Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن حسینی شاهرودی پیش از ظهر پنج‌شنبه در نشست شورای اداری شاهرود ضمن انتقاد به برخی خصوصی‌سازی‌های انجام‌شده در کشور و به‌خصوص شاهرود، تأکید کرد: باید اذعان داشته باشیم که برخی واگذاری‌ها به بخش خصوصی در شاهرود اصولی انجام‌نشده که نمونه بارز آن شرکت البرز شرقی با مشکلات عدیده برای کارگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از برخی اقدامات صورت گرفته در دولت، افزود: آیا مسئولان در سال‌های گذشته وضعیت شرکت البرز شرقی که تا ورطه تعطیلی و بیکاری صدها کارگر پیش رفت را می‌دانند؟ آیا عدم استفاده از تجربه این امر در مقوله نیشکر هفت‌تپه نمی‌توانست جلوی بروز برخی مشکلات را بگیرد؟

عضو خانه ملت بابیان اینکه یکی از دلایل این ناکامی‌ها در اجرای قانون خصوصی‌سازی چسبندگی مدیران به مأموریت‌های خود و صندلی‌هایشان است، تأکید داشت: بعضاً دیده می‌شود که مدیر یک دستگاه نمی‌خواهد به‌راحتی مأموریتش را رها کند و اگر هم بخشی از آن را واگذار می‌کند باز مجموعه‌ای را برای نظارت ایجاد می‌کند که از آن بخش خصوصی هم بزرگ‌تر است و این حس چسبندگی باعث می‌شود چوب لای چرخ تولید کشور و قانون واگذاری به بخش خصوصی گذاشته شود و می‌توان آن را مقاومت در برابر خصوصی‌سازی دانست.

حسینی شاهرودی به نمونه دیگری از عدم استفاده کارآمد از ظرفیت‌های شاهرود اشاره کرد و تأکید داشت: در دیدار با بسیاری از مؤثران و حتی انجمن‌هایی مانند هنرمندان و انجمن سینما، فقدان یک سینمای مناسب در شاهرود بیان می شود از سوی دیگر سالن سینمای اداره تبلیغات اسلامی با تمام امکانات وتجهیزات سال‌هاست که تقریبا تمام و تکمیل شده و هم‌اکنون فقط خاک می‌خورد لذا برای رفع این مشکل پیشنهاد می شود برای همین فضای موجود در اداره تبلیغات اسلامی مجوز سینما صادر شود تا شاهد رفع کمبود در شاهرود باشیم.

وی بخش سوم از سخنان خود را به سفر سال‌جاری هیئت دولت به استان سمنان اختصاص داد و بابیان اینکه در سفر سال ۹۵ روحانی به استان سه هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال به اداره کل راه و ترابری استان سمنان اختصاص یافت، تاکید کرد: از این میزان اعتبار متاسفانه باید گفت کمتر از ۲۰۰ میلیارد ریال در شاهرود هزینه شد و این درحالی بود که شاهرود- آزادشهر، عباس آباد به کاهک، بیارجمند- بردسکن، شاهرود به طرود و معلمان، میامی-جیلان و تقاطع غیر هم‌سطح بسطام-مجن نیازمند اعتبارات بود که خوشبختانه در سفر سال ۹۷ رئیس جمهور به استان این کمبودها به نوعی رفع شد.

نماینده شاهرود و میامی در مجلس بابیان اینکه در سفر دو ماه گذشته روحانی به استان سمنان شاهد اختصاص یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی و امور راهسازی در شرق استان بودیم، تاکید کرد: این اعتبارات می تواند در راستای پیشبرد طرح های راهسازی این منطقه موثر باشد و لذا از مدیران شهرستان تقاضا داریم تا در راستای تخصیص این اعتبارات گام های اساسی بردارند.

کد خبر 4522539

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل راه و ترابری استان سمنان جلسه شورای اداری شاهرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۷۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اقتصاد: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است

وزیر اقتصاد با اشاره به عزم جدی دولت برای واگذاری دو تیم پرسپولیس و استقلال، عنوان کرد این مسیر ادامه پیدا می کند و در اینده ای نردیک یک معدن و همچنین پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس عرضه خواهند شد.

طرفداری | سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، در آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی صحبت هایی را انجام داد. 

سید احسان خاندوزی با اشاره به عزم جدی دولت برای واگذاری این دو تیم از همان ابتدای اغاز بکار گفت:

همکاری ملی و همیاری ملی رمز غلبه بر موانع غیر قابل حل است. روح همدلی که در فضای ورزش ایران است سرایت کرد و خودش را در دل یک اقدام سیاستی و یک تدبیر ملی نشان داد و اتفاق به ظاهر ناشدنی 20 سال گذشته امروز تحقق یافته است.

وی ادامه داد:

در موضوع انتقال پرسپولیس و استقلال خیلی ها به دولت میگفتند که این حرف ها نشدنی هستند و دولت ها در ایران اراده واگذاری این دو تیم را ندارند. اما امروز در اردیبهشت 1403 با یک همت جمعی این امر محقق شد.

خاندوزی گفت:

در پروژه های مختلف شما شاهد این موضوع بودید که دولت سیزدهم دولت خاتمه ی پروژه های نیمه تمام است و امروز هم این اتفاق افتاد. اما 4 موضوع است که باید به ان اشاره شود:
1- در اصل مشارکت طلبیدن مردم و بخش غیر دولتی اراده ی جدی وجود دارد. در اسفند 1400 موضوع بورسی شدن این دو باشگاه و افرایش سرمایه ان ها و مشارکت چند صد هزار نفری مردم برای در اختیار گرفتن سهم 10 درصدی دو باشگاه که خروجی ان شفافیت در عملکرد است، گام اول دولت برای خصوصی سازی بود. در همین راستا مذاکرات مفصلی با وزارت نفت و وزارت صمت صورت گرفته تا پالایشگاه بزرگ ستاره خلیج فارس و همچنین برخی از پروژه های جذاب معدنی کشور را  
2- اهلیت و تخصص نکته دیگری است که تاکید داریم تا واگذاری مبتنی بر آن صورت گیرد. یکی از نکاتی که در دولت سیزدهم واگذاری چندان زیادی نداشته ایم، دقت بر اهلیت و تخصص خریداران و چشم انداز بلند مدت برای این واگذاری ها را داشته باشیم.
3- چشم انداز منابع پایدار درامدی این دوباشگاه نکته سوم است. ما همچنان کمک ورزش خواهیم بود چه از طریق پیگیری حق پخش و …..
4- ما به دنبال این هستیم که از ظرفیت مدیریتی بخش های غیر دولتی، برای مدیریت این باشگاه ها استفاده کنیم تا این موضوع ارام ارام به سایر بخش ها سرایت پیدا کند.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • خادم: پیچ هرز را هر چقدر بپیچانی، هرز است
  • آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
  • (تصاویر) آیین واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
  • گزارش تصویری از آئین واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
  • عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • وزیر اقتصاد: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • فیلم| مراسم واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
  • خاندوزی: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • فیلم| آغاز مراسم واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
  • درویش، اولین مدیرعامل دوران خصوصی پرسپولیس