال آماده شدن است.

طباطبایی افزود: در این دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از ۱۸ هزار عوامل اجرایی که آموزش آن‌ها شروع شده است، به فرآیند برگزاری انتخابات کمک خواهند کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898681

دیگر خبرها

  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • قرار نیست مسئولیت استانداری کرمان را بپذیرم/ حضور در شورای هماهنگی را ترجیح می‌دهم
  • خدمت رسانی به مراکز آزمون کنکور دراستان کرمان
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
  • بیش از ۴۰ راهپیمایی حمایت از مردم غزه در کرمان برگزار شد
  • توجه به نسل جوان اولویت تمام برنامه‌های تبلیغات اسلامی باشد
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای
  • اصل کار شورای هماهنگی اجرای مراسم بر مبنای حکومت است