Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@21:40:31 GMT

رواق شهیدان

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۷۶۷۱

رواق شهیدان

دراین مطلب آمده است: قبل از شهادتش نوشت دوست نداشتم که در بستر بمیرم ، بلکه آرزویم حسین گونه شدن است ،یعنی ترجیح دادن مرگ سرخ بر زندگی ذلت بار.
شهید عزیزی که پس از یازده سال میهمانی درخاک های گرم جنوب کشور به زادگاهش بازگشت. نامش الله داد خداپرست از اهالی روستای دهوز فریدونشهر اصفهان و متولد سال 1341 ش بود ، او آموزش کلاسیک را تا گرفتن دیپلم ادامه داد و پس از آن به دروس حوزوی علاقه مند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقداری از مقدمات را در مدرسه امام صادق(ع) اصفهان خواند و پس از آن به شهر مقدس قم رفت و درجوار مرقد نورانی دختر امام هفتم به کسب دانش و تقوا مشغول شد.
اخلاق حسنه
درخصوص اخلاق شهید گفته اند که برنامه زندگی اش را چنان تنظیم می کرد که دیگران برای او به زحمت نیافتند. رفتارش با دیگران اخلاقی و مهربان بود. به دعای کمیل، نمازجمعه و رفتن به مسجد جمکران اهمیت می داد و همین سلوک عملی او را به قرب الهی نزدیک می کرد.
مرگ سرخ
در وصیت نامه اش از مرگ سرخ سخن گفته بود و لذا در زندگی پیوسته به دنبال چنین سعادتی بود. در پایه چهارم حوزه به کمک رزمندگان اسلام شتافت و مدتی هم مسئولیت واحد تعاون را بر عهده داشت. عاقبت این روحانی مجاهد که برای بار دوم به مناطق ایثارگری قدم نهاد، درسال 1365 در عملیات کربلای پنج به آرزوی والا و پرگوهرش که همانا مرگ سرخ با عزت بود ، رسید.
جسد مطهر این شهید والامقام پس از حدود یازده سال غربت، درسال 76 به زادگاهش منتقل و پس از ادای احترام دفن شد.
7403/ 6133/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها اخلاق اصفهان امام صادق قم مرگ جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۷۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در پیام سردار زارع کمالی آمده. 
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون

درگذشت مادر گرامی؛ مرحومه سکینه سلطان طاقه باف مادر شهیدان محمد حسن و محمد حسین نیرنگ، موجب اندوه و تأثر شد.

بی‌شک ایمان و اراده راستین شهدا ریشه در اعتقادات ناب و خالصی دارد که توسط والدین گرانقدر آنان بالندگی یافته که در این میان نقش این مادران ارجمند در جهت تربیت اسوه‌های جهاد و مقاومت بی‌بدیل است.

رحلت این مادر فداکار و صبور، یادآور رشادت‌ها و دلاوری مادران این سرزمین است که در دامن مطهر خود فرزندان رشید و برومندی را پرورش دادند تا الگوی بی‌بدیل و پر افتخار جوانان این مرز و بوم و نسل‌های آتی باشند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه به خانواده محترم ایشان، از درگاه خداوند متعال برای آن مرحومه جنت الهی، هم‌نشینی با شهدا و حضرت فاطمه زهرا (س) و برای بازماندگان گرامی، صبر و اجر مسئلت دارم.

سرتیپ دوم پاسدار حسین زارع کمالی
فرمانده سپاه الغدیر استان یزد
شهید محمدحسین نیرنگ متولد ۱۵ مرداد ۱۳۴۴ که در سن ۱۶ سالگی ۱۸ بهمن ۱۳۶۰ در جریان عملیات مولای متقیان در تنگه چزابه به فیض شهادت نائل شد.
برادرش محمدحسن نیز متولد ۲۳ دی ماه ۱۳۴۹ است که در سن ۲۰ سالگی ۵ تیرماه ۱۳۶۹ در جریان درگیری با اشرار مسلح براثر اصابت گلوله به پیشانی به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • بارش رحمت الهی در صحن و سرای پربرکت رضوی
  • تجدید میثاق جامعه کارگری استان با شهیدان
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر
  • بزرگداشت شهیدان برای آینده نظام ضروری است
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • دیدار مدیرکل اتباع کرمان با خانواده شهیدان آچکزهی
  • ۱۴ سال پرستاری از جانبازی که بی‌نام و نشان بود
  • روایتی از زندگی نخستین شهید ترور پس از انقلاب